Hundes efterladenskaber - hvad gør i? {{forumTopicSubject}}
Hej Allesammen
Jeg er blevet ret træt af alle de poser og l*rte der ligger i indkørsler og på stier, og har i sinde, at udvikle et produkt og koncept, der vil gøre det mere "smertefrit" for hundeejere, at opsamle og transportere hundes efterladenskaber til nærmeste skraldespand, når man går tur.
Jeg har selv haft hund, men vil gerne høre fra jer:
- Bor du i by eller på land?
- Stor eller lille hund?
- Hvor mange gange affører din hund når i går tur?
- Hvad er det værste, når du skal samle din hunds efterladenskaber?
- Hvad gør du med posen, indtil du finder en spand at smide den i?
- Bruger du almindelige eller nedbrydelige poser?
- Hvorfor har du valgt dén type pose du bruger?
- Hvad ville gøre hele oplevelsen lettere for dig?
Jeg håber i vil hjælpe mig med på sigt at hjælpe os alle.
Mvh
Alexander
aug 2008
Følgere: 1104 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 2.760
Dog ville jeg ønske at det nogle gange var lidt nemmere at komme til en skraldespand. Jeg bruger ikke privates, så jeg kan godt sommetider mangle.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
Jeg tror ikke "hele oplevelsen" kan gøres lettere - det er seriøst bare at samle en lort op med en pose, og det er kun klamt, hvis det er dårlig mave eller på anden vis atypisk.
Derfor tror jeg heller ikke, det kan gøres meget anderledes eller lettere. Folk skal tage sig sammen og få samlet op. Et redskab ændrer ikke noget.
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.811
2. Stor.
3. 1 nogen gange 2.
4. Engang fik lidt pubad på fingrene var ved at dø!
5. Almindelige.
6. Jeg har valgt dem hvor der er store håndtag i. Nemme at slå knude med, og nemme at gå med.
7. Det ved egenligt ikke, jeg synes overhovedet ikke det er så slemt at samle prutter op.
apr 2018
Følgere: 673 Svar: 5.720
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Landet
- Stor eller lille hund?
4 hunde fra 5 til 30 kg
0-2 gange
At slæbe på posen
Bære den.
Alm. Skraldeposer.
Pris, tilgængelighed, let at have en rulle med 100 stk i lommen. Sikkerhed for den holder også til de store prutter. Plads til store prutter.
Flere offentlige skraldespande i skoven og i naturen. Men ja så alligevel - jeg gider jo ikke kigge på grimme skraldespande i naturen.
Måske en let rengørlig taske ting til poserne. Selv om jeg har en taske med på turen kan jeg simpelthen ikke få mig selv til at komme poserne i tasken.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.120
Folk der ikke samler op NU … gør det heller ikke uanset hvad du opfinder.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
Lens, hvorfor køber du så ikke nedbrydelige poser ?
Jeg er ret sikker på, at der ikke er noget som helst der vil gøre at flere folk samler op efter deres hunde.
Og jeg tror da slet ikke, at flere vil samle op, fordi der nu kommer et redskab til det, for så skal man jo også slæbe rundt på redskabet, som gør det mere besværligt.
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 150 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 539
Gider ikke gå med posen i hånden, så jeg vinder den bare fast til snoren.
Jeg savner flere offentlige skraldespande - bruger ikke de private. Her i kommunen kan man sende sms'er til kommunen med et nummer når en offentlig skraldespand skal tømmes, så det kunne være skønt om der var nogle flere rundt omkring.
Bruger nedbrydelige poser, fordi de er lettest tilgængelige for mig
apr 2018
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.024
• Lille by på landet med masser af natur i byen også
- Stor eller lille hund?
• Lille hund, 8kg
• To gange om dagen som regel, ikke hver tur.
• Når det er mørkt: at finde den, når det er efterår med blade: at finde den, når hun har dårlig mave: at få det hele med.
• Går med den i hånden
• Jeg ville gerne bruge bio-poser, men de er vildt skrøbelige, så når man rykker dem af rullen river man den i stykker, så nej, helt almindelige poser i den lidt kraftigere ende og gerne med fede farver og motiver.
