{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

At sælge sin hund?????????? {{forumTopicSubject}}

Hey Hug =)

****Det her handler kun om ens egen mening****

Jeg har tit tænkte på hvordan man kan sælge sin hund i markedet? Det eneste grundlag jeg synes er retfærdigt er at hunden er bedre tjent et andet sted, og den sælges fordi man ikke har tiden pladsen eller pengene f.eks.
Det er det eneste ! efter min mening.

Hvis man så absolut skal sælge hunden, synes jeg at man skal give den væk ?
Hvis man siger at den koster 4000 kr, så synes jeg at hunden kommer til at virke som en anden ting ?
Hvis man giver sin hund væk modvilligt (forhåbentlig), fordi man ikke har pladsen eller tiden osv. så synes jeg det er lidt underligt at man også vil have penge for hunden? jeg synes det er lidt koldt gjort?

Hvad siger i er jeg underlig eller nogenlunde i nærheden af fornuftig? i må godt sige noget til min holdning (men ændrer den ikke) men vil helst have i kommer med jeres egen !

Mvh jacob =)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At sælge sin hund??????????
  • #1   3. maj 2007 Jeg tror jeg taler både for og imod!! Kan sagtens se din pointe, men forstår også godt de folk som mener at der er en hvis sikkerhed, iværtifald en lille en ved at kræve penge for hunden!

• #2   3. maj 2007 Jeg har lidt også selv tænkt på det..

Folk må selvf gøre hvad de vil - men skulel jeg nogensinde sælge Nala (Hvilket jeg bestemt ikke regner med !) Så vil jeg da ikke sælge hende, men give hende bort til et godt hjem!

Til gengæld - hvis man bare giver den væk, kan man også risikere det er forkerte personer der kommer og henter .. smiley

• #3   3. maj 2007 Min holdning?

De to jeg har nu bliver ikke solgt.
    Jeg får en mere inden for en overskuelig fremtid, lever den ikke op til mine forventninger hvad hyrdningen angår, så bliver den solgt. Hvorefter jeg vil forsøge at finde en der passer mine behov.

• #4   3. maj 2007 Nu vil jeg ikke sælge til enhver - hvis jeg skal sælge skal vedkommen opfylde en masse krævende krav som der bliver stillet og som vedkommende kan stå inde for.
    Det er bl. at at veligeholde den træning som hunden er i og altid vil være i - uanset hvor gl. hunden så bliver - så skal den på træningsbanen hver dag, året 365 dage.

Kan vedkomme ikke overkomme dette, så kan vedkommen glemme alt om hunden.

• #5   3. maj 2007 Klaus W

Jo især med den venteliste som Carl ligge inde med.

• #6   3. maj 2007 Hmm ja men man sender jo ikke bare hunden? man tager vel over og ser hvor den skal bo? hvis man ikke synes det er i orden, tager man den vel bare med hjem igen?

Det er nemlig lige det med prisen jeg mener? hvad er en hund værd? jeg vil sige nuka er 130.000.000.000.000.000.000 osv. værd for mig? men det er der selvfølgelig ikke nogle der vil give =)
    Jeg ville ikke kunne tage imod penge for Nuka, jeg vil mene hun er mere værd en nogle kan give mig?

• #7   3. maj 2007 Hvis man forærer sin hund væk, til fremmede, så at sige, så syns jeg for det første man sender et signal ud og at hunden kun ka få et nyt hjem hvis man gir den væk. For det andet ER hunden jo mere værd, den er selvfølgelig oz mere værd en den pris den nu får, men jeg syns stadig at det er et ansvrligt signal at sende ud, at ens hund er noget værd. Og ik nok med det, syns jeg det er vigtigt at holde sig til at hunde ik er noget man render og forærer hinanden, det virker, set med andre øjne, useriøst og respektløst, når man tænker på hvor stort et arbejde rigtig mange mennesker ligger i hunde avl, træning og sundhed og dyrevelfærd i det hele taget. At man bar render og forærer hunde væk for en slik.

smiley Lyder sikkert mere hårdt end det er ment:o)

• #8   3. maj 2007 Ja miss pett det lød lidt hårdt men godt du siger det ikke er ment sådan !
    Men jeg ville bare uanset hvad ikke kunne tage imod penge for Nuka? jeg ved simpelthen at hvis jeg stod og skulle vælge imellem at tage penge for Nuka fra een som er intra i hende, beholde hende (selvom jeg ved jeg ikke har pladsen eller tiden) eller give hende til ejeren og lad ham beholde sine penge. Så ville jeg helt sikkert vælge den sidste !
    Jeg ser Nuka som mit "barn" og jeg elsker hende at jeg ikke har plads til hende og ikke har tiden, ville være det eneste der kunne få mig til at sælge hende, men stadig så mener jeg at hvis man tager penge for en hund (ikke en ting) som man elsker og har et forhold til, så synes jeg man virker grisk eller i hvert fald at man er i meeeeega penge nød?

