635 visninger
|
Oprettet:
ang min tråd om hunde i katogori.... {{forumTopicSubject}}
nu har jeg kigget på dkk hjemmeside for at se deres opstilling og den er størrer, end den jeg linkede til i min anden tråd..... men syntes så stadig det er mærkeligt at en am staff bliver omtalt som "muskelhund" eller "kanphund" når den er under katorgorien Terrie..... hvorfor siger vi ikke bare terrier så ???? en jagthund bliver jo heller ikke omtalt for andet en jagthund eller den race den nu har ???
eller er det mig der er gal på den ???? eller findes den betegnelse kun fordi nogle har valgt at kalde nogle hunde det ????
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.265
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 109 Svar: 1.038
okt 2005
okt 2005
hvem har fundet på den betegnelse ??? altså muskelhund.. hvis det er for at finde på et andet ord for kamphund fordi det lyder negativt, syntes jeg ikke det er en bedre løsning.med det "nye"..navn.... burde de ikke skrive : det mener dkk om aggrasive hunde ?
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.809
JO jeg finder det underligt, irriterende og uvidende at bruge generaliseringen 'muskelhund/kamphund'
Og især når en institution som DKK selv bruger den term, uden at have en egentlig opskrift på hvad der ligger til grunds for det (intetsigende) ord.
Om det er renracede, 'ægte uden tavle' eller blandingshunde, så har vi alle en idé om hvilken/hvilke race/r vores hund/e er, hvorfor ikke bruge de rette betegnelser, istedet for et åndet udtryk medierne har hevet op af en hat.
Her i byen bliver min hund betegnet som en muskelhund, indtil folk tager kontakt og hører hvilken blanding hun er, og så kan de pludselig godt se det.
Ordet muskelhund dækker tilsyneladende over terrier, bull-hunde, og alt andet der muligvis, vidst nok, tror jeg læste i avisen type hund.
Gennemsnits danskeren kender ikke forskel på en AST, boxer og bullmastiff, og når medierne er SÅ dårlige til at komme med korekte beskrivelser, billeder og tekst, så er det intet under at folk her i min bette by ikke ved noget om noget, kun hvad de tror... ingen fakts.
okt 2005
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 143 Svar: 717
Men er nu ligeglad hvad folk tænker for jeg ved han er den dejligste hund i verden og så må de sgu kalde ham hvad de vil.
okt 2005
mine hårløse blev brugt som varmedunke til de rige kinesiske handelsrejesne for mange mange år siden, men vi kalder det jo ikke en varmedunkhund.......
syntes bare muskelhund er et for stort ord,
så når du omtaler muskelhunde i en "debat" hva for nogle mener du så ???
den liste/opstilling er gået forbi min næse.men du kan måske nævne dem ???..
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
^^ Hvad betyder det?
Man behøver slet ikke have hund for at være medlem (læs: indflydelse), og de ser da stort på om man ejer blandinger eller ej.. Hvad bygger du egentlig den udtalelse på andet end din egen fordom og idé om *os mod dem*?
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
ang min tråd om hunde i katogori....