1.614 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Video af hund i galop. Video af hund i galop.

Er der nogen der lige har en film af jeres hunde i galop ? Gerne slowmotion :)? Nones kan godt virke lidt begrænset i hans gang, men fys kan ingenting finde. Så måske han bare har sådan en gang. Jeg er alligevel lidt nysgerrig på hvordan i andres hunde løber smiley

Jeg er lidt i tvivl når folk siger hareløb, jeg syntes det er svært at se. På film sætter han ikke bagbenene på samme tid, det er vel det der forståes ved hare løb ? Hvor de skåner sig lidt.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Video af hund i galop.
  • #1   30. apr 2019 Nogle unghunde går bare ikke særlig pænt på deres ben. Ofte hjælper det når de er udvoksede og begynder at sætte muskler for alvor og blive stærkere smiley
    F*** hvor jeg også gik og kiggede på Clinton da han var unghund og synes at det så helt håbløst ud. De der forben kom bare ikke ret langt frem inden de røg i jorden og var han mon kohaset ? Løb han da bare ikke bizart i galop. Og så padlede han da bare for vildt med sine forben. Som hvalp bevægede han sig faktisk meget pænt.
    Nu er han 3 år gammel; han har en stor god motor liggende bagtil, så kraftoverskuddet er der til store flotte bevægelser (fik meget fin kritik af bevægelserne på udstilling i efteråret). Der er ingen padlen eller underlig bevægelser med bagbenene mere.

• #2   30. apr 2019 min Boston galopere meget forskellige på om han er presset (som da vi løb ag, efter sætter et dyr eller bare fordi han er fjolle. og til han har ryg og hofte problemer. så har jeg aldrig synes han er begrænset. men når jeg ser løbestilen på den lille Boston, så har de bare to vidt forskellige løbemønster lige som deres trav.

• #3   30. apr 2019 Jeg håber du har ret ! Min største frygt er hd ! Men i trav kan jeg godt se han er lidt begrænset. Men galop, åh jeg kigger og kigger. Åh nej, løber han nu med samlede bagben !?

• #4   30. apr 2019 Ja, nones er også lidt forskelligt. Efter hvor meget fart og hvor træt han er.

I skridt er han meget stikkende og kommer ikke så langt op under sig. Fys sagde at det så hun sommetider ved ruhår, så måske har de bare en lidt sjov gang.

Har lige lagt et lille klip op.

• #5   30. apr 2019 Ikke mine egen, men dette klip illustrerer på fineste vis løbestil hos tre forskellige racer:

https://www.facebook.com/nicole.johnstone.144/videos/1264201620306681/

• #6   30. apr 2019 Tak Kirsten ! Ja, der er sørme godt nok meget forskel !

• #7   30. apr 2019 Det er der og det hænger jo sammen med hvordan hunden anatomisk er skruet sammen.

• #8   30. apr 2019 Helt sikkert! Jeg var så nervøs for om det kunne være noget harehop løb han var ude i. Det er skide svært at se, om der er normalt eller om der er noget.

• #9   30. apr 2019 Det er bestemt ikke harehop, han laver! Dorit harehopper af og til (det gør corgier tit), men det er i forbindelse med fjolleløb.

L.P., du lagde en anden video op for et par dage siden, og selvom den er filmet delvist forfra, kan man se en hund der spurter godt igennem. Det er rigtigt at han virker noget langlemmet og kluntet, men det skal unghunde altså smiley

• #10   30. apr 2019 Enig med A, det er ikke harehop.
    For mig at se er det bare "gummiben" på en ung, ikke færdigudviklet hund.

• #11   30. apr 2019 Åh tak ! Jeg er ved at blive vanvittig ! Nu kan jeg da have lidt ro i sindet. Han virker dog heller ikke til at have ondt eller andet.

• #12   30. apr 2019 Synes bestemt heller ikke din video viser en hund der bevæger sig 'forkert' smiley

• #13   30. apr 2019 Jeg er helt enig, slet ikke harehop smiley

Det giver en helt anden bevægelse i kroppen - jeg tror ikke du ville være i tvivl, hvis du så det smiley

Ved harehop forbliver bagbenene samlet hele tiden smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.053
    #14   30. apr 2019 Ro på! Sådan løber Ingle stadig af og til, og hans skelet fejler ikke det mindste smiley

Han har i det hele taget en “sjov” måde at bevæge sig på; når han tuller rundt og hygger sig, er det trav på forparten og galop på bagparten, og så “slentrer” han gerne istedet for skridt eller trav.