Jeg ved også godt det lyder lidt hårdt, det er ikke lige sådan jeg tænker det i mit hoved, men det er princippet i det !

mvh jacob

• #9   3. maj 2007 da min bror have 2 american bulldog, gik det hammer godt, men ca, 2 år efter kom de to hanhunde oppe slås, og kunne ikke sammen, min bror valget at bort give den ene, hvor han så en dag valgte besøg den, hvor den var komme til skade, og de gad ikke gå til dyrlæge med den, selvom det have et ben som var droppe størrels af betændelse.....han valgt tag hund fra dem og med hjem igen, for det var ikke en fair for hunden... han fik en anden famile som mange have sagt de er søde og gode, og af sted kom hund, men min bror begyndte høre rygte om manden var begyndte en smule bruge den til kamp..... så igen hente han den.....

derfor vil sige hvis flok ville have en hund, jamen så have de vel også råd til betale en sum penge for denne her hund,,,,,, kan også godt forstå dig, men det er nogen gange mega svært at bedømme mennesker....

nu skal mine aldrig sælges.... og hvis det skulle ske en dag, kan lov dig jeg ville sætte krav, som bare skal overholdes

• #10   3. maj 2007 som der allerede er nævnt så mener jeg også at det at sætte en pris på huden, gør at de folk der henvender sig ikke bare gør det for at få en hund billigt. Et er så at man siger til de den familie der skal have hunden at de ikke skal give noget. Det kender jeg f.eks en mand der gjorde med en Rottweiler han havde fået tilbage. Det ældre ægtepar som viste interesse for hunden havde lånt ham hele dagen hvor de var på stranden osv. Og da de kom retur mente kennelen at de havde vist den rigtigte interesse for ham og han gav dem derfor hunden.

• #11   3. maj 2007 Fynbo. Man kan ikke sætte en pris på sin bedste ven, men ja dem som bliver nødttil det skal sætte en høj pris og så må man tage den derfra. Er selv blevet spurgt hvad min han ville koste for 2 år siden af det vagtselskab han kom fra. Ringede tilbage og sagde " Preben så mange penge har du ikke". Nå ikke sagde han. MIt svar var så. Nej for han er ikke til salg og lige meget hvor meget du vil give. Så den med at alt er tilsalg for den rette pris holder ikke

• #12   3. maj 2007 hmmm . forstår ikke ... men jeg kunne aldrig finde på at sælge perle, for mig er hun 9999999.000000000000.0000000000.000000000000.0000000000.00000000.0000.000000.00000000.0000,00 kr værd smiley altså, ALT ! :]

• #13   3. maj 2007 Det er jo også lidt sådan, at jo højere prisen er, jo flere (uheldige)mennesker får man sorteret fra........og tilbage er seriøse købere, der er villige til at gøre en indsats for at hunden får en godt og blivende hjem........eller hvad?

• #14   3. maj 2007 Pffft... De gange en hund har måttet forlade vores hjem er det også sket uden betaling. Men når det så er sagt er ingen af hundene kommet hos komplet fremmede.

Jeg kunne aldrig i mit liv drømme om at sælge/bortgive min hunden gennem dba eller andre anonyme sider. Det absolutte minimum ville være en bruger som man *kender* herinde fra, men venner/familie ville være at foretrække..:)

• #15   3. maj 2007 jeg ville hellere sælge amaryllis end at beholde hende hvis jeg ikke havde overskud til hende. Jeg syntes alt andet er egoistisk.
    Heldigvis har jeg flere gode hjem, der gerne ville tage imod min lille prinsesse.
    Jeg skal ikke af med hende- heldigvis

• #16   3. maj 2007 Jeg får det dårligt af at tænke på at sælge mine bullerbasser... Elsker jeg dem sq alt for meget til. Det må være EKSTREMT hårdt at skille sig af med dem smiley

Kommentér på:
At sælge sin hund??????????

Annonce