{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

Patellaluxation - Trochlea - crista Operation {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Min chihuahua er desværre kommet til skade med bagbenet. Jeg har haft hende til røngten og forundersøgelse og fået et prisoverslag på 17.000 kr ????

Kender I til nogle dyrlæger som udføre disse operationer men som måske er lidt billigere eller som kan lave en afdragsordning? Tilbudet jeg har fået er fra Faxe dyrehospital.

Operationen der skal laves er den helt store patellaluxation + trochlea + crista tibia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Patellaluxation - Trochlea - crista Operation
  • #1   28. apr 2019 Faxe er det bedste sted... alternativet er Claus Sloth...

    Ingen af dem er billige, men du har forhåbentlig en forsikring som dækker.

    Man bør ikke lede efter det billigste sted, når det kommer til OP af led/knogler!


  • #2   28. apr 2019 louise & Elmo & Junior

    Tak for svar smiley

    Ja jeg ved de er rigtig dygtige hos Faxe, men så vidt jeg er blevet oplyst, kan de ikke lave det som afdragsordning og min forsikring dækker ikke for patella operation

    17.000-20.000 er rigtig mange penge og skulle ligge på én gang og har læst mig frem til at andre har fået lavet denne type operation for ca det halve.


  • #3   28. apr 2019 Igen.. jeg ville aldrig vælge andre.

    Har selv brugt Ken Lindeblad til min gamle hund.. og Claus Sloth til min nuværende.

    Jeg kan godt se dit problem... men ja jeg har selv en opsparing til min, hvis jeg skulle stå i samme situation.. kan du ikke låne penge til det?


  • #4   28. apr 2019 Jeg tror næppe, at en dyrlæge der ikke kender dig vil operere din hund på afbetaling.
    Endvidere, så ville jeg aldrig gå efter den billigst dyrlæge, men den bedste.

    Du skriver, at din hund er kommet til skade med bagbenet, så burde forsikringen jo også dække, for der er da forskel på at komme til skade og være født med patella.






  • #5   28. apr 2019 Anni Gud ja... skade er noget andet.. det burde de dække.



  • #6   28. apr 2019 louise & Elmo & Junior

    Operationen skal laves og jeg har sat lån mm igang, så fixes det skal hun smiley

    Jeg ville bare lige høre herinde om der måske var nogle der vidste lidt om det og måske kendte til nogle andre kliniker omkring sjælland som var ligeså dygtige men måske kunne give en afdragsordning eller andet man kunne gøre i sådan en situation, når man står med en forsikring der ikke dækker. Det er dog opstået som skade, alligevel vil forsikring ikke dække smiley


  • #7   28. apr 2019 Anni

    Det er opstået som skade, og jeg er i dialog med forsikringen, dog er min fornemmelse at de ikke vil dække det.

    Jeg ville bare høre herinde imens jeg venter på yderliger svar fra dem smiley


  • #8   28. apr 2019 Der er ingen bedre end Ken og Lars i Faxe.. eller Claus Sloth.. men tror de har samme prisklasse.

    Jeg ville overhovedet ikke vælge andre.


  • #9   28. apr 2019 louise & Elmo & Junior

    Det er jeg utrolig glad for, det er Lars fra Faxe som skal lave operationen, så det rart og vide hun vil komme i gode hænder smiley


  • #10   28. apr 2019 Det er også min opfattelse, at forsikringen skal dække, når det er en skade.
    Jeg ville kontakte Faxe, og få dem til at ringe til dit forsikringsselskab.
    Eller ring til forsikrings oplysningen.
    De kan svare på alt og hjælper gerne.

    https://forsikringsguiden.dk/forsikringsoplysningen/


  • #11   28. apr 2019 De nævnte dyrlæger (Claus, Ken og Lars) er klart de bedste. Kristian fra Herlev dyreklinik er også rigtigt dygtig, men ligger også i samme prisklasse smiley

  • #12   28. apr 2019 Jeannette Jalving fra Billund Dyreklinik er ligeså dygtig som Ken Lindeblad, og faktisk er det hende, der har introduceret den nye opererationsmetode til netop PL, til Ken Lindeblad. Så hvis du har mod på at køre til Jylland er hun en mulighed, om hun er billigere ved jeg ikke, men det vil jeg tro. Dog kan det godt være lidt bøvlet i forhold til logistik m.v, men nu kender du da til muligheden.

Kommentér på:
Patellaluxation - Trochlea - crista Operation

Annonce