{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

ang min tråd om hunde i katogori.... {{forumTopicSubject}}

nu har jeg kigget på dkk hjemmeside for at se deres opstilling og den er størrer, end den jeg linkede til i min anden tråd..... men syntes så stadig det er mærkeligt at en am staff bliver omtalt som "muskelhund" eller "kanphund" når den er under katorgorien Terrie..... hvorfor siger vi ikke bare terrier så ???? en jagthund bliver jo heller ikke omtalt for andet en jagthund eller den race den nu har ???

eller er det mig der er gal på den ???? eller findes den betegnelse kun fordi nogle har valgt at kalde nogle hunde det ????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ang min tråd om hunde i katogori....
  • #1   28. apr 2007 Underligt at dansk spids ikke er nævnt...:o/

• #2   28. apr 2007 jeg bruger inges regler kun mine egne smiley

• #3   28. apr 2007 er folket gået i seng ???

• #4   28. apr 2007 dkk har jo også lavet en indlæg som hedder :det mener dkk om muskelhunde!!
    hvem har fundet på den betegnelse ??? altså muskelhund.. hvis det er for at finde på et andet ord for kamphund fordi det lyder negativt, syntes jeg ikke det er en bedre løsning.med det "nye"..navn.... burde de ikke skrive : det mener dkk om aggrasive hunde ?

• #5   28. apr 2007 Åhh, bare det her ikke (også) udvikler sig til en 'AST'en er såååå cute og er lige nøjagtig som enhver anden race.

JO jeg finder det underligt, irriterende og uvidende at bruge generaliseringen 'muskelhund/kamphund'

Og især når en institution som DKK selv bruger den term, uden at have en egentlig opskrift på hvad der ligger til grunds for det (intetsigende) ord.

Om det er renracede, 'ægte uden tavle' eller blandingshunde, så har vi alle en idé om hvilken/hvilke race/r vores hund/e er, hvorfor ikke bruge de rette betegnelser, istedet for et åndet udtryk medierne har hevet op af en hat.

Her i byen bliver min hund betegnet som en muskelhund, indtil folk tager kontakt og hører hvilken blanding hun er, og så kan de pludselig godt se det.

Ordet muskelhund dækker tilsyneladende over terrier, bull-hunde, og alt andet der muligvis, vidst nok, tror jeg læste i avisen type hund.

Gennemsnits danskeren kender ikke forskel på en AST, boxer og bullmastiff, og når medierne er SÅ dårlige til at komme med korekte beskrivelser, billeder og tekst, så er det intet under at folk her i min bette by ikke ved noget om noget, kun hvad de tror... ingen fakts.

• #6   28. apr 2007 miss fich enig smiley

• #7   28. apr 2007 Muskelhund er vel ikke et dårligt ord? er man ikke bare for nærtagende så? Min dreng er da også en stor vovse, dog ingen amstaff, men han bliver da også kaldt en muskelhund. Amstaff er heller ikke den eneste såkaldt "kamphund", og den er jo også en kamphund eller bliver og kan bruges til kamp, ligeså er mastiffen bare for at tage et eksempel, den blev i det gamle japan og kina brugt til kamp mod tyre. Man har jo frem alvet en vis kamp dygtighed i disse hund, men uden træning til det, kan man jo ikke just kalde det en kamphund. Men det er nu en gang det nogen hunde er avlet til, ligesom jagthunde er fremavlet til jagt og selv uden træning ligger det jo stadig i deres gener. Men er da også selv træt af at folk panisk trækker deres børn væk når jeg kommer gående med min hund fordi de tror han vil bide.
    Men er nu ligeglad hvad folk tænker for jeg ved han er den dejligste hund i verden og så må de sgu kalde ham hvad de vil.

• #8   28. apr 2007 tue.... om muskelhund er et dårligt or er vel op til den enkelte..... mit spørgsmål lød på hvor det kom fra .. om det er et ord der bruges professoinelt eller om det er et navn vi selv har "opfundet".....

mine hårløse blev brugt som varmedunke til de rige kinesiske handelsrejesne for mange mange år siden, men vi kalder det jo ikke en varmedunkhund.......
    syntes bare muskelhund er et for stort ord,
    så når du omtaler muskelhunde i en "debat" hva for nogle mener du så ???
    den liste/opstilling er gået forbi min næse.men du kan måske nævne dem ???.. smiley

• #9   28. apr 2007 de ved for de meste kun noget om deres egne hunde og ejer du ikke en af dem er du ikke velkommen i deres selskab desværre

^^ Hvad betyder det?
    Man behøver slet ikke have hund for at være medlem (læs: indflydelse), og de ser da stort på om man ejer blandinger eller ej.. Hvad bygger du egentlig den udtalelse på andet end din egen fordom og idé om *os mod dem*?

• #11   29. apr 2007 amstaffen står under terrier på FCI listen... og den skal DKK da følge eller har de deres helt egne regler nu..?!

Kommentér på:
ang min tråd om hunde i katogori....

Annonce