Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import af hvalpe
  • #1   9. mar 2019 Nej, det skal man ikke. Almindelig kedelige mennesker kan også importere hvalpe smiley

• #2   9. mar 2019 Du skal sørge for at købe en hund med en stambog fra en FCI-anerkendt forening, og så få en eksportstambog med ved handlen. Denne kan så registreres ved DKK, hvis du betaler det det koster.

• #3   10. mar 2019 Jeg søgte importtilladelse, og opdrætter sørgede for eksportstambog og så overflyttede jeg ham, da jeg fik ham hjem smiley

• #4   10. mar 2019 Importtilladelse er kun til når du ikke selv henter dyret, ikke?
    Ellers er det vel bare 'rejse med egen hund', og her gælder andre regler.

TS, altid læs op på reglerne om import/rejse med hund ved Fødevarestyrelsen, da de er forskellige fra land til land. Hvis du handler i EU, og flyver/kører direkte fra købslandet og til DK, uden at røre andre lande, så kan du få hvalpen med 8 uger. Alt andet kræver rabiesvacc. og ventetid, hvormed hvalpen bliver +15 uger. Man mister en hel masse super vigtig prægningstid på den måde.

• #5   10. mar 2019 Jeg hentede fra Sverige og skulle have importtilladelse, og en erklæring fra opdrætter af, at han ikke havde været i kontakt med noget jeg ikke kan huske smiley

MEN det er 10 år siden smiley

• #6   10. mar 2019 Det var nu ikke svært. Søgte bare tilladelsen og fik den

• #7   10. mar 2019 Man skal ikke søge om tilladelse længere.man kan hente ikke vaccinerede hvalpe fra Europa frem til de er 3 måneder: kræver chip, pas og en hvalpe/killingeetklæring. Man kan køre men må ikke køre gennem andre lande - i så fald skal man flyve
    Sværere er det ikke

• #8   10. mar 2019 Jeg var lidt i tvivl hvordan og hvorledes man skulle køre det ????????

• #9   10. mar 2019 der er vist også stor forskel på om du køber en hund fra et rabies frit land. eller ikke rabies frit.

Dengang jeg købte Keiko for snart 8 år siden, skulle jeg hente ham i tyskland, som ansåes som ikke rabies frit land - så jeg skulle have en import tilladelse fra fødevarestyrelsen.

for at kunne overføre den til DKK, skal dens stambog være en export stambog
    det kan du bare gøre avler opmærksom på, og så får de det lavet.
    den kan dog godt være lidt længe undervejs. - jeg fik den tilsendt i posten fra avler da hun havde modtaget den

• #10   10. mar 2019 Da vi hentede Balder i Tyskland, da skulle opdrætter skrive under på, at hvalpene ikke havde været i kontakt med vilde dyr, og så kunne vi frit importere ham. At de så slet ikke tjekkede pas eller papir, det er så en anden sag. smiley

• #12   10. mar 2019 Kennel hearthitter

Vi har ikke hentet nogle i udlandet. Jeg står som et stort puslespil hvad det angår import af hvalpe fra udlandet som skal skrives i DKK stambog det er det jeg enlig ville høre hvordan og hvorledes jeg lige spørge jer ??

• #14   10. mar 2019 Jeg har lige fået hvalp hjem fra Italien, som skal registreres i DKK.

Du skal sørge for, at hvalpen er har stamtavle fra en fci kennelklub, og så skal stamtavlen påstemples export pedigree. På dette link fra DKK's hjemmeside finder du både forklaring, priser samt det dokument, der skal udfyldes og medsendes:

https://www.dkk.dk/stambog-og-registrering/hvis-du-skal/registrere-import

Den originale stamtavle samt udfyldt dokument sendes til DKK, og så får du stamtavlen tilbage påstemplet DKK registreringsnr. Sidst jeg gjorde det for 12 år siden, tog det 2 dage, men selv om DKK stadig skulle være hurtig, så er Postnord det jo ikke.

• #15   10. mar 2019 Jeg tror, det er lidt nemmere at svare på, hvis I fortæller hvilket land, I har i tankerne smiley

• #17   10. mar 2019 Hvis spørgsmålet i overvejende grad drejer sig om, hvordan man får hunden overført til DKK, så er det vel ikke så vigtig, hvilket land den kommer fra, så længe den er enten fra fci eller fra de samarbejdende the kennel klub (Storbritannien) eller akc (USA).

Kommentér på:
Import af hvalpe

Annonce