"Smarte" hundehandlere {{forumTopicSubject}}
I papirudgaven af BT idag er der en artikel om hundehandlere der henter østeuropæiske hvalpe.
DKK's Vibeke Knudsen medvirker i artiklen med en historie om en hundehandler, der fusker/fuskede med importerede hvalpe/stambog på engelske bulldogs.
Citat fra avisen:
"Rigtig smarte hundehandlere gør det, at de anskaffer sig en dansk stambogsført tæve og påstår så, at tæven er mor til de hvalpe fra østlandene, han henter billigt og påfører dermed tævens navn i fiktive stambøger.
Hundehandleren indtrykker typisk en annonce i den blå avis hvor han skriver, at tæven er blevet parret med en østeuropæisk hanhund og ud af det er der kommet 5 dejlige hvalpe, som nu er til salg.
Det gør det enormt svært at gennemskue for almindelige hvalpekøbere. Man tror at den hellige grav er velforvaret, når der står, at der er tale om stambogsførte hvalpe.
Heldigvis er der alarmklokker, der ringer hos folk der kender til racen. Fem hvalpe er et stort kuld for den race og derfor tog nogle på besøg for at se hvalpene. Her undrer de sig over at hvalpene ikke går sammen med deres mor og derfor beder de om at se hvalpenen sammen med moderen. Hundehandleren henter nødtvungent tæven, men er ikke meget for at sætte hende ind til hvalpene. Det er jo ikke hendes hvalpe og derfor er han bange for at hun vil overfalde dem.
De besøgende kan også se at tæven ikke har mælk i brysterne og at hun på ingen måde ligner en, der har set hvalpene før.
De sagde pænt tak for synet og ringede til os (DKK) , hvorefter vi så besøgte opdrætter sammen med en dyrlæge.
Da hundehandleren nægtede at medvirke til en dna-test for at fastslå slægtsskab blev han ekskluderet af DKK og en straffesag blev indledt.
(Sagen er endnu ikke afsluttet)".
Man skal godt nok se sig godt for i hvalpe-junglen!!
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Jeg ved at min mors bagbo hentede westie hvalpe i et af de slaviske lande for nogle år siden. (Min mor meldte dem) Og vi sad bare og måbede over alle de mennesker der kom og hentede en lille hvalp uden at bede om at se dem med moderen (som han jo ikke havde)
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 146 Svar: 908
vh malene
feb 2006
Følger: 19 Følgere: 29 Emner: 123 Svar: 5.525
Og så er det sgu ikke noget under at man kan snydes selvom man mener at manhar set sig godt for i sit køb af havalp!
feb 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
feb 2006
feb 2007
feb 2006
feb 2007
Der er i dag så meget fokus på hundehandel, og de trives bedre end nogensinde.
Så...ikke uvidenhed, men ligegyldighed.
Hundehandlere skal straffes og stoppes...men mennesker der køber de steder, se de skal ofgså straffes og stoppes
mar 2006
Følger: 54 Følgere: 53 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 474
Som talt ud af min mund. Men forstår så ikke nogen blev forundret over denne sag, tror det sker tit
feb 2006
Hmm.. nå jeg skriver det lige igen så.
feb 2006
Det er jo det samme vi ser når folk skriver at de har købt uden stambog billigere fordi de ikke har noget at bruge bogen til.
Når så folk køber med stambog forventer de jo ikke at løbe i armene på en hundehandler, idet at jeg tror at mange har et billede af en hundehandler som en mand i en baggård med hunde i papkasser.
Selvfølgelig vil du også komme ud for mennesker som køber hunde billigt af ren og skær nærighed, men det sjove er jo at mange hundehandlerhunde ikke er billige, idet at det som oftest er modehundene der handles med og som i forvejen er voldsomt skruet op i pris.
feb 2006
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.911
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.911
"Smarte" hundehandlere