Hvor hurtigt kan glæden stoppe?! {{forumTopicSubject}}
Ret hurtigt. Da jeg sad ved min nye computer, så jeg min mor snakke med en klassekamerats mor. Han har for nylig fået en lille hvalp (shetland sheepdog). Jeg skyndte mig at slukke computeren og styrte ned for at få sko på. For jeg skulle selvfølgelig ud og hilse på hvalpen. Da jeg kommer ned opdager jeg et pænt stort sår på hvalpens forben. Der går ikke lang tid før jeg finder ud af hvad de snakker om. Hvalpen er blevet bidt af den rottweilerblanding der to gange er sprunget på Mille! Ikke nok med det, for ikke ret lang tid siden sprang den også på en anden hund.
For at sige det rent ud, så er den skør den hund! Den springer på børn og hunde hvis den kan komme til det, og haven er ikke indhegnet. Siden den sprang på Mille er vi gået den vej! Den oplevelse vil vi ikke have igen. Ejerne til hvalpen ender nok med at politianmelde ejerne af rottweilerblandingen, så den måske kan blive aflivet. Det kan jo ikke være rigtigt at sådan en hund springer på hunde, der ikke er indenfor dens grund! Godt nok betaler dens ejere da dyrlægeregninger, men det er da ikke nok! Det ødelægger jo i de fleste tilfælde også noget mentalt hos de hunde der bliver angribet af den.
Hvad mener I? Bør sådan en hund ikke aflives?
Mange hilsner fra Rikke -der er lidt ophidset nu
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.333
mar 2005
Følger: 40 Følgere: 39 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 4.379
mar 2005
Følger: 50 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 172 Svar: 3.019
mar 2005
Følger: 40 Følgere: 39 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 4.379
mar 2005
Følger: 96 Følgere: 92 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 882
det er for farligt med en hund der bidder...
ellers sku ejeren ha mere styr på den
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 713
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 6 Emner: 516 Svar: 1.102
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 713
hehe!
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Vi fortryder at vi ikke politianmeldte da den sprang på Mille. Den er direkte farlig, især når ejerne ikke vil indhegne haven!
På nogle punkter synes jeg den skal aflives på andre ikke. Hvis den inden for kort tid angriber 2 hunde pludseligt, og endda en hvalp. Man siger jo at voksne hunde der er normale ikke angriber hvalpe.
Tak for svarene. De ender nok med at blive politianmeldt, selvom det er op til ejerne af hvalpen.
maj 2004
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 76
jun 2004
Det er jo også vigtigt at tænke på at den ikke kun gør det ved hunde. Ejeren til hvalpen er blevet væltet af sin cykel p.g.a den!
apr 2005
Følger: 67 Følgere: 67 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 2.136
Nu vil den nok være bange for store hunde, eller hunde af den race, eller endnu værre alle hunde.
Håber at det bæst får sprøjten!
jun 2004
Mille var med da vi snakkede med ejeren til hvalpen. Hvalpen var heldigvis ikke bange for Mille og ville gerne snakke med hende *S*
dec 2004
Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 123 Svar: 1.293
Det kan godt ske at det bare er mig men jeg får en dårlig smag i munden når jeg læser at i bare vil have den aflivet, for dælen da hvor ville jeg være skyld i mange aflivninger hvis, hvis alle hunde der "angreb" andre skulle have sprøjten.
Der kan være en million ting i vejen med hunden, og den skal da både undersøges for smerter og for "psykiske" smerter, før en aflivning. Og ejeren skal da oxo have en snak med politiet om de, for det er ulovligt at lade en hund løbe løs uden opsyn (og kontrol).Og ja det kan godt ske at den lille shelti bliver bange for andre hunde, men det er der råd for, socialicering med det samme på store hunde.
Så bodil (besse) jeg holder med dig.
jun 2004
Da Mille blev angrebet snakkede vi en del om det ude i klubben. Der blev snakket om at den burde mentaltestes osv. Der er jo bare ikke nemt at rette op på sådan en hund. Det må du indrømme. Jeg kan også sige at dem der ejer hunden nu, ikke er skyld i at den er blevet sådan, det er p.g.a dens fortid. Jeg mener bare at så længe hunden hverken er flink overfor andre hunde eller mennesker burde der gribes ind, højst sandsynlig med aflivning. Ellers burde ejerne da tage sig sammen og få indhegnet haven, så man kan gå forbi uden at frygte ens hund bliver angrebet. Det er da ikke nok bare at betale dyrlægeregningen!!!
Mille er også løbet ud af vores dør ved et uheld og sprunget på en anden hund jeg træner sammen med. vi skyndte os straks at snakke med ejerne, og eftersom der ikke skete hunden noget, gik det i sig selv med betalt dyrlægeregning og en æske chokolade som undskyldning.
dec 2004
Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 123 Svar: 1.293
jun 2004
Jeg vil da også synes den skal leve, hvis de sørgede for at tage ansvar. Bare de hegnede haven ind, sådan at folk kan gå forbi uden at deres hunde eller dem selv bliver ædt. Lige nu er det bare sådan at den kan gå ud af haven og hapse enhver der kommer forbi, og det er jo ikke smart...
jun 2004
jun 2004
Du får bare ikke lov at låne Mille til det! *LOL*
jun 2004
Hvor hurtigt kan glæden stoppe?!