• Ovenstående grund
• Hmm.. hvis hun nu altid sked ved siden af skraldespanden, ville det være nice
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 196
Det værste er vel hvis man har glemt en pose, eller der er laaaangt til en skraldespand. Går med posen i hånden indtil da. Forslog engang kommunen opsætte flere skraldespande, fordi jeg så ‘brugte’ poser rundt omkring, men det prioriteter de ikke.
Er lige skiftet over til bionedbrydelige poser, men vil alligevel smide i skraldespand hvis der er sådan en.
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.412
I en relativt "stor" by i provinsen
- Stor eller lille hund?
Cavalier, 9 kg
1-2
Lugten og at kunne finde den når det er mørkt
Bærer den
Ingen anelse.. Remas de bedste
Fordi de er med håndtag og ikke går i stykker
Hvis hunden sked på asfalten under gadelampen hver gang.. Eller alternativt heeeelt inde i en hæk.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
- Bor du i by eller på land?
By (lille landsby)
- Stor eller lille hund?
Lille (2 chihuahua)
0-2 gange afhængig af om de har gjort det i haven inden.
At jeg kan have problemer med at finde det, hvis jeg kigger væk i 2 sekunder, de er så små
Går med den i hånden.
Det er forskelligt
En blanding af pris, bevidsthed og hvad der er på de sider jeg lige handler på.
At der var flere skraldespande, så jeg ikke skal gå så langt (jeg bruger ikke folks private skraldespande så der kan være langt) ellers ingenting, jeg synes det er virkelig nemt i forvejen.
sep 2013
Følger: 16 Følgere: 27 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.002
jul 2012
Følger: 23 Følgere: 1459 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 8.613
I udkanten af en lille by.
- Stor eller lille hund?
Mellem til den lidt større side.
Han har afføring typisk 2 gange om dagen, han affører ikke.
Dårlig mave?
Har den i hånden indtil den ender i vores skraldespand.
Den jeg har ved hånden.
Fordi jeg bestiller, hvor jeg bestiller alt andet til dyrene.
Aldrig mere dårlig mave?
Og at alle hundeejere gad samle op.
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 85 Svar: 3.803
Jeg har selv 3 små hunde, og samler altid op efter dem. Vi bor på landet.
Posen i hånden, indtil jeg rammer min egen skraldespand - hvis der ikke lige er en offentlig. Jeg bruger typisk fryseposer, som har været brugt til fx brød. De er tætte og holdbare, og kan rumme hele turens lorte. Men langt de fleste gange besørger mine hunde i vores egen have.
Ser ikke noget problem i at rydde op efter mine hunde, men som andre også skriver, så er tynd mave, små lorte, efterår med visne blade, manglende lys nok de største problemer.
Der er nok ikke så meget man kan gøre, dem der ikke gider samle op, de gør det bare ikke. Med mindre man kan opfinde noget som gør, at lorte, der ikke bliver samlet op indenfor x sekunder, opsender en raket, som tydeligt gør opmærksom på, at der ikke blev samlet op
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Har boet i by indtil for nylig. Bor nu på landet.
- Stor eller lille hund?
To mellem.
1.
Synes ikke, der er noget slemt ved det. Det er jo rutine.
Har den i hånden.
Nedbrydelige.
Fordi jeg forsøger at undgå at købe unødig plastik, og hundeposer er et nemt sted at gøre det.
Kan ikke rigtig se, at det kan blive lettere. Måske hvis hunde aldrig sked, men det er vist utopi. Selve det at samle en lort op er vist ikke ret avanceret eller svært.
nov 2017
Følger: 11 Følgere: 19 Emner: 7 Svar: 114
Hvis staten reelt set ville gøre noget for vores miljø så ville den arbejde på at formindske vores plastikforbrug frem for at lefle for flere skjulte skatter i form af global nedkøling->opvarmning->forandring.
Jeg samler typisk altid op hvor det er en decideret øjeknast eller en risiko for at blive trampet på. På folks grund altid også i ren respekt.
