418 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Ingen ang sukkersyge Ingen ang sukkersyge

Skal i morgen til dyrlægen med den ene af mine elskede westier. Jeg har en mistanke om at han har sukkersyge, da han drikker helt vildt meget, tisser meget - virker træt og gider ikke lege så meget mere (han blev 9 år i feb.07)

Er jeg urimelig når jeg syntes det virker uværdigt, og uoverskueligt at vi hvis han har sukkersyge - resten af hans dage skal behandle ham med Insulin indsprøjtninger 2 gange om dagen kombineret med specialkost (får i forvejen Diæt Senior kost) -
Er jeg urimelig når jeg tænker at det er både uværdigt for ham og uoverskueligt, for os både menneskeligt set og økonomisk at dette skal stå på resten af hans liv ???

Jeg føler han er træt, da han ikke "gider" larm og leg med hans lillesøster (også Westie) på knapt 1,5 år og derfor får lov at få mere ro uden hende (allerede nu) - får lov at komme ind i vores soveværelse om aftenen (noget før vi andre går i seng) og når "lillesøster" syntes det er sjovt at lave uro, drille osv. Han gider ikke rende efter hende hele tiden og er tydeligt lykkelig når jeg "putter ham"..

Er jeg egoistisk når jeg tænker at alt dette magter jeg ikke, (altså hvis han har sukkersyge) og jeg syntes ikke han er frisk nok til det??

Hører gerne jeres uforbeholdne mening herom ...
Knuzzzz den fortvivlede Zanne

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen ang sukkersyge
  • #1   23. apr 2007 Den er godt nok svær...

Hmm... jeg ved ikke hvordan det påvirker hunden HVIS den begynder at få insulin - eller hvor dyrt det er.
    Så det er lidt svært at forholde sig til nu.

• #2   23. apr 2007 Næ syntes ikke du er egoistisk.. Jeg ville heller ikke byde min hund det smiley Men nu behøves det ikke at være så slemt som en sukkersyge smiley
    Krydser fingre for jer smiley

• #3   23. apr 2007 Hvis det er sukkersyge er det klart han er træt. Højt blodsukker tærer en del på kroppen og gør en meget træt. Men nej, 9 år er en flot alder! Bare husk på at insulinen ikke tager lang tid at give, det er ret nemt og burde gøre ham frisk igen (hvis det er det)

• #4   23. apr 2007 Hej Sanne.
    Jeg mener at du, som kender hunden allerbedst, er den eneste rigtige til at træffe den beslutning, du nu skal træffe.....
    Hvis DU kan mærke, at hunden er træt og har mistet "livsgnisten" så er det op til dig, at tage beslutningen..... Og er det egoistisk ikke at magte, hverken økoniomisk eller menneskeligt, at hunden skal have medicin og pleje/hensyn resten af sine dage?? Nej, det synes jeg ikke. Hvis du ikke magter det, og det dermed bliver en byrde, så går det jo også ud over hunden i større eller mindre grad.....
    Tænk du hellere tilbage på jeres gode tider i har haft sammen og giv ham de sidste gode dage med dig.
    Du er ikke urimelig!!

• #5   23. apr 2007 Nu skal der jo også tages højde for at det er en gammel hund.....og selvfølgelig har han ik den samme energi længere.
    Valget er helt dit, men hvis det var mig ville jeg nok give det er forsøg.
    Er du sikker på man anvender en sprøjte til hunde?
    Og at det ik kan kontrolleres udelukkende via foder

• #6   23. apr 2007 Jeg ville give ham en chance, se tiden an, og derefter tage det op med dr.dyr...

• #7   23. apr 2007 Jeg ville da helt sikkert prøve om det virkede...

Ville ikke kunne leve med ikke at have gjort forsøget. 9 år er jo ingen alder for en westie.

• #8   23. apr 2007 Hejsa... vores Takki havde jo sukkersyge.. han var også 9 år,og blev desværre aflivet her for 3 uger siden. Han havde i sygdomsforløbet haft mange op og nedture. desværre . Hvis man opdager det i tide synes jeg det økonpmiske er til at overskue og en sukkersyg hund kan sagtens leve et godt liv. insulinen er en vanesag (og nej den er ikke dyr smiley ) du skal jo tænke på at når hunden får insulin, skal legelysten og livslysten gerne komme igen. Forstår godt din bekymring, men synes du skal overveje stærkt at give din hund en chance.

• #9   24. apr 2007 Takker mange gange for Jeres meninger - tanker mm, ja jeg vil selvfølgelig i samarbejde med min dyrlæge tage den beslutning der skal tages. Han har været hundens dyrlæge i næsten alle årene, så han kender både mig og hunden godt. Desuden tager min mand naturligvis del i hele forløbet også.
    Ja det er smerteligt, at tænke på, og jeg tænker ikke økonomi (aner ikke en pind om hvad det koster) men tænker på hundens livskvalitet nu - og selvom hunden naturligvis er snot forkælet, føler jeg han kigger på mig med "de øjne" der siger Moar jeg er træt.....
    De samme øjne som jeg fik sendt, da en tidligere hun hund vi havde engang, der havde fået kræft, sendte mig.... !!! Dengang var jeg slet ikk i tvivl, men da havde jeg jo også fået dyrlægens dom.
    Måske ser jeg "spøgelser" - men det vil dyrlægens blodprøver jo vise.
    Takker igen for jeres deltagelse.
    kærligst fra
    Zanne

• #10   24. apr 2007 sanne... mange varme tanker... du tager selvfølgelig den rigtige beslutning uanset hvad det så er.. du kender jo din hund bedst smiley

Kommentér på:
Ingen ang sukkersyge

Annonce