{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.808 visninger | Oprettet:

Manglende livsglæde {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg syntes for at være ærlig at min hund ikke virker til at have meget livsglæde og har en meget anderledes adfærd end mine andre hunde har haft.
Og generelt bare andre hunde.

Lige lidt info:

Hun var fræk og hvalpet ind til hun kom i hendes første løbetid som 6-7 måneders.
Derefter var hun “deprimeret” på en måde.
Hun ville ikke gå ture, hun stoppede med at lege, både med legetøj men også med os.
Det stoppede ikke selv efter hun burde være kommet oven på hendes løbetid igen.
Hun fik 1 løbetid mere og blev så steriliseret mellem 2-3 løbetid.

Hun gør meget for at undgå at gå tur.
Hun vil mange dage sket ikk gå når hun kommer ud.
Hun tisser og laver hurtigt det hun skal på græsset uden for vores lejlighed og så vil hun ellers ind igen.
Hun smutter hvis hun fornemmer vi skal ud.
Hun går med sele og hun bryder sig ikke om halsbånd.
Vi har prøvet en del seler, men det er samme problem med dem alle.
Og vil mene den hun har nu sidder fint på hende.
Så tror ikke det er den der genere.
Hun har dækken på når det er koldt som nu.
Men der er ingen forskel, med eller uden.
Noget af det eneste der lige kan live hende lidt op når vi er ude på de dage hun ikke vil gå, er hvis vi møder nogle hun kender.
Så kan hun til gengæld gå helt i selvsving og hoppe og danse.
Og folk siger altid “Sikke dog en energi hun altid har”.
Jah, de skulle bare vide.
For lige så snart de går videre, så slår hun bremsen i igen og vil ikke gå.
Vil tro det er 2, nogle gange 3 gange på en uge jeg kan lokke hende med på en lille tur hvis jeg er heldig.

Når hun er inde sover hun stort set hele tiden.
Med mindre der på nogle måder er noget der indvolvere mad af nogen art.
Både vores og hendes.
Hun er et rigtig lille madøre.
Men ellers putter hun helst under en dyne.

Legetøj har ingen interesse, med mindre det igen er noget der kan komme lidt mad ud af.

Hun er ikke særlig social.
Hun kan nemt og ofte afvise en.
Hun kan helt dukke sig hvis man vil ae hende.
Og der er virkelig aldrig nogen der har gjort hende ondt på nogen måde.
Nogle gange kan hun selv komme og smide sig lige foran en oppe i hovedet på sofaen og vil nusses lidt, og det er selvfølgelig noget jeg sætter enorm pris på.
Men det er ikk så tit det sker.

Hmm.. Umiddelbart virke hun ikke til at have ondt.
Hvis hun har ved jeg i hvertfald ikke hvor.

Jeg tog hende med til dyrlæge og fik taget blodprøver for at se om hendes tal va4 fine.
Det var de! Til min store overraskelse.
Så fik hun taget afførringsprøve for at tjekke for hjerte lunge orm.
Hun havde hjerteorm.
Som hun nu er blevet behandle for i 6 uger.
Men syntes stadig ikke hun er spor på toppen.
Syntes ikke hun har fået meget mere lyst til livet, hvis man kan sige det sådan.

Når man kommer hjem og hun har været alene hjemme, er det nok ca. 50/50 om hun gider og komme ud og sige hej.
Jeg er vant til hunde der slet ikke kan være i sig selv af glæde når man kommer hjem til dem.
Men det eneste positive er dog at hun ikke kunne være mere ligeglad med at være alene.

Hun er en Boston Terrier på 2,5 år.
Jeg valgte racen ud fra at det skulle være en meget aktiv lille race.
En humør bombe uden lige.
En fjollet lille ven der følger i tykt og tyndt.
Hun er alt det modsatte smiley
For første gang i mit er jeg faktisk ked af at min hund aldrig laver ballade eller noget den ikke må.
Hun er altid i ro inde for.
Lidt for meget i ro.

Jeg er så ked af det, jeg tror ikke min hund er sådan rigtig glad.
Det eneste højdepunkt på hendes dag er når hun skal have mad.

Jeg tænker at tage hende til dyrlæge igen.
Men hvor skal jeg forsætte?
Blodprøve og hjerte/lungeorm skulle være på plads.

Beklager det blev så langt, men havde lige brug for at komme af med det hele.

Det gjorde lidt ondt at skrive, men har brug for at høre andres mening.

Hvad ville i gøre?

God weekend


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Manglende livsglæde
  • #1   25. jan 2019 Selvfølgelig tænker jeg at der skal følges op på hjerte/lungeorm, men hvad med en fysioterapeut/massør/kiropraktor? Måske er der noget der niver eller forstyrrer som dyrlæger ikke altid er så gode til at finde.

    Træning går I ikke til? Det kan måske også booste hendes selvtillid lidt.


