Opkast lugter af afføring Opkast lugter af afføring
Luna har i dag kastet op to gange. Anden gang hun kastede op stank det helt forfærdeligt af tyndskid, har aldrig oplevet noget lignende og blev lidt bekymret. Hun har ikke kastet op siden og har det ellers fint. Hun kan muligvis have spist af noget katte afføring i nat, kan det være årsagen til den fæle lugt?
Og lige et hovedspørgsmål..Vi har desuden været på besøg ude sidste weekend, hvor hun desværre har fundet ukendte ting og sager at spise, hvor hun derefter kastede en del op lørdag/dagen efter, efterfulgt af dårlig mave. Så kastede hun op en gang søndag og en gang natten til mandag.
Jeg var i kontakt med dyrlæge, og hun fik ris og kylling efter dyrlægens råd i nogle dage hvor maven har haft det helt fint. I går begyndte vi at blande lidt af hendes tørfoder i risen, og hun har jo så kastet op i dag igen. Bør vi overveje om der er sammenhæng med det fra sidste weekend? Eller kan kattelort forårsage opkast? Hun har meget sart mave og får noget speciel tørfoder.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.309
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 47 Svar: 157
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.285
Rigtig god bedring.
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 47 Svar: 157
jun 2007
Kattekassen blev flyttet...
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.309
Så det med kattelorten er klart det mest sandsynlige. Man kan få kattebakker, der gør det så godt som umuligt for hunden at komme til dem. Men selvf. hvis det hænger fast i kattens pels, så er det jo ikke til at holde for.
Min hund gik også på rov i kattebakkerne, hvis hun fik mulighed for det. Hun var da ligeglad med, at kattemaden allerede havde været en gang igennem et mave/tarmsystem, mad var mad bvadr.
Heldigvis stoppede hun som lille med at spise sit eget, og alle andre dyrs lort, altså med undtagelse af vores egen kats. Jeg ved ikke hvorfor det kun var hendes, men det var trods alt bedre, end at hun gik og risikerede at få alle mulige parasitter den vej (har indekat).
Men totalt klamt er det, dog som regel ganske ufarligt (så længe man er obs. på det med parasitterne).
feb 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 78
Jeg har haft samme problem og jeg købte mig sådan en jump in kattebakke og vupti; kattelortene og gruset bliver i kassen
jun 2007
Opkast lugter af afføring