Men, det er ikke altid jeg samler op hvis hunden ligger lorten tæt på en offentlig busk også selvom man kan se den fra den rigtige vinkel.
Jeg bruger mest oliebaseret poser da jeg glemmer at bestille de bionedbrydelige hjem. Desuden så er der nok også forskel på hvor meget "co2 og lort" de forskellige typer bionedbrydelige poser gir ved forbrænding. Det ønsker jeg mere visdom om, for at arbejde på at nedsætte forgiftningen af vores luft og jord bør vi være mere obs på hvilken grad af frelse x og y produkt reelt gir. Som det står til nu tror folk at majs og bambus poser er det samme, det er de jo nok ikke ved forbrænding. Hvis staten kunne gå ind og gøre miljøvenlige produkter mere mulige for folk som ikke tjener over 30-40000 efte skat, så ville det hjælpe mere end en global klimaforandrings beskatning...
Præcis som hvis "staten" går ind og betaler en del af den sunde mads dyre pris for borgeren ville gavne økonomisk, meget hurtigt og mere og mere på sigt.
Åh den evige kamp for at være hellig nok til det evige rige.. .
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.879
By
- Stor eller lille hund?
Medium
1-2
Tanken om langt til skraldespanden
Går med bundet om den ene finger
Alm
Billigst og bedst og bionedbrydelige er jo kun under de rette forudsætninger og jeg er ikke som forbruger overbevist om det er den bedste vej at sætte ind i forsøget for at mindske verdens forbrug af plastik
Maaaange flere skraldespande - jeg kender kun tre i nærområdet og den ene af dem er faktisk skolens er jeg ret sikker på, og lovkrav om at ejer til en hund der ikke samler op på fodboldbanen må sparkes hårdt bag i og en bøde på 15.000
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 311
bruger de sorte lorte poser
mest bange for at stikke fingeren ned i posen(det sker tit,især hvis posen er i stykker,det sker også tit).
har lille hund(mops)
opsamling 1-2 gange dgl.
har faktisk nok af offentlige skraldespande,hvis ikke der er en,så hjem i den private skraldespand.bor i boligkompleks,vi mangler ikke affaldsspande ,men vi har også kun 2 gårdmænd,vi er lidt "solidariske" her,så der ligge næsten,aldrig lorte på græsplænen.
vi taler så meget om alt det skidt og møg,bla. hundelorte,der ligger og flyder,så gør kbh`s det dummeste man kan gør ved sparerunden,nemlig at fjerne de gratis lorteposer. efter de er fjernet(sidste år tror jeg)ligger der mærkbart,og jeg mener mærkbart,lang flere ildelugtende lorte end for ca.2 år siden.
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 108 Hunde: 3 Emner: 452 Svar: 2.852
Jeg bor i byen med stor hund (border collie, 14 kg)
- Hvor mange gange affører din hund når i går tur? 1 gang pr gåtur. 2-3 gange dagligt
At han ikke sidder samme sted og skider færdigt. Hunden har jo nærmest gået 200 meter mens den har skidt.
Ej det er nok hvis hunden har dårlig mave og der er langt til nærmest skraldespand med posen.
Holder den i min hånd
Almindelige. Fordi de er billigst. Nogle gange bruger jeg madaffaldsposer til at samle lorte e i haven op med.
Flere skraldespande
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.732
Bor på landet - langt ude
- Stor eller lille hund?
1 stor + 1 mellem
max 1 gang (hver altså) - nogen gange har de været rendt ude på min egen mark og skidt inden vi går tur.
At der kan være temmelig mange kilometer til den nærmeste skraldespand (som oftest er min egen
Bære den i hånden. Og jo, det kan være udfordrende at gå med to flexiliner og to poser lort
Almindelige
Har dårlige erfaringer med tætheden af de nedbrydelige og jeg gider altså ikke have lort liggende uden 'indpakning' i min skraldespand - det er for klamt.
Flere skraldespande, meeeeen det ville jo være en kende fjollet at kommunen skulle sætte skraldespande op alle mulige steder hvor der næsten ikke kommer nogen. Så bære bare min pose med hjem til min skraldespand
jul 2007
Du skal tage hunden med hjem = du skal tage lorten med hjem. …. ( og det er uanset om hunden skider på fliser eller i krat ) .
