HJÆLP! HJÆLP!
Min skønne lab på 3 år - kan hun være drægtig? Hun burde først komme i løbetid om et par måneder og har været helt regelmæssig siden første gang. Men for ca 3 uger siden var vi i hundeskoven hvor samtlige hanhunde opførte sig som om hun var i løbetid, og vi nåede ikke ud uden at Hove et par stykker af dem af hende ?? hun blødte ikke og opførte sig som normalt. NU bløder hun til gengæld. Og det er jo stadig for tidligt. Kan det være tegn på drægtighed?
jan 2019
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 1
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.199
ikke at det selvfølgelig er det - men det var nok en ting jeg ville få undersøgt
sep 2017
Følgere: 536 Emner: 152 Svar: 10.686
Var det min hund, ville jeg dog lige få lavet en ultralydsscanning af livmoderen, for at udelukke livmoderbetændelse. At tæver dufter lækkert kan være enten fordi de er hormonelle omkring det tidspunkt de ville have født, hvis de var blevet parret i sidste løbetid, eller fordi der er noget galt. Det der kan være galt, kan fx være skedekatar. Skedekatar bør tjekkes og behandles ved voksne hunde - særligt fordi det kan give livmoderbetændelse i næste løbetid.
Så få det lige tjekket af dyrlægen for en sikkerheds skyld.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.949
Mange hanhund tror at den duft der kommer fra en betændt livmoder er løbetid, så de reagerer som sådan. Vær lykkelig for hvis det er. Det, at den er åben og der kommer flod ud. Lugter hendes blod?
Jeg ville ikke vente til mandag. Men som minimum få det tjekket i dag.
HJÆLP!