Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Redningshunde
  • #1   29. apr 2007 Det er en god ide - jeg har selv forprøven med Babett.
    Håber at du slipper igenne nåleøjet.

• #2   29. apr 2007 Alex: har du et link - har selv overvejet det, når jeg får min næste hund

• #3   29. apr 2007 Sorry..har ikke et link.. Det var min Dch formand, der inviterede mig...

• #4   29. apr 2007 Alex >

<b>Jeg glæder mig meget til at høre om det og måske starte med uddannelsen.</b>

Så skal du vist til at gå til styrketræning også ... kan se Taco er "pænt tung" *GGGGG*.

Men god fornøjelse med foredraget, det er spændende hundearbejde :o)

/Carina

• #5   29. apr 2007 Susanne >

(link fjernet)

• #6   29. apr 2007 Carina: tak for det du skrev til mig - det var super...desværre har jeg fundet ud af at der ikke bliver en lille hvalp til mig i denne omgang smiley skriver sikkert til dig igen - på et senere tidspunkt

• #7   29. apr 2007 Carina : Jeg er da max steroide stærk...

Ej det passer ikke.. Det er nu mere min næste belgier jeg tænker på... Dess er vist både for gammel og for meget gimpe...

• #8   29. apr 2007 Alex >

Ok - skal du have ny hund ???

/Carina

• #9   29. apr 2007 tak for linket

Alex: så du har heller ikke den hund endnu, som du ønsker at bruge - måske jeg skulle dukke op og høre om det

• #10   29. apr 2007 Carina : Nej ikke lige nu..
    Min kæreste vil gerne starte med Taco... Og jeg siger bare GOD FORNØJELSE... Han er lidt strid ;o).

Jeg kunne godt tænke mig at starte med Dess, men jeg tror ikke jeg får lov..
    Når hun en gang er væk så søger jeg helt sikkert ind med den nye hund, som nok også bliver en belgier

• #11   29. apr 2007 Ej hvor sjovt jeg sidder og kigger på nogle sider om det samme... For jeg overvejer at starte med Fønix...

• #12   29. apr 2007 Susanne : Det kan jo aldrig skade at lære noget om det.. Måske er det slet ikke noget for mig når det kommer til stykket.... Men det tror jeg nu ikke er tilfældet

• #13   29. apr 2007 er uddannelsen den samme - lige meget hvor man tager den ?? alså kan man få noget ud af at høre om det i Horsens, selv om man ikke har besluttet hvor man kunne tænke sig at træne ??

• #14   29. apr 2007 Alex >

Ok - Strid, på hvilken måde ???

Men spændende med den næste belgier ... de er ret suveræne indenfor redningshundearbejdet ;o)

/Carina

• #15   29. apr 2007 www.danske-redningshunde.dk

• #16   29. apr 2007 Susanne >

Der er store forskelle i træningsmetoderne og også delvist i den måde uddannelsen foregår ... men du kan helt sikkert høre en del omkring uddannelsen som er relevant uanset hvor du søger optagelse :o)

/Carina

• #17   29. apr 2007 Carina: kender du forskellen ??

• #18   29. apr 2007 Susanne >

På hvad ???

• #19   29. apr 2007 Belgiere er jo suverene til alt ;o)

Strid på den måde at... Ja altså en HAN hund på 1 år..
    Han hører med bagdelen

• #20   29. apr 2007 Carina: på stederne - kender du stederne, så du kan fortælle om forskellen ??

• #21   29. apr 2007 Susanne >

Ja, jeg kender stederne mere eller mindre...

Har lige været censor til redningshundeprøverne her i weekenden, og dermed set hunde fra mange forskellige byer :o).

/Carina

• #22   29. apr 2007 Alex >

<b>Strid på den måde at... Ja altså en HAN hund på 1 år... Han hører med bagdelen</b>

OK - så er det nok ikke lige nu han skal søge optagelse ;o). *GGG*

/Carina

• #23   29. apr 2007 Carina: ok - er det noget du vil fortælle om - eller er det for meget at gøre på skrift??

• #24   29. apr 2007 Carina: jeg tænker på Horsens og Århus - det er jo de to tættest steder for mig - bor i Silkeborg

• #25   29. apr 2007 Hvad kræver det før hunden kan optages ?

• #26   29. apr 2007 Alex >

* At den har den grundlæggende lydighed, dvs. den ikke stikker af hvis den får snoret af og at man kan kalde den til sig.

* At den er kontaktsøgende overfor fremmede mennesker og kan omgås andre hunde på en fornuftig måde.

* At den kan motiveres med enten bold eller mad.

Og så er der en optagelsesprøve, hvor man også tester hundens lydighed, søgearbejde og skudfølsomhed...

