At klippe for dybt? At klippe for dybt?
Hurtigt spørgsmål.
Jeg klippede negle på Broholmeren lige nu.
Når jeg klipper, forgår det ret hurtigt, og med sådan en afstands dims på.
Underligt nok, da jeg har færdigklippet bagpoterne, opdager jeg at hun bløder på de tre sidste negle, jeg klippede.
Du undrer mig vildt at det kan bløde, uden at hun overhovedet reager det mindste. Nu er det kun anden gang jeg oplever at klippe for dybt, og det var på min forrige hund.
Han reagerede da med det samme.
Har andre oplevet, at klippe for dybt uden at hunden reagerede overhovedet?
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 667 Emner: 124 Svar: 7.260
jeg klipper ikke selv for kan ikke lide Lyden
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.270
Nå, det er nu stoppet med at bløde, så det er da gået hurtigt.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.055
Reiki skreg hvis bare man var tæt på måske og muligvis at klippe for langt (Han var generelt sart med sine negle). Mine bedsteforældres cairn har jeg klippet for langt en enkelt gang, han sagde ikke en lyd, det var dig også kun minimalt for meget der var klippet- lige nok til at give en smule blod.
Generelt er jeg dog ret forsigtig når jeg klipper og klipper hellere lidt oftere end risikerer at klippe for langt.
mar 2017
Jeg havde billedet af, at alle hunde reagerede hårdt. Men sådan kan man lære hver dag.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.192
Jeg har sgu’ heller aldrig klippet kløer på mine, og deres aktivitetsniveau er afgjort ikke på højde med dines.....
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.055
mar 2017
Nu er jeg jo en voksen mand, og synes det er lidt sjovere med den ægte vare.
Men nuttede er de små væsener da.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 1.975
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.727
Gaddafi er utrolig aktiv, dine vil nok ligne sløve padder ved soden af ham, og selv om han er så aktiv, så får han klippet negle.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.735
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 66 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 355 Svar: 14.420
Han klipper kløerne på Czhaplin ret ofte, så han kun tager lidt af for hver gang. Jeg aner seriøst ikke hvorfor Czhaps kløer vokser i det tempo som de gør - det er helt vildt !
De to andre hunde, og alle mine forrige, får ikke klippet deres kløer, det er lidt underligt, at der er så stor forskel egentlig.
Ham den sløve Czhap må sq til at komme lidt op i tempo
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.815
Jeg tænker det har noget at gøre med de forhold Ridgeback'en levede under førhen, det slid på neglene kan vi slet ikke give dem naturligt i dag.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.727
Taliban havde en frygtelig grim potestilling og deraf lange negle.
Gaddafi derimod har fine poter, han er ude rigtig meget af dagen, går - nej, han render, det eneste tempo hankender - rigtig lange ture hver dag, samt at han graver efter mus.
To gange om dagen går han på asfalt/fliser og på trods af det, så skal hans klør klippes med max to ugers mellemrum.
mar 2017
Absolut det samme med potestilling.
Begge dele giver jo god mening.
Desuden er der så nogen individer hvor neglene bare vokser meget hurtigt, kan vi læse her.
Men når man nu engang har hunde der er knap og aktivitets prægede så må man nu engang have gang i saksen.
nov 2017
Følger: 11 Følgere: 20 Emner: 7 Svar: 114
Går i flex.. Hunde som bliver friluftet i flex går i snit ca 80% længere end hundelufteren... Så at jeg måler snit på 5 km om dagen betyder ikke at molly kun går 5 km.. De fleste hunde som bliver regelmæssig luftet går langt mere end man nogengange kunne tænke.Når præcis gps til hunden er billig nok vil jeg ha molly testet.. Tror faktisk ikke de +80% slår til for er noget liberal med flexen ;p Men det er neglene sgu pænt ligeglade med....
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.199
han skreg som en stukken gris, og hylede de næste 14 dage bare man rørte poten (ja han er en prima donna)
siden hen kunne jeg aldrig nogensinde få lov at klippe negle på ham igen.
kun hans elskede dyrlæge måtte.
en dag kom hun til at klippe for langt - reagerede hunden ? næh ! han åd bare godbidder
idag kan jeg dog godt få lov at til at klippe lidt negle
forpoterne skal dog underligt nok aldrig klippes - de ikke blevet klippet i flere år.
men ulvekloen og bagpoterne skal klippes.
mar 2017
Det lyder meget sikkert det du gør.
Så stor tålmodighed har jeg bare ikke, det skal bare overståes.
Negleklipning her i huset tager under 5 minutter pr. hund.
Begge køtere er heldigvis også fuldstændigt ligeglade. De har fokus på godbider.
apr 2018
vaxhound en jeg kender bruger en pandelampe. så har du begge hænder fri
min har hvide klør. han får ikke engang godbid. sidder bare eller står. det er virkelig... mig der ikke kan. den lyd der brrrrr
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.654
Mon godbidder virker på mennesker?
apr 2018
det gør godbidder
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 77 Svar: 8.008
Cala trækker poten, hvis jeg klipper for langt, men siger intet. Bianchi skriger, hvis jeg får sat tangen for tæt på nerven.
Mine slider ikke selv deres kløer, de skal klippes en gang om ugen hele livet igennem, typisk ryger der 4mm pr. gang.
Deres potestilling er helt klart årsagen. En whippet skal have tykke trædepuder, der har funktion som støddæmpere, det betyder, at kløerne sidder højt på poten og da de også vokser stort set uden krumning, vil en klo blive meget lang, før den rører jorden.
At klippe for dybt?