Alt andet er noget forbandet svineri …. meningen kan ikke være at vi andre skal have " glæde " af at glo på .. eller jogge i jeres hundelorte. … ( for ikke at tale om smittefare )
Det er hverken kommunen eller andres opgave at hænge gratis hundeposer eller skraldespande op nogen steder..... Det er ikke Kommunens eller Statens hunde eller lorte … Det er DINE .
Siger en der er R**træt af hundelorte alle steder ….
PS: … Ikke skrevet til nogen specielt ,,, men generelt .
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
- Seminstor, labrador
- 1-2 gange
- Jeg tænker det værste må være, hvis hun har dårlig mave
- Jeg bærer posen til jeg finder en offentlig skraldespand (den står faktisk udenfor vores egen bopæl hehe)
- Øhm almindelige, tror jeg.
- Jeg har valgt de poser, jeg bruger, fordi de har håndtag, det gør det lidt nemmere, når man skal slæbe dem små 6 km (Quila sætter sig oftest små 500 meter efter, vi er gået hjemmefra)
- Jeg kan ikke se, hvad der skulle gøre det lettere, da jeg ikke har problemer med at samle op
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.224
Jeg samler op, vi bor i en by med store villakvarterer og mange stisystemer - mit problem er, at der er sparet mange skraldespande væk, og det er drøn irriterende.
At gå med tre store hunde i snor, og tre poser bæ - det er bare besværligt.
Jeg smider poserne i vores egen skaldespand, når vi kommer hjem, med mindre vi kommer forbi en offentlig skraldespand - men skider hundene først på turen, så er det altså TRÆLS at gå med de poser den næste time.
Jeg forstår ikke, hvorfor man sparer så mange skraldespande væk - jo man vil spare penge - men jeg har hørt, at man nu kan få sensorer, der kan indikere, hvornår skraldespandene er fyldte, så kommunens ansatte ikke skal ud og tømme dem, før det er nødvendigt, det må da også spare noget.
feb 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
1000 tak for jeres svar!
Og jeg beklager eventuele stave/formuleringsfejl i mit oprindelige opslag.
Min intuition sagde mig, at det mere var transporten af afføringen, end så meget opsamlingen der var problemet.
Næsten alle nævner, at det at opsamle er blevet en vane, og ikke rør jer, men at det kan være et problem i mørke. Det er noteret.
Men alle taler om problemet med manglen på skraldespande, og det at skulle gå med posen, til i kommer hjem. Dette mener jeg er årsagen til, at folk efterlader deres hunds afføring.
Ét er at skulle samle den op, men at derefter skulle gå rundt med den, eller binde den til hundesnoren, og lade den flagre. Dér står mange af, og undlader at tage ansvar.
Det er nogenlunde 50/50 med hvilken type pose i bruger. Almindelige poser fordi de altid fungerer. Nedbrydelige fordi de er baseret på naturprodukter.
Det er sådan lige hvad jeg har kunde udrede fra jeres svar, men jeg skal lige have sat dem helt i system.
Endnu engang 1000 tak!
feb 2019
Hvori ligger besværligheden eller problemet ved at gå rundt med posen til man kommer hjem?
(Jeg kan godt komme i tanke om nogle, men vil gerne høre jer
apr 2011
apr 2008
aug 2008
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
At jeg synes det er ulækkert at have det i tasken.
Og at jeg gerne vil have hænder fri til at arbejde med snoren og hundene på turen. Feks træne og give godbidder.
jul 2007
https://www.lightinthebox.com/da/p/ls173-9-foerte-lomme-aluminium-lommelygte-lommelygte-camping-lys-lampe-3xaaa-tilfaeldig-farve_p2656579.html?currency=DKK&litb_from=paid_adwords_shopping&country_code=dk&utm_source=google_shopping&utm_medium=cpc&adword_mt=&adword_ct=202458536873&adword_kw=&adword_pos=1o2&adword_pl=&adword_net=g&adword_tar=&adw_src_id=5397878464_865886050_41883249017_pla-330509467377&gclid=CjwKCAiAqt7jBRAcEiwAof2uK23p4ofKr_Bz3aJ1kPdcvi9hFZtNO_dLlIoO2Fa6KLBF-sK_eS0vSxoCjhcQAvD_BwE
Ellers har mange deres mobil med … den kan også lyse op .
