{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.256 visninger | Oprettet:

bør jeg sende hende på ferie? {{forumTopicSubject}}

Thea er kommet i sin anden løbetid. Hun er træt, ked af det og pylret. Hun vil bare gerne sove og være i fred.

Men Melanie opføre sig som en kåd hanhund, og kan slet ikke få nok af Thea. Hun humper hende, skubber hende og får kørt dem begge op i et gear som slet ikke kommer nogen af dem til gode.

Bør jeg sende den ene af dem på ferie mens Thea er i løbetid? Og i så fald hvem af dem er bedst at flytte?

Og hvorfor er Melanie så interesseret i Thea. Er det normalt for tæver?

- Baby reagere overhovedet ikke på thea's løbetid.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bør jeg sende hende på ferie?
  • #1   29. apr 2019 Du kan da ikke sende MIN hund på ferie smiley Så skal hun altså bare hjem!

• #2   29. apr 2019 Som hun opføre sig lige nu, så er hun også virkelig billigt til salg!

• #3   29. apr 2019 Tror du lyver, min lille sigøjner er et englebarn smiley

• #4   29. apr 2019 Tidligere idag, lå Thea og sov... Melanie skubbede hende så hårdt ned af sofaen, at hun slog hovedet ind i sofa bordet... Hun er virkelig strid!

• #5   29. apr 2019 smiley

Okay, måske er hun lidt en møgunge haha

• #7   29. apr 2019 Hun sætter snuden lige bag forbenene på Thea og skubber hun bare alt hvad hun kan.. Jeg ved ikke lige hvad der foregår!

Men Thea vil altså bare være i fred, og jeg har for første gang set hende sige sådan rigtig fra, over for en anden hund.
    Så et eller andet er jeg nok nødt til at gøre..

• #8   29. apr 2019 Men hvorfor dælen opføre Melanie sig sådan?

• #9   29. apr 2019 måske hun ikke ved hun er en tæve? smiley

• #10   29. apr 2019 Kan hunde være trans? smiley

• #11   29. apr 2019 jeg ville sende Thea på ferie hvis der er nogen der vil have hende hvor der bare er fred og ro ... er sikker på hun ikke har det fedt med sine hormoner samtidig med hendes behov for fred ikke respekteres ... min ældste gik nærmest i akut depressions tilstand under løbetider ... det var for synd, så hun blev steriliseret .

• #12   29. apr 2019 Planen er bestemt også at Thea skal steriliseres. Det er synd for hende, at hun bliver så ked af det når det hele køre rundt i kroppen. Hun er jo en krudt ugle til dagligt.

Men er det sundt at flytte hende når hun er så deprimeret?

• #13   29. apr 2019 Jeg ville flytte banditten fremfor den i løb smiley

• #15   29. apr 2019 hvis det er nogen hun kender godt, og hvor der er fred og ro ...

men hvor længe varer hendes tilstand ... Nova var den sidste gang depri fra dag 1 og der gik ca 2-2½ måned inden hun var helt sig selv, det er jo længe ... men hvis det kun er i de 2-3 uger Thea dufter FOR interessant så går det nok ... Ellers må Melanie hen et sted ... det kommer jo lidt an på hvilke muligheder du har tænker jeg, altså hvilket slags hjem det er der kan være hundesitter ...

• #16   29. apr 2019 Det er jo kun Thea's anden løbetid. Og jeg havde håbet hun ikke ville blive så ked af det som sidst.

Sidst varede det kun løbetiden ud, så det håber jeg da også er tilfældet denne gang.

• #17   29. apr 2019 Det er nu ikke så ualmindeligt, at tæver reagerer på andre tævers løbetider. Det sker også nogen gange herhjemme. Men der er så ingen af mine tæver, der virker kede af det i forbindelse med løbetid, så det bliver ikke et problem på den måde. Men de kan da godt blive irriteret, hvis en af de andre er meget pågående.

