internettet til gavn og skade for hund {{forumTopicSubject}}
mange af os ville ikke kunne leve uden internettet, vi bruger det jo til alt og det er dejligt nemt...
men nu al den hetz mod en bestemt hundetype, (nævner ingen navne.. ) bliver kun ved med at få det svært, det er nemlig så nemt at læse alt hva meiderne skriver rundt omkring på forskellige hjemmesider, og det er jo desværrer tit kun negativt læsning, og der kører debatter her og der... vi bliver bombarderet med det... problemet er først blevet stort nu vi kan følge med i bid statestikker, og privat historier om overfald, i ved samme rille igen og igen....
hva gjorde vi før vi fik internet, ja der så vi tv avisen og læste avis+ ugeblade.... det var ligesom om at tingne var roligere. for siden tidernes morgen er folk og hunde blevet bidt og overfaldet, det jo ikke noget nyt...
tror det kunne være godt at trække lidt i bremsen og se det hele fra et nyt synspunkt..... og jo der er kommet mange hunde i de forkerte hænder de seneste år..så derfor nok en stigning mht til anmeldser...
vær glad for du gør det helt rigtige for din hund og at den er sød og dejlig og lad værd med altid at forsvare racen i debatter der alligevel ikke fører nogle steder hen, andet end at det hele kan blive vendt mod dig ... og din gode hensigt med at oplyse om de kvaliteter netop din hund indholder, bliver desværrer ofte ikke hørt, folk er ikke parate til at accepterer,de utrolige gode egenskaber ved denne type af hunde...
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 109 Svar: 1.038
jeg lærer mere ved at opleve tingne , vil danne min egen erfaring, og har kun mødt posetive eksembler.... bliver klogere for hver gang jeg er åbensindet..... medierne er fine nok at have men vi skal også passe på vi ikke bliver styrret af dem.....
der står jo tit om mord mellem mennesker,i aviser, men går da ikke og tænker over om folk jeg møder vil overfalde mig,
gå uden om de hunde og ejer du ikke føler dig tryg ved og dem som virker imødekommende kan man rolig tale med.... og måske lære lidt ..
okt 2005
okt 2005
okt 2005
okt 2005
bryder mig ikke om nogle af de massebetegnlser der er lavet som muskelhunde-kamphunde osv... for hva er det lige for en vi taler om ??? så bruger aldrig den betegnelse om min hund... for der er jo verdens til forskel på de racer der deler denne betegnelse "MUSKELHUNDE" hvis det er en pitt det drejer sig om så omtal den ved det eller hvis det er en amstaff osv medierne har jo ikke engang styr på hva det er for en race de taler om.... så det jo nemmere at sige muskelhund..... så jo havde mine problemer da jeg skulle skrive inlægget da det jo netop handlede om dette *G* men prøv at læse det igen , og se om det kan gøre en forskel *S*
internettet til gavn og skade for hund