• #15   30. apr 2019 Jeg slår lige koldt vand i blodet smiley

Han er også stor og slasket, men derfor kan man godt blive bange for der er noget unormalt ved hunden. Fys sagde bare at det ville være en god idé, at træne noget krops kontrol, så han blev klar over at bagparten også skal med. Så det prøver jeg, og det går også fint smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#16   30. apr 2019 Sig endelig til, hvis du finder nøglen til at få Nones til at bevæge sig normalt!

Jeg har trænet kropskontrol med Ingle, siden han var hvalp, og han går stadig under dæknavnet Don Dingleben smiley

Når han arbejder, er der helt styr på stængerne, og han kan sagtens balancere på alt muligt, men når han har fri, flyver benene rundt i alle retninger smiley

• #17   30. apr 2019 Jeg har lige lavet en video af Cof med hans version af harehop. Sætter den ind om HG vil.

• #18   30. apr 2019 Eva, hehe ja det nok kun tiden der kan vise om der kommer lidt styr på kalvens ben smiley jeg syntes egentlig også selv, at han har godt styr på dem, hvis jeg ber ham om noget hvor han kun skal styrer bagben.

Tak CH ! Den skal jeg lige lure !

• #19   30. apr 2019 CH, ja okay, der er man ikke i tvivl. Tak for du gad tage dig tid, til at optage smiley

• #20   30. apr 2019 Den er på.

Det kan blive meget mere udtalt end det han gør.
    Men det viser det nogenlunde.
    Bels harehopper også i sit tilbageløb, men det er ikke på grund af problemer - det er bare hendes lidt fjantede løb..

• #21   30. apr 2019 CH- Ved du hvorfor Cof laver harehop?
    Har brugt de sidste mange måneder på at vurdere min hunds gang. Jeg har til dyrlægen beskrevet hans gang i et bestemt tempo som vraltende. Idag slog det mig dog, at han netop i et bestemt tempo har bagbenene samlet.
    Er harehop forbundet med smerter?

• #22   30. apr 2019 Harehop gør hunden for at skåne sig selv, mange hd hunde gør dette. Så ja, det kan være pga smerter. Nogle hunde gør det jo så også bare når de fjoller rundt. Men ikke så udtalt som det kan se ud. Jeg har været ved at kigge film igennnem, og hold da op,
    Min gamle hund gjorde det en del i hans sidste tid. Han havde heller ikke flere muskler tilbage bagpå.

• #23   30. apr 2019 Coffey gør det for at skåne sin ryg. Hsn gør det ikke hele tiden, oftest når han et "kold" som her i klippet, eller træt.
    Det handler om en rygskade.

Bels gør det for sjov - men det ser også lidt anderledes ud.

En hund, der gør som Cof ville jeg ikke tøve med at få udredt for smerter.

Når de vralter er det ofte på grund af pasgang. Også dette kan være smertebetinget.

• #24   30. apr 2019 CH- Tak CH smiley
    Diesel er udredt. Han har hd og lidt slid i hofterne, samt spondylose.
    Men jeg har simpelthen så svært ved at vurdere om det er fordi han har ondt.
    Han er på smertestillende.

• #25   30. apr 2019 Har du haft ham til fys eller kiropraktor ? Man bliver sindsyg smiley og kan bilde sig selv de dummeste ting ind.

• #26   30. apr 2019 LP- Ja det er helt vildt. Han er 10 og har ikke haft problemer med hans hd før nu. Og det er kun fordi han pga en skade skulle holdes i ro i 100 år
    Ja han har været ved kiropraktoren for 1 1/2 uge siden smiley

• #27   30. apr 2019 Ja det er noget lort, når de skal holdes i ro over længere tid. Musklerne de er hurtige til at skrumpe.

• #28   30. apr 2019 LP- Ja jeg er faktisk chokeret over hvor dårlig form han var i efterfølgende.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#29   30. apr 2019 L.P. - Jeg skulle hilse fra Ingle og sige, at det er smaddersvært at styre de lange ben, når man er glad smiley

Kommentér på:
Video af hund i galop.

Annonce