1.284 visninger
|
Oprettet:
The Yellow Devilish Labrador
22. apr 2008 Følger: 19 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 274
22. apr 2008 Følger: 19 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 274
Dkk konkurrence... Medlemskab af dkk? {{forumTopicSubject}}
Hej HGere.
Skal man være medlem af Dansk kennel klub for at kunne deltage i deres prøver etc. ?
Jeg har virkelig kigget alt igennem på deres hjemmeside, og kan intet finde om det.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.843
Det er her DKK og dch adskiller sig, for man skal betale i dyre domme for at kunne stille under dch.
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 274
Jeg prøvede at melde til en NW konkurrence. Men da jeg så havde tastet alt ind og var klar til at godkende. Så var den ikke lagt i indkøbskurven. Og hun har et start nr som jeg tastede og valgte hende. Så ved jeg ikke hvad der gik galt den aften ??
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.314
mar 2009
Reglerne burde være ens på begge sider.
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 138 Svar: 10.234
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 274
feb 2013
DcH er skruet noget anderledes sammen end DKK og en af de bærende elementer i DcH er lokalafdelingerne. Det er dem som afholder konkurrencerne. Uden medlemmer, ingen konkurrencer. Ingen af os gider holde konkurrencer for nogen, der bare kommer og betaler deres startgebyr, deltager i konkurrencen og så er de væk Men vi gider godt holde en konkurrence for nogen, der så til gengæld holder en konkurrence for os en anden dag
DcH er for dem, der gerne vil være en del af en forening
mar 2009
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.252
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 1.780
Og den hører ikke under nogen kreds men er blot en lokalforening under DKK.
Men ved stævner er det ikke påkrævet medmindre man vil til DM og Årets hund eller søge landsholdet.
Det lyder nu som en teknisk fejl at du ikke kunne tilmelde. Og vildt at der blev udsolgt så hurtigt.
dec 2018
I dch betaler jeg 1300 incl “træning” Det syntes jeg er billigt, især da man får tilskud hvis man kvalificere sig og deltager til DM
Jeg mener så at det er svært at finde en dch klub med dygtige trænere når man når et vist niveau. Så det bliver meget selvtræning.
dec 2018
dec 2018
Jeg mener faktisk at man bør være medlem af både dkk og dch hvis man vil starte deres stævner. Og man bør også træne eller yde anden indsats som at være instruktør eller hjælper til nogle stævner i en klub hvis man gå konkurrence.
dec 2018
Både dch og dkk afholder stævner men de er i høj grad afhængig af frivillige klubmedlemmer og resten må de ofte købe sig til og det er dyrt.
Det er meget svært at skaffe hjælpere nok til stævnerne. Og ofte hænger det på de samme tordenskjolds soldater hver gang.
Selvfølgelig må man da yde før man kan nyde.
Det bliver også mere og mere brugt at man kan eller skal skrive sig på som hjælper i x antal timer ved tilmelding eller at man blot får en hjælperplan så man kan se hvis man skal hjælpe med noget.
En del af at gå i en klub er da at støtte op om de arrangementer der holdes.
Nu er NW jo stadig i lille niche og der er ikke mange konkurrencer endnu. Det kræver muligvis heller ikke ret mange hjælpere så der går det nok på frivillig basis endnu.
Men i agility kræves rigtig mange hjælpere og stævnerne bliver større og større. Der er altid kæmpe problemer med at få hjælpere nok.
dec 2018
Det syntes jeg vil være ærgerligt.
Så slemt er frivillig arbejde altså heller ikke hvis alle bare vil bidrage. Og hvis man ikke selv kan “samle pinde op” skal man da ikke forvente at andre gider.
Jeg er rally og agility instruktør i dkk og det er frivilligt.
Jeg hjælper 4-6 hele dage om året til vores egne stævner og det er frivilligt.
Jeg hjælper også til stævner i andre klubber fordi de heller ikke har nok hjælpere og det er frivilligt.
Det skal så siges at man ofte får gratis forplejning til stævnerne når man er fuldtidshjælper.
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 870
Derudover er stævner i Dch billigere at deltage.
feb 2013
Jeg er medlem begge steder og starter konkurrencer begge steder. Jeg synes ikke at DKK's opbygning og 'mentalitet' minder ret meget om DcH. Skulle man sammenligne en DcH lokalafdeling med en 'enhed' i DKK så må det blive en træningsplads
Og ja, frivillighed er jo netop frivilligt og man kan vælge at sige at man føler man har gjort nok - fair nok. Men så er det måske ikke i DcH man hører til.
dec 2018
Jeg oplever samme mentalitet i min dkk klub som i min dch klub. Men begge steder kniber det da med at skaffe hjælpere nok.
Ved de store agility uge cupper der skal man angive i tilmeldingen om man kan medbringe en hjælper eller selv vil hjælpe 2-4-6 timer pr dag.
Da der er kamp om pladserne så ved folk godt at muligheden for at komme med er næsten 100% hvis man vil hjælpe eller tilbyde en hjælper. Det får folk til at byde ind på hjælperposterne.
feb 2013
Når jeg starter DKK LP så betaler man da til DKK. Betaler de så gebyret videre til den afholdende kreds ?
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Jeg tror hundeforeningerne ville få mange flere hænