692 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Skilsmissrhund. Skilsmissrhund.

Jeg har en Bernersennen blanding pige 6 år. Hun er en bestemt dame der ved hvad hun vil og ikke vil. Hun er fantastisk på alle måder og jeg elsker hende højt. Jeg overvejer at forlade min kæreste, men hvordan skal jeg forholde mig med hunden? Hun elsker ham højt, sikkert mere end mig, det lidt svært at finde ud af. Jeg har læst at hunde kan dø af sorg hvis man flytter dem. Misforstå ikke, for jeg vil meget gerne have hende med. Der har været problemer hjemme hos os et stk tid og hun reagerer jo på vores højlydte adfærd, hun gør af den mandlige part.... Det gør hun dagligt nu, når han kommer hjem. Har hun ikke gjort før. Jeg ved ik.... Hvis jeg går uden hende, vil jeg jo konstant tænke på om hendes behov bliver dækket. Han er ikke en mand med megen ansvarsfølelse. Hvad ville du gøre... Tak på forhånd. Knus fra mig.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af loftlampe 400 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.
  • opsætning af 2 natlamper 700 kr.
  • Montering af termostat på radiator 800 kr.
  • Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • slibning og service af elektrisk plæneklipper 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skilsmissrhund.
  • #3   7. maj 2019 Har I aftalt noget, da I købte hunden, i tilfælde af at I gik fra hinanden? Jeg tænker som de andre også, at du ikke kan være ene om den beslutning. Tag en snak med ham i første omgang.

Og ellers synes jeg egentlig det kan opsummeres rimelig kort: hvis du er i tvivl om hundens behov bliver dækket, og siger at han ikke har særligt meget ansvarsfølelse, så skal hunden selvfølgelig ikke med ham - hvis det er en reel bekymring for hundens velbefindende.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 964
    #4   7. maj 2019 da mig og min kæreste gik fra hinanden i januar, så beholdte han Rollo.

jeg var ikke interesseret i at bo i lejlighed, have 7/7 ordning med børnene, og samtidig skulle tage mig af en hund, det ville være fysisk umuligt at få til at hænge sammen.

• #5   7. maj 2019 først hvem står som ejer at hunden register (mere hvis du vil beholde hende og han står som ejer og ikke vil lade dig få hende)

her hjemme følger hundene mig, og selv min allerførste hund fulgte mig, selv om hun helt klart elskede min ex højere end mig.

Dog kom hun hjem til ham pga personlige årsager en del år senere (han passede hende altid når vi var på ferie, eller hentede hende og gik med hende når han havde tid)

men med de bekymringer du skriver tror jeg ikke du får ro i sindet hvis du efterlader hende ved ham.

• #6   7. maj 2019 Altså, da jeg besluttede at gå fra min eks, var mine hunde en stor del af det. Fordi jeg vidste at jeg ikke kunne gå uden at jeg fik begge hunde med.

Jeg har i dén grad indrettet mit liv efter at være “alenemor” til to hunde, og jeg elsker det!

Hundene elsker stadig at se ham, og her 2,5 år efter bruddet, ser de ham stadig når det passer ind. Det nyder både han og hundene smiley

Min ældste hund fik det markant bedre efter manden og jeg flyttede hver til sit, for hun var meget påvirket af vores konflikter. Den lille var egentlig “fars pige”, men hun fandt sin lynhurtigt til rette i vores nye liv. Og hun er nok egentlig ligeglad, bare hun kunne blive sammen med sin hundesøster.

De hunde er ret gode til at tilpasse sig, så hvis du bare har for øje at hunden skal bo hos den af jer, hvor hunden får det bedste liv, så skal resten af dén del nok løse sig.

• #8   7. maj 2019 Jeg ville ikke tænke at hunden som sådan er utryg ved ham - men som TS siger reagerer hunden på deres højlydte adfærd, og er tydeligvis påvirket af situationen. Det har ikke nødvendigvis noget at gøre med ham specifikt.

• #9   7. maj 2019 Hvem ejer hunden? Hos os var der aldrig tvivl. HUndene var mine og der var aldrig debat om hvem der skulle have dem. Den ældste elskede ham overalt på jorden, og bliver fuldstændigt overstadig når hun en sjælden gang møder ham nu 6 år senere. en hun lever nu i bedste velgående uden ham. Hunde er usandsynligt tilpasningsdygtige - hvilket er hele årsagen til at de kan leve med mennesker. Så hvis du selv tænker du kan leve uden hunden - jeg kunne ikke! - så må du jo kigge på hvor hunden bedst vil få opfyldt sine behov og få det bedste liv.

Kommentér på:
Skilsmissrhund.

Annonce