Hvis en af dem skal i pasning, så ville jeg vælge ballademageren, så Thea kan få lov at komme gennem løbetiden i fred og ro i sine vanlige omgivelser.

• #18   29. apr 2019 Hvad med klorofyl hvis ikke det er muligt at flytte den ene. Måske melanie så falder lidt ned

• #19   29. apr 2019 Jeg anede intet om klorofyl før jeg læste en tråd herinde for nogle dage siden. Og der kunne jeg forstå det skal gives fra dag 1?

Men hvis det kunne hjælpe hende er det værd at prøve. Hvor kan man købe den slags?

• #20   29. apr 2019 Jeg har heller ingen erfaring men startede Poulsen op på det i dag. Købte det på apoteket. Klofyl

• #21   29. apr 2019 Kan det mon være noget dominans. At Melanie bliver påvirket af de hormoner Thea "udskiller"
    Og hun måske ikke føler sig som "alfa " tæven?

• #22   29. apr 2019 Pas. Thea er min første tæve der kommer i løbetid, så det er meget nyt for mig det hele.

• #23   29. apr 2019 Glem alt om dominans.
    Det er rent instinktivt pga. lugten.

Min gamle Tori humper alle de andre, når de er i løbetid. Hun er enormt insisterende. Og hun er altså normalt helt nederst i flokstrukturen hjemme hos os, og interagerer sjældent med de andre. Men når der er løbetid ændres alt. Ingen siger noget til hende. De lader hende køre sit show.

Du kan give klofyl eller sende den anden på ferie.

Og husk at din hund ikke er hverken trist eller deprimeret. Den har bare en ændret hormonel sammensætning i kroppen lige nu. Man kan aktivere sig ud af rigtigt meget i den periode. Husk at hunde spejler vores adfærd, så du kan nemt komme til at forstærke hendes adfærd.
    Ret ryggen, tag på tur, hyg jer, lav sjov træning. Det gør en stor forskel smiley

• #24   29. apr 2019 Det er nok også bare noget stres over at Thea ikke opfører sig som hun plejer. Du skriver hun bare vil være i fred, jeg tænker ikke Melanie har skubbet hende for at drille, dominere (sikke noget forældet pjat at tænke i den ger sammenhæng) eller lignende, men simpelthen fordi hun er frustreret over, at Thea ikke bevæger sig og leger og interagerer med hende, som hun plejer.

• #25   29. apr 2019 #24

Det må være dig der har det røde , kan jeg læse ud fra din kommentar. Tsk tsk smiley

• #26   29. apr 2019 Den gamle af mine har altid humpet de andre både når de var i løb og hun selv var. Det har ikke ændret sig efter hun blev steriliseret (grundet falsk drægtighed) - hvis hun får lov, så humper hun den der er i løb. Det får hun så ikke lov til, men....

Kan du ikke bare bede Melanie om at lade Thea være? eller?

• #27   29. apr 2019 Du kan bare sende Melani på ferie hos os.
    Gaddafi ville blive glad.

• #28   29. apr 2019 Desuden humpede mine tæver også hinanden lystigt når den ene var i løb (de sys så alle at det var fedt)... Altså dengang jeg havde tre tæver på en gang..

Min mors nuværende hund Molly humpede min mor når hun var i løb indtil hun blev steriliseret (pga hun blev utrolig depri i Ca 9-10mdr på et år - hun var i løb 2 gange årligt og var depri et stykke tid før og Længe efter).. Hun er normalt heller ikk en kysse hund, men når hun var i løb og humpede var hun også pludselig kyssesyg..

• #30   29. apr 2019 Fanta, shæferlover:

Hold da op hvor er du venlig og ikke spor personlig i dine angreb.
    Det må være træls ikke at have bedre argument, men så igen, det understreger jo egentlig bare yderlige at dominansteorien ikke kan argumenteres sagligt for.

Rigtig flot klaret.