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.879
https://plast.dk/er-bioplast-svaret-paa-vores-affaldsproblemer/
https://plast.dk/hvad-er-bioplast/
Plastik er ikke så simpelt.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Jeg er meget lidt fan af alle de forbandede plastikposer og synes ikke de er nødvendige at bruge når man går steder med minimalt pres på hundetrafikken - når hunden skider i busken, selvklart.
Det med flere skraldespande - min bror er vej- og park- dims i en større provinsby og han har med fuldt overlæg anbefalet at fjerne skraldespande. I følge ham sker der det paradoksale at der kommer meget mere svineri, når der er mange skraldespande.
Folk læsser store mængder affald af ikke bare i skraldespandene, men også omkring.
I denne kommune bruger de færre ressourcer på at samle skrald op fra gader og stræder efter de har minimeret antallet af skraldespande end før.
apr 2011
Jeg tror mange lader være med at samle op, fordi det er træls at gå med lorteposer på resten af turen - enten fordi man stadig skal gå længe, eller fordi man har flere hunde med på turen.
Jeg ved ikke hvad det fornuftige er, men jeg synes selv at hundelorte på plæner og stier er ulækre. Her hvor vi bor, har vi jo km vis af gangstier og flotte plæner så langt øjet rækker - og det er altså træls, hvis det bliver brugt som hundetoilet, her leger jo også masser af børn.
Jeg har fundet ud af, at skraldespande, hvor hullet er stort ofte flyder over med affald, også fordi kragerne sidder og roder rundt i dem, så alt flyver til højre og venstre, så måske skulle man have skraldespande med små huller, så der kun lige kan komme hundeposer, cigaretskodder og mindre papiraffald i?
aug 2006
Det er velsagtens den eneste mulighed.
Sideløbende har vi alle en opgave der handler om selvjustits og videreformidling af en ordentlig affaldskultur, så man faktisk KAN have skraldespande ude som en del af den kommunale service.
sep 2013
Følger: 16 Følgere: 27 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.002
nov 2012
Fair nok at der ikke står skraldespande over det hele, men de kunne da godt sætte et par op, det var stier det er lavet til at folk skal færdes der, borde og bænke så man kan sidde ned, men ingen skraldespande.
Min mor snakkede faktisk om det med at folk smider mere affald rundt omkring når der er skraldespande, men at hun i hendes mange år hos kommunen aldrig oplevede at det var et problem, og hun arbejdede inde i byen.
Men jeg synes nu uanset godt at der på en rute der er omkring 5 km lang, og netop er lavet til at man skal gå/cykle på den, kunne sætte en skraldespand eller to.
feb 2019
Hvorfor har i ikke en taske med over skulderen, som er dedikeret til hundeposerne?
apr 2018
jun 2011
Det er i hvert fald min erfaring, og ift taske: nej ad
nov 2012
A-S der hvor jeg gik, var det en blanding af cykelsti med græsrundt om, ude i kanten af byen, men altså stadig et sted hvor der kommer mange og sti i skoven, men igen hvor jeg kunne forestille mig at der kommer en del børn og lign. Det er ikke sådan en skov hvor man ikke kan gå væk fra stuen og mine er altid i snor, så de kommer gennemgående ikke langt nok væk eller i buske hvor jeg ville mene at det var ok at lade det lægge. Så for mit vedkommende er det ikke et spørgsmål om at samle op, men et spørgsmål om at være heldig at de enten har skidt i haven derhjemme inden, at de skider inden vi når ud af byen, for der står en enkelt skraldespand på vejen, eller til sidst på turen, men det er desværre bare ikke så nemt at forklare dem det, så det passer ikke altid. Og sidst var vi nået et stykke forbi den ene skraldespand inden Lucky skulle.
