{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

HD fotos af hanhund {{forumTopicSubject}}

Har været væk hele weekenden - og kommer hjem til beskeden om at Futte har hat svært ved at rejse sig flere gange - nå rhan har ligget for længe -
Så nu vil manden have taget røntgen af ham -

Han er fra 26- okt 2005... altså ca 1,5 år gammel, - han er knap 75 cm høj og vejer et ton -
Han har tidligere været til tjek med bevægelses halløj hos dyrlægen uden at reagere det mindste på de stræk der blev lavet på ham -

Men afsted må vi jo...Kan bare næsten ik holde tanken ud... Selvom jeg måske hele tiden har vist at han med den størrelse ville have store chnacer for problemer med tiden -

Øv øv øv - Men håber og "tror" ( måske naivt ) stadig på at det ik er alvorlige problemer det handler om...

Nogen ideer til kosttilskud etc - man kan give sådan en kæmpe krabat for generelt at styrke ham -
Også hvi shan nu ik sku ha fx HD - men blot har det svært med sin store krop...

Julie... ;O)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HD fotos af hanhund
  • #1   23. apr 2007 Åååhhh hvor jeg håber det ikke er HD =/

Af kosttilskud er glukosamin en vigtig ting, hvad fodrer du med til daglig??

Jeg vil lige sige... Når nu han skal i røngten, så sørg for at han IKKE bliver løftet i benene under narkosen..
    - Han må heller ikke rives rundt i benene, det kan give forstrækninger...

• #2   23. apr 2007 Hokamix skulle være rigtig godt, har ikke selv brugt det, men har hørt en masse godt om det...
    Det kan findes på www.skyecot.dk
    Du kan oz ringe til hende som sælger det og hun vil kunne fortælle dig hvad der er godt til lige netop din hund...

• #3   23. apr 2007 ups, skrev lige forkert, det hedder:
    www.skyescot.dk

• #4   23. apr 2007 Hjortsholm - HD er enten knogledeformatet eller løse led i hofterne..

Nogen hunde lever et langt, lykkeligt og energisk liv uden smerter..
    - Men så er der dem der slet intet kan... Og må aflives =(

HD kan ikke kureres desværre, men man kan opbygge en stærk muskulatur så hundens hofter bliver båret mere af muskler end af hofterne selv..

Vi har lige været til muskeltræning med Kaoz - 4 gange massage og svømning 5-6 gange (kan ikk lige huske helt hvor mange)..
    Han går meget bedre nu =)
    - Dog har han aldrig haft smerter grundet hans HD, men min gamle hund blev kun 8 måneder pga HD =(

• #5   23. apr 2007 Hvis det er HD, har hills lavet et rigtig godt foder... Jeg har hørt om flere hvor at hofterne er blevet bedre efter de har spist det... Men olie til at smørre ledende... Det var vi jo også godt af...

• #6   23. apr 2007 Vital Animin skulle både styrke muskler og led - fik det anbefalet af min hvalpetræner da Jessie var 8-9 mdr på grund af vokseværk.
    Men har kun hørt godt om det og det hjalp også Jessie.
    Kender også andre som har brugt det på hunde med HD.

Og nu vil jeg også lige at hvis han vejer et ton - så burde han måske også tabe sig :-))
    Nej spøg til side - men check lige at han ikke vejer for meget - nu er han (så vidt jeg husker) jo kasteret.
    Så er det jo vi skal holde lidt øje med deres vægt

• #7   23. apr 2007 Nåå ja...

De løse led - hvis knoglehovedet ikke sidder korrekt i skålen - kan aflastes med muskeltræning..

Deformateten - hvis knoglehovedet ikke er rundt og fint som det skal være - kan behandles med guld..
    Guldet ved jeg ikke hvor godt det virker, men ved at hunden skal holdes i ro 6 måneder efter hver hofte er opereret, og en HD hund må helst ikke holdes i ro da det svækker muskulaturen meget..

• #8   23. apr 2007 Sigga og nikolaj - status på hofterne kan aldrig blive bedre, den forbliver den samme, men hunden kan få tilskud så ledvæsken styrkes, og derved glider knoglerne bedre =)

• #9   23. apr 2007 Nina.. mener ikke at guld hundene skal holdes i ro i 6 md.. Syntes jeg kan huske, de kommer inden pelsen er vokset ud igen :- )

• #10   23. apr 2007 Stine - det var hvad min dyrlægde sagde da vi overvejede den option...

• #11   23. apr 2007 Vil lige indskyde at Futte ikke er overvægtig, han er bare STOR...

Stor ala den gamle type Rottweilere c",)

• #12   23. apr 2007 Nina.. okay.. det må så være nyt.. men tjekker den da lige med ham jeg bruger til ben smiley Det er jo et lille indgreb,med en kanyle ? Hvis vi altså taler om det samme smiley

• #13   23. apr 2007 Stine - Det er samme indgreb.. vil jeg da tro.. der kan ikke være så mange forskellige operationer med guld og HD??

Hjortsholm - så lidt da =)

• #14   23. apr 2007 Skal hilse fra Julie (oprætteren af tråden) og sige at hun er på job, og hun vender tilbage til tråden senere i aften, for at se alle de gode råd fra jer c",)

• #15   23. apr 2007 Nina.. Kunne ikke lige fange ham. men fra skranken,blev der sagt ca 14 dage,på den med kanylen Så kunne ikke lige få svar på om der,var kommet noget nyt med det smiley

• #17   23. apr 2007 Hej Julie.
    Du har jo set min hunhund som også er rottweiler, hun har haft HD i 10 år.
    Det Kommer jo og går i perioder, svømning skulle være godt for dem, og så for hun hill"s som foder og det syntes jeg har fungeret fint for hende, ..*ss*

• #19   23. apr 2007 Stine - Så er det da sært at min dyrlæge siger 6 måneder???

Gad vide om det er en anden operation hun har sagt det om??
    - Jeg var jo en bette oprevet da vi snakkede om mulighederne..

• #20   23. apr 2007 Nina.. Må melde pas.. kender ikke lige til noget hvor de skal være i ro så længe og syntes måske det lyder helt forkert,da det jo er det værste for en HD hund..
    Så skal det være når de skifter hele hoften.. Men osse der er tiden alt for lang tid.. måske det har været 6 uger ? Hvis du har været oprevet smiley

Kommentér på:
HD fotos af hanhund

Annonce