• #31   30. apr 2019 30#
    Jeg takker smiley du tænker ikke selv det er frækt at skrive til andre : "dominere (sikke noget forældet pjat at tænke i den ger sammenhæng) eller lignende " når folk oprigtigt kommer med deres bud ..hmmm.
    Så er det vist velfortjent , når du skriver pænt til andre kan det være du får et pænt svar. Det er vel logisk nok.

• #33   30. apr 2019 32# jeg er faktisk pænt ligeglad. Så længe sætningen formuleres frækt. " forældet pjat" prøv at kommenter sådan til folk på gaden, og se deres reaktion. Hun kunne skrive " jeg er ikke enig ....." men at være nedværdigende så må man forvente en reaktion! Og så kog du bare vidre på suppen og lad os da endelig skrive 10 inlæg om det samme......

• #34   30. apr 2019 Jeg stopper selvfølgelig Melanie hver gang, men jeg skal være efter hende KONSTANT! det er ikke bare 2-3 gange om dagen hun gør det, men hver eneste gang hun kan komme til det. Thea får slet ikke noget ro, hvis ikke jeg er over dem hele tiden.

• #38   30. apr 2019 Jeg tænker bare, Melanie døjer med stress i forvejen, og løbetiden må også være stressende for Thea.
    Og det er virkelig HELE tiden hun skubber og humper Thea.

Jeg skriver lige i den tråd med klorofyl, for at forhøre mig om det kan hjælpe...

• #40   30. apr 2019 Jeg ville reagere nu og sende banditten på ferie hvis det var mine hunde smiley

• #42   30. apr 2019 Jeg kan så slet ikke forstå, at du ikke skiller hundene ad.

Det er da synd at lade dem blive ved med at gå sammen.
    Send Melani på ferie hvis du har mulighed for det, og indtil da, så skil dem ad.
    Det kan nemt ende med, at du får to hunde der kommer op at slås, hvorefter det ikke er sikker at de bagefter kan gå sammen.
    Jeg er også ret sikker på, at klorofyl ikke hjælper når det er så slemt for Melani og klorofylen bliver givet så sent.
    Så få nu skilt hundene ad.

• #43   30. apr 2019 Tak Anni, Thea har jo kun blødt i 3 dage, og tråden blev oprettet igår.
    Jeg har søgt råd her, men hælder nok også selv mest til at få dem skilt, netop fordi jeg vil undgå de kommer op og toppes.

Jeg er i skole nu, men vil forhøre mig lidt rundt, om jeg har noget familie der vil tage Melanie.

Syntes også 3 uger er lang tid, at skulle irettesætte Melanie og holde hende i ro. Aktiveringen kan selvfølgelig altid øges, men jeg tvivler på det virker for Melanie, og det vil i min tro bare køre Thea mere træt end hun er i forvejen.

Men vil klorofyl hjælpe Thea til at kvikke lidt op?
    - Jeg pylre ikke om Thea og ynker hende ikke. Jeg lader hende være når vi er hjemme, men tager hende selvfølgelig stadig med på tur og vores daglige rutiner er ikke ændret.

• #45   30. apr 2019 De er adskilt med børne gitter nu selvfølgelig.

• #46   30. apr 2019 Nicole har sagt det......

• #47   30. apr 2019 klorofyl hjælper ikke på humøret, så vidt jeg ved .. det eneste det gør noget ved er den duft tæven udskiller ...

• #48   30. apr 2019 Ja Hanne men. Måske det gør, at den anden tæve lader hend få ro når hun ikke dufter

• #49   30. apr 2019 @ Hjemmegående ... det jeg reagerede på var denne sætning i indlæg 43 fra ts
    "Men vil klorofyl hjælpe Thea til at kvikke lidt op?" ... så ts ikke tror at det er noget der har indvirkning på hormonbalancen ...

Kommentér på:
bør jeg sende hende på ferie?

Annonce