Det er ikke et problem for mig at gå med min pose, det er bare upraktisk med to hunde i snor og en pose. Og så er det da mere hyggeligt uden. Jeg nyder så at mine hunde er så små, at det er minimalt hvad de laver, og at de gennemgående ikke rigtig lugter, og da slet ikke når de først er i posen
jul 2007
Og hvis man ikke vil have en "tygsæk" … kunne man måske have en karabinhage i bukselinningen ( eller i lommekanten ) ..med en slags clips i . til at sætte posen fast i ? …
Måske en suttesnor til babyer kan gøre det …. fniiis .
jul 2007
aug 2008
Jeg gider heller ikke tasker og hvad man ellers kan slæbe på når jeg lufter hund - jeg vil faktisk gerne bare føle mig "fri"
Så ja, jeg går med posen i hånden indtil vi kommer forbi en skraldespand - det ér træls når der er langt, men posen i hånden er alligevel det mindst irriterende transportvalg for mig.
jul 2007
Enten sælge hunden ...eller denne her …
Og lade den hænge der … så kan hunden sgu bære den selv … ha ha
aug 2008
Nu handlede emnet jo egentlig om hvad der kunne gøre det nemmere at samle op efter hunden.
aug 2006
jul 2007
Hvorfor jeg gør lidt "grin" med det er nok , fordi jeg ikke kan se noget besværligt i , at gå med en lortepose i hånden og bære den hjem i min egen skraldespand.
Og jo …. Jeg har også haft store hunde ..=… Bull Mastiff … New Foundlænder og Berner Sennen …. der samlede jeg også op og tog lortene med hjem.
jul 2007
Jeg så for mig en foroverbøjet person slæbe sig fremad med en KÆMPE-lort i en IKEA pose / -"taske" …. Sorry ….
sep 2017
Følgere: 561 Emner: 167 Svar: 11.353
Jeg binder dobbeltknude på posen, og så gør jeg det folk nærmest dør over her i tråden, tager karabinhagen fra min jakke, klikker posen på karabinen og hægter karabin og lort fast, enten på en bæltestrop på bukserne, alternativt på ryggen af jakken.
Jeg er dog lidt tilbageholdende med at sætte det andre steder end i bukserne, for det er sket for mange gange, at jeg har glemt en lort natten over
Nå ja, og så har jeg lavet aftaler med mange hundeejere i kvarteret. De må putte lort i min spand, hvis jeg må putte i deres. Det fungerer ret godt.
jul 2007
Hundene må selv tage ansvaret for deres lorte , når de absolut skal skide , hvor det passer dem...
apr 2018
sep 2017
Jeg har også en gang haft den der, hvor jeg syntes der lugtede ret klamt i entreen. Det var så fordi der havde hængt en lort på ryggen af en jakke i 2 dage. Det dufter altså ikke af blomster
apr 2008
Men seriøst spørgsmål: hvordan søren samler I mere end én lort op i samme pose?? Jeg kan da kun bruge den der hav-posen-om-hånden-finte én enkelt gang
jul 2007
Hvis man har slået knude på posen … løser du knuden op … tag fat om lorten du har i posen ( altså uden på posen ) … tag åbningen på posen op over hånden … saml lort nr. 2 op … træk posens åbning ned over hånden igen … og slå en ny knude på posen.
Hvis du ikke vil det , så samler du bare lort nr. 2 op i en ny pose …. og tager posen med lort nr. 1 og propper den ned i pose nr. 2 … slår knude på pose 2 … og du har stadig KUN én pose at holde styr på … ( men med 2 lorte i.)
Er der ellers andet jeg kan hjælpe med ??? så bare sig til ……
PS: …… en MEGET morsom tråd denne her... ( griner )
aug 2006
Det der ville gå galt for mig Nittib.
