Ingen ang sukkersyge Ingen ang sukkersyge
Skal i morgen til dyrlægen med den ene af mine elskede westier. Jeg har en mistanke om at han har sukkersyge, da han drikker helt vildt meget, tisser meget - virker træt og gider ikke lege så meget mere (han blev 9 år i feb.07)
Er jeg urimelig når jeg syntes det virker uværdigt, og uoverskueligt at vi hvis han har sukkersyge - resten af hans dage skal behandle ham med Insulin indsprøjtninger 2 gange om dagen kombineret med specialkost (får i forvejen Diæt Senior kost) -
Er jeg urimelig når jeg tænker at det er både uværdigt for ham og uoverskueligt, for os både menneskeligt set og økonomisk at dette skal stå på resten af hans liv ???
Jeg føler han er træt, da han ikke "gider" larm og leg med hans lillesøster (også Westie) på knapt 1,5 år og derfor får lov at få mere ro uden hende (allerede nu) - får lov at komme ind i vores soveværelse om aftenen (noget før vi andre går i seng) og når "lillesøster" syntes det er sjovt at lave uro, drille osv. Han gider ikke rende efter hende hele tiden og er tydeligt lykkelig når jeg "putter ham"..
Er jeg egoistisk når jeg tænker at alt dette magter jeg ikke, (altså hvis han har sukkersyge) og jeg syntes ikke han er frisk nok til det??
Hører gerne jeres uforbeholdne mening herom ...
Knuzzzz den fortvivlede Zanne
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.539
Hmm... jeg ved ikke hvordan det påvirker hunden HVIS den begynder at få insulin - eller hvor dyrt det er.
Så det er lidt svært at forholde sig til nu.
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
Krydser fingre for jer
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 92 Hunde: 5 Emner: 233 Svar: 11.263
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.579
Jeg mener at du, som kender hunden allerbedst, er den eneste rigtige til at træffe den beslutning, du nu skal træffe.....
Hvis DU kan mærke, at hunden er træt og har mistet "livsgnisten" så er det op til dig, at tage beslutningen..... Og er det egoistisk ikke at magte, hverken økoniomisk eller menneskeligt, at hunden skal have medicin og pleje/hensyn resten af sine dage?? Nej, det synes jeg ikke. Hvis du ikke magter det, og det dermed bliver en byrde, så går det jo også ud over hunden i større eller mindre grad.....
Tænk du hellere tilbage på jeres gode tider i har haft sammen og giv ham de sidste gode dage med dig.
Du er ikke urimelig!!
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 899 Svar: 11.902
Valget er helt dit, men hvis det var mig ville jeg nok give det er forsøg.
Er du sikker på man anvender en sprøjte til hunde?
Og at det ik kan kontrolleres udelukkende via foder
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 192
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.332
Ville ikke kunne leve med ikke at have gjort forsøget. 9 år er jo ingen alder for en westie.
maj 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 9 Emner: 166 Svar: 1.244
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 4
Ja det er smerteligt, at tænke på, og jeg tænker ikke økonomi (aner ikke en pind om hvad det koster) men tænker på hundens livskvalitet nu - og selvom hunden naturligvis er snot forkælet, føler jeg han kigger på mig med "de øjne" der siger Moar jeg er træt.....
De samme øjne som jeg fik sendt, da en tidligere hun hund vi havde engang, der havde fået kræft, sendte mig.... !!! Dengang var jeg slet ikk i tvivl, men da havde jeg jo også fået dyrlægens dom.
Måske ser jeg "spøgelser" - men det vil dyrlægens blodprøver jo vise.
Takker igen for jeres deltagelse.
kærligst fra
Zanne
maj 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 9 Emner: 166 Svar: 1.244
Ingen ang sukkersyge