Vores hund deler godbidder med vore yngste Vores hund deler godbidder med vore yngste
Jeg har et spørgsmål i forhold til hundeadfærd, som jeg håber at nogen kan hjælpe med...
Vores dejlige familiehund på 6 år, der er en blanding af Jack Russel, Australian shepherd og Cocker spaniel har det med at løbe op til vores yngste, hver gang hun får en godbid. Så står hun og piber foran døren indtil han lukker hende ind. Her afleverer hun sin godbid til ham. Vi synes det er meget kært - men jeg er i tvivl om det er udtryk for kærlighed eller om der er noget andet på spil. Hvad tænker I? Nogen der har lignende erfaringer?
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.863
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 667 Emner: 124 Svar: 7.294
Hvad gør barnet? og hvad sker der med maden senere?
jeg tænker hun måske tror hun skal samle det hos ham og så spise det til sidst eller at hun får belønning for det fx opmærksomhed.
men hvem ved... Vi tror vi ved en masse om hunde men kognitiv forskning rykker os hele tiden. måske giver hun den til ham ud fra en art empati? man ved aldrig
men sødt er det uanset
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.762
Jeg har aldrig oplevet noget lignende.
Mine kan højst finde på at tage maden og løbe et sted hen for at gemme det. Det er primært i perioden 8 uger efter løbetid, hvor de samler forråd til 'hvalpene'.
Vores hund deler godbidder med vore yngste