Hvalpefoder wolfsblut eller Olivers? {{forumTopicSubject}}
Hvilket foder vil I anbefale til en 8 ugers hvalp?
Jeg har kigget på wolfsblut puppy med fisk og Olivers puppy med fisk.
Eller har i andre forslag? Fra opdrætter får den pedigree hvalpefoder, så jeg vil gerne gå over til et andet (ved godt det ikke kan gøres fra dag til dag).
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 207 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 410
Wulfblut kunne han ikke lide. Så han fik fish4dogs hvalpefoder og senere Acana som vi har gode erfaringer med. Håber du finder det der fungerer bedst for din hvalp
Held og lykke med din hvalp
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.725
Jeg havde bare skiftet, med det samme og set hvad hvalpen trives på
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 651
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 138 Svar: 10.234
Hvis der bliver lidt bøvl med maven, så køb en tube zoolac, og giv det den første uges tid.
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 207 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 410
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Det har aldrig været et problem her.
Jeg skifter mellem wolfsblut og taste of the wild
Som A med bomstærk skriver, når hvalpen er vokset op på pedigree, så burde maven kunne holde til hvad som helst
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.056
Sten får Olivers, og det fungerer han fint på og vokser pænt og jævnt. Vi skifter lidt mellem varianterne. Favoritten er helt klart Max meat.
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Ved du om hvalpen er vant til at få andet end Pedigree ? Det har måske også noget at sige i forhold til at skifte fra dag til dag.
Jeg bruger Olivers til min nuværende hvalp, og umiddelbart ser hun ud til at trives på det, pæn pels og god afføring. Men hunde er så forskellige. Der er næppe et foder, der bare er det rigtige til alle hunde, så det er også lidt med at prøve sig frem, og gerne give lidt forskelligt.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.741
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Korrekt fodring fra begyndelsen er helt essentielt for at udvikle et sundt skelet og sunde led.
Pedigree er affald, intet andet. Der er ingen næring i.
Hvis opdrætter ikke ved noget om korrekt fodring, hvad ved vedkommende så heller ikke noget om - tænker jeg.
Mine hvalpe vokser op på Essential Beginning large breed, idet det har den korrekte sammensætning til hurtigtvoksende racer, der har behov for rolig og stabil vækst, for at få sunde led.
Hvis du går direkte fra pedigree (som kun indeholder korn og skrammel) og over på foder med primært kød, så får hvalpen formentlig splatmave ad pommern til. Jeg anbefaler derfor en rolig overgang, gerne krydret med ris, som samler maven.
Hvis hvalpen udelukkende er fodret med korn, kan den få svært ved at kunne håndtere kompakt foder med masser af kød fremover.
Hvalpe bør fodres varieret i små bidder, da maven så tilvænnes forskellige ting.
sep 2017
Mine hvalpe vokser op på Essential Beginning large breed, idet det har den korrekte sammensætning til hurtigtvoksende racer, der har behov for rolig og stabil vækst, for at få sunde led.
Hvad er det ved Essentials der gør, at det har den korrekte sammensætning?
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.472
Jeg brugte Virbac til min labrador hvalp, men begge de mærker er udmærkede, det er bare at vælge det der passer dig bedst.
dec 2008
sep 2017
Det ville jeg nok ikke tude løbe an på. Var det en lille race, så ok, men ikke en race med så stor risiko for dårlige led.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 22 Svar: 380
Hvis det er et "hyggekuld" er det tit, at opdrætter ikke ved bedre - desværre
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.472
Hold øje med hvordan hvalpen vokser. Vær opmærksom,hvis den pludselig er højere bagtil end fortil eller hvis poterne pludselig vender ud af, så vokser den sandsynligvis for hurtigt og den skal have et andet foder.
https://www.netdyredoktor.dk/hund/tema/def/fodring-af-den-hurtigtvoksende-hvalp/
dec 2008
Jeg vælger at fodrer med wolfsblut hvalpe foder, da jeg også brugte dette til min gamle hund og ud fra jeres feedback giver det god mening.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Vi har givet c-vitamin og fiskeolie oven i foderet hvilket jeg ville gøre igen med en hvalp af stor race.
Vi har da fået a-hofter og 0-albuer ud af det med en hund vi på ingen måde har skånet/båret på osv.
Jeg ville på ingen måde være nervøs ved at købe flere forskellige ordentlige mærker. Og bruge dem sammen eller på skift. Så kan et feks bruges som fodersøg i haven, et som hurtige godbidder på turen, et i legetøj og en blanding som basisfoder i skålen.
Det skal nok få ben at gå på med en hvalp af stor race.
Jeg er en af dem der tror på variation er vejen frem.
Og helt enig med at du skal holde øje med benstillingen især foran i væksten er parallel og fremadrettet. Og at mellemhånden ikke bliver flad og blød.
Hvis dette ikke er tilfældet skal du ændre fordringen.
dec 2008
Hvilket mærke i C vitamin brugte du?
Hvalpefoder wolfsblut eller Olivers?