En lort pr pose
jul 2007
sep 2017
Batdog, jeg plejer at sige, at jeg bruger hele min IQ på arbejde, så der er ikke mere at bruge til lorteposer og andre ligegyldigheder
apr 2008
Der er ingen sider, som ikke er berørt at lorten, hvis man allerede har samlet en op
apr 2008
apr 2008
sep 2017
jul 2007
…………………………………………
Hvis du ikke vil det , så samler du bare lort nr. 2 op i en ny pose …. og tager posen med lort nr. 1 og propper den ned i pose nr. 2 … slår knude på pose 2 … og du har stadig KUN én pose at holde styr på … ( men med 2 lorte i.) …
jul 2007
aug 2008
Får jeg fyldt endnu en pose inden vi rammer en skraldespand, så ryger den første pose med ned i den nye, så jeg kun skal gå med en i hånden
- Og så hader jeg altså bare når man får revet hul i posens bund, fordi den der stiplede linje ikke altid er helt god
jul 2007
sep 2017
jul 2007
Det er hunde jeg har haft før ( der samlede jeg også lorte op )
Jeg har kun haft Cavalier'er .. og nu Mops … fordi jeg er blevet gammel ….
mar 2017
Jeg bruger normalt den med to i en posen når en endelig køteren dobbeltskider på en tur.
Jeg har dog også brugt den anden metode når jeg en sjælden gang kun har en pose tilbage.
Det er nu intet problem med plads, da jeg køber store prutposer, posen skal da tilpasses køteren.
apr 2018
eller skal man over i en sort sæk?
mar 2017
Jeg ved en ting.
I et nødstilfælde kan de snildt udgøre det for en mindre indkøbspose.
apr 2018
feb 2019
Så er der sket lidt siden sidst. Spørgsmål, ris & ros, og eventuelle ideer til umidelbare forbedringer, er velkommen.
For en måned siden skrev jeg at "Jeg er blevet ret træt af alle de poser og l*rte der ligger i indkørsler og på stier, og har i sinde, at udvikle et produkt og koncept, der vil gøre det mere "smertefrit" for hundeejere at opsamle, og dernæst skulle transportere hundes efterladenskaber til nærmeste skraldespand".
I kom med rigtig mange nyttige input, og tak for det!
Nu har jeg en prototype, som jeg gerne vil dele med jer, og høre jeres mening omkring.
Billederne viser hvordan det skal bruges. Den er tiltænkt at skulle kunne hænges i hundesnoren, ligesom en hundepose dispenser. Denne prototype er nok til de større hunde. Den kan ihvertfald holde på op til 5 Snickers.
Billederne skal ses fra venstre mod højre.
https://pin.it/6i2hxymt5nvf37
feb 2019
aug 2008
Og så tror jeg heller ikke at man kan komme med noget som helst, som vil få de folk som pt. ikke samler op, til pludselig at gøre det.
aug 2008
jun 2011
Jeg tænker også det kan gå grueligt galt, hvis den sidder fast i snoren og hunden giver et ryk, lige som man er ved at samle op med skovlen..
feb 2019
1000 tak for jeres svar.
Jeg ved der er et lille marked for dette produkt, men havde håbet på der var en generel interesse for det.
Det tyder på de fleste af jer er blevet vant til at samle op med hånd-i-pose.
Jeg takker for jeres input i forhold til prototypen, men tænker jeg vil trække mig fra ideen.
Som skrevet, har jeg ikke mange penge bundet i det, så det gør ikke ondt. Og nu har jeg én til mig selv, når jeg skal passe min families hunde.
mar 2017
Nu er jeg jo også iværksætter (dog indenfor en helt anden branche).
Men en ting kan jeg love dig.
Fordi at man i DK, muligvis godt kan samle op med hænderne, kan der snildt være et marked i et land som Japan, Thiland what ever (det er tilfældigt nævnt lande).
Der er med garanti lande, hvor bare det at røre en lort vil blive betragtet som særdeles urent. Så kig efter kultur forskelle på sådan et område, og måske har du udviklet noget genialt til et andet marked.
Held og lykke med det.
mar 2017
feb 2019
Tak for dit input.
Du har helt ret, og var det ikke fordi jeg havde fundet et nyt produkt at kaste tid og penge efter, var jeg nok gået den vej du beskriver.
God påske!
Hundes efterladenskaber - hvad gør i?