/Carina

• #27   29. apr 2007 Hmm.. Okay
    Taco kommer ikke altid når man kalder og Dess kan godt ryge i hovedet på andre hunde.... Men jeg kan stoppe hende i det med et kraftigt NEJ

• #28   29. apr 2007 Alex: Dess er også for gammel - max 4 år og afslutte uddannelsen inden 5 år

• #29   29. apr 2007 Susanne >

Nogle af de forskelle der er på Århus og Horsens:

* Man har haft godkendte redningshunde i mange år i Horsens, hvorimod det snart er mange år siden der har været godkendte hunde i Århus ,,, der er dog hunde under uddannelse.

* I Århus får man ud over den obligatoriske redningsuddannelse også noget ekstra uddannelse i bla. brandbekæmpelse m.m., og det forventes man også deltager i arrangementer/indsatser uden hund.

* Man har i Århus et suverænt godt anlæg .... det anlæg man har i Horsens er ikke ret stort, men der er dog en sjov forhindringbane.

* En af instruktørerne fra Horsens er også censor ved redningshundeprøverne, og der er derfor lidt større kendskab til hvad man må og ikke må til prøverne.

* I Århus starter man så vidt jeg ved på et hold samme med flere andre nye hundeførere, og alle starter derfor fra bunden på samme niveau og kan hjælpe hinanden og ligesom se hvordan hunden er i forhold til de øvrige. I Horsens optages der ikke så mange af gangen, og man starter derfor med det samme med at træne sammen med mere erfarne hundeførere.

* Der trænes mig bekendt ikke meget med hunden i byttedrift nogen af stederne !?!

* Mit indtryk er at der ikke er meget teori-undervisning nogen af stederne, tror dog nok Horsens overvejer at begynde dette ?!?

Håber dette var lidt svar - ellers er jeg sikker på du er velkommen til at kigge en tur forbi begge steder og se hvordan træningen foregår :o)

/Carina

• #30   29. apr 2007 Carina: tusind tak - lige det jeg manglede

• #31   29. apr 2007 Alex >

OK - kan du også stoppe hende hvis de er 2 hunde i en bygning og du ikke kan se hende og i en kæderundering, hvor du evt. heller ikke kan se hende ???

Det er nemlig nogle af de steder der er størst problemer - samt naturligvis ved transport hvor der sidder mange fremmede mennesker og hunde helt tæt...

Jeg var f.eks. på øvelse for 14 dage siden, hvor vi var 8 mennesker og 3 hunde stoppet ind i en brandbil hvor der normalt er plads til 6 mennesker ... skal vi ikke bare sige at vi kom hinanden ved, og hundene sad så de kunne røre hinanden - og det var 3 hanhunde på mit hold ;o)

/Carina

• #32   29. apr 2007 Susanne >

<b>Alex: Dess er også for gammel - max 4 år og afslutte uddannelsen inden 5 år</b>

Det er så en af de regler der bliver gradbøjet en hel del ;o).

/Carina

• #33   29. apr 2007 Carina : Okay.. Dess skal ikke være redningshund !!!!!!

Susanne : Dess kan jo lave en eftersøgning i forvejen, så arbejdet er ikke helt ukendt ( mht. alder mener jeg )

• #34   29. apr 2007 Carina: ok ;O) det var bare det der stod på det link du gav. Men Dess er også super trænet - har mødt hende - så hun kommer sikkert hurtigt efter det ;O)

• #35   29. apr 2007 Carina har også mødt Dess til et runderingskursus oppe ved Aalborg

• #36   29. apr 2007 ok :O)

• #37   29. apr 2007 Alex >

Men jeg så ikke hun havde problemer med andre hunde eller mennesker .... så kun hun var god til at halse af mig ;o)

/Carina

• #38   29. apr 2007 Carina : Når hun arbejder har hun ikke øje for andet end at finde figuranten.. Hvis det går galt er det fordi den anden hund vil lege.
    Hun opsøger og angriber ikke. ( somregel)

Det med at sidde klemt sammen er heller ikke noget for hende

• #39   29. apr 2007 Jeg plejer også at sørge for at hun ikke kommer i situationer hvor det kan gå galt ;o)

• #40   29. apr 2007 Alex >

OK - men det er selvfølgelig under forudsætning af at den anden også arbejder koncentreret ... kommer der en hund hen og begynder at spille alt for smart overfor Tikki når hun arbejder, så bliver den da også meget bestemt bedt om at skride ... og så fortsætter hun med at arbejde ;o).

/Carina

• #41   29. apr 2007 Jeg har netop været i kontakt med Nyborg om træning til redningshund. Det ville i givet fald blive med Lykke, som lige er 1 år, så jeg er da meget interesseret i, hvad I andre ved om træningen. Hun har en god størrelse, da der som regel skal være en forholdsvis lille hund med i teamet sammen med 2 store, og vi kan blive skrevet på venteliste. Jeg har dog tøvet lidt, for jeg ved ikke helt, hvad det kræver fysisk af mig. Lykke skal sikkert nok kunne klare det.

Kommentér på:
Redningshunde

Annonce