937 visninger
|
Oprettet:
Dobermann.. {{forumTopicSubject}}
Godaften alle sammen..
Har i længere tid studeret lidt på dobermann hunderacen, og ønsker at anskaffe mig en, når jeg synes jeg er klar til det!
Jeg ønsker nogle erfaringer fra jer som har haft med dobere at gøre!
Egner racen sig som familiehund?
Er en dober relativt lærenem, eller er den mere egenrådig af sind?
Egner den sig til at være alene 3-4 timer daglig?
Håber at få nogle erfaringer..
Ps: Jeg har bemærket at nogle dobermann har stående ører ift andre som har hængeører, er det tilfældigt eller har det noget med avlen at gøre?
På forhånd tak.
Mvh Tina
jan 2006
Følger: 24 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 182 Svar: 1.287
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 382 Svar: 3.413
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.433
Den er super intelligent, så den må ikke se hvordan man åbner døre, skuffer, køleskab osv. hvis du ikke ønsker den skal lære det.
Den kræver meget træning og motion for at fungere optimalt.
Min var en sød og kærlig hund, men meget voldsom... Ikke egnet til børn under 8 år, da de blev væltet.
Lærte aldrig at være alene hjemme.. Han splittede alt ad bare jeg gik på toilet..
Det er muligt jeg bare har været uheldig...
Idag kunne jeg godt tænke mig en dobermann igen, men jeg har også fået en del erfaring i hundehold siden.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.433
mar 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
Dvs det er ikke førstegangshund
sep 2005
Følger: 156 Følgere: 159 Hunde: 20 Emner: 798 Svar: 2.779
mar 2007
Jeg leder efter en intelligent hund, som jeg kan gå til hvalpe, og senere hundetræning med.
Synes dobermann er en utrolig flot race.
Til jer andre .. Det er IKKE førstegangshund
mar 2007
den skal selvfølgelig kunne trives i hjemmet osv
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.012
der står at det ikke er hendes første hund;-) lyder på hende som om hun kender til andre racer men måske gerne vil prøve lige denne race. hæ hæ
men tager hatten af for dig at du prøver at sætte din ind i hvad den race kræver før du anskaffer dig den...!!!
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 385
Har et vennepar med en dober. Han er rigtig rar, sød kælen og god til andre hunde. Han blev kastreret da han var 6 mdr.
De har haft en før som de måtte aflive da den sprang på manden og flæskede i hans lår.
Har hørt de har tendens til at være angstbidere.
mar 2007
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.012
ja jeg er også ved at være træt:-) så det er iorden at kigge forkert:-)
mar 2007
Hva mente du med det der hæhæ...?
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Men på nogen har man skåret dem sådan spidse agtige og bundet dem op så de til sidst står selv.
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 150
Vores hanhund har vi haft fra han var 10 uger.. og han er bare den gladeste og mest kælne dobber jeg har mødt...Og dem jeg kender er helt vilde med ham.. Vi har også en tæve, hende fik vi som 7 måneder gammel, hun er meget mere reserveret, men en sød og dejlig hund stadig... vi ville ikke bytte vores to dejlige vovser væk for noget som helst i verden....
Men jeg vil mene at hunden blir som man prænger den.. og de er meget lære nemme.. jeg har dog aldrig haft nogle problemer med når de har været alene hjemme i flere timer.. og vil lige sige at de har hele huset af gå i.
mar 2007
Tror det er den måde man præger hunden på der tæller mest!
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 104
Det var en ukastreret han, og lige så sød, som den var stor.
Selvfølgelig gjorde mine forældre meget ud af at lære os børn, hvordan man skulle være over for hunde, men der var aldrig problemer..
Min far gik til almindelig hundetræning med den, og så gik vi mange lange ture, hvor den kunne bruge sin snude og en masse energi..
Denvar særdeles rolig indendørs, men aktiv udenfor.
Det skete, at en af os unger blev væltet, når hunden som teenagehund løb hurtigt rundt.. Men den legede bare.
Men tror den kræver en, der tager hovedansvaret for træning m.m. og som kan sætte sig i respekt og skabe tillid..
Dobermann..