  • #2   25. jan 2019 Er ikke kvalificeret til at komme med gode råd, i din situation. Andet end, hunden mistrives tydeligt, godt at du er obs på det.
    Hunden kan dog sagtens have ondt, selvom man ikke kan se hvor.

    Håber det bedste.
    >>kram<<


  • #3   25. jan 2019 Jo, vi går til træning.
    Hun liver en smule op når vi kommer ud på pladsen, men igen er der meget fokus på mad. Så tror det er det der er grunden.

    Måske jeg skulle prøve en kiropraktor.


  • #5   25. jan 2019 jeg tror jeg ville ofre en tur til Magtor i Hinnerup udenfor Aarhus, i hvert fald hvis dyrlægen ikke finder mere ... De kan af og til noget dyrlægerne ikke kan :

    https://magtor.dk/
    https://www.facebook.com/magtor.hundesomos/

    den kan gå med nogle låsninger der bare er hæmmende uden at være deciderede smertefulde ..

    når det er sagt har jeg en der faktisk heller ikke gider gåture, men hun vil gerne lege og kan hun få lov at stå og grave efter mulhvarpe eller mus på en mark er hun glad ...


  • #7   25. jan 2019 Tak for jeres gode svar! smiley
    Sætter stort pris på dem.

    Magtor?
    Hvad er det præcis?

    Hvor skal jeg starte hos dyrlægen?
    Røgten billeder?
    Stofskifte? Er det en blodprøve der skal tages der?


  • #8   25. jan 2019 Batdog

    Nej, er også ret sikker på vi ikk er færdige med at udrede hende.
    Måske jeg skulle prøve at snakke med dyrlægen om smertestillende, ja.


  • #10   26. jan 2019 Enig med batdog.

    Hypothyroidisme har symptomer som apati. Mange tror bare hunden er "nem" og rolig, men den er reelt meget syg.
    Låsninger i kroppen kan også give de symptomer.
    Afsted til Magtor. De kan klare både osteopatisk gennemgang samt blodprøve.


  • #11   26. jan 2019 Som de andre siger: Jeg ville få taget blodprøve for hypothyroidisme og et besøg hos en kiropraktor/massør/kst smiley

  • #13   26. jan 2019 jeg vil anbefale at du får tjekket afføring igen om der stadig er hjerte lunge orm.
    for min var 1 kur ikke nok.
    og hun var nøjagtig som du siger - total uden livsglæde

    og ellers som de andre nævner - Hypohyoidisme


  • #14   26. jan 2019 skal så også siges min var lææænge om at komme tilbage på sporet igen efter en slem omgang hjertelungeorm.

    senere hen fandt vi så også ud af hun havde store cyster på æggestokkene.


  • #15   26. jan 2019 men hun var også fuldkommen apatisk.
    og hun frøs så meget at jeg måtte give hende er tykt dækken på - og hun er en race der er egnet til 20-30 minus grader.



  • #16   26. jan 2019 Min schæfer havde haft hjerteorm i op til et halvt år, og det tog mange måneder at få bugt med alle larverne, og derefter 7-8 mdr. før hun var sig selv igen. Hun klarede den med røven i vandskorpen. Jeg havde sat en dato for hvornår jeg ville smide håndklædet i ringen og lade hende få fred. Heldigvis livede hun op en måned før min slutdato smiley

    Du kan overveje at få scannet hjerte og lunger, for at se om der er arvæv efter ormene.

    Og ja, så ellers alle de andre ting der kan være, som nævnes ovenfor. Dog ville jeg gå til en rigtig hundekiropraktor, altså en som er dyrlæge og efteruddannet kiro. De har relevant uddannelse, og også en forsikring der dækker hvis de laver fuckups. Jeg ville holde mig fra dem der kalder sig kiro, uden at være dyrlæge. Læg selv to og to sammen her smiley


  • #18   26. jan 2019 Nok en god ide at få tjekket igen for hjerte lunge orm!
    Og helt sikkert en god ide at få tjekket hjertet og lungerne for arvæv.

    Jo, bor i Silkeborg.
    Jeg har egentligt brugt dyrehospitalet til Naddie, men brugte Vestergade til det her af personlige årsager.


  • #19   26. jan 2019 Er "glad" for at høre jeres var længe om at komme på toppen igen.
    For så er der håb på at hun også kommer sig igen.
    Vil klart lige starte med at aflevere en afførringsprøve hos dyrlægen igen.


  • #20   26. jan 2019 Så vidt jeg husker, testede Bella falsk negativ på en opfølgende afføringsprøve. Først da vi tog en blodprøve, var der indikation for parasitter (bed dyrlægen om at tjekke det, så ved de hvad det er). Og af blodprøven kunne vi se at der stadig var larver.

    Jeg kan ikke huske præcis hvor længe hun var i behandling, men det var mindst 2x 4 uger på Advocate, og dernæst nogle måneder på Milbermax. Hun var den første hund i Østjylland der testede positiv for ormene (det var i 2013), så min dyrlæge rådførte dig med KU Life under forløbet.



Kommentér på:
Manglende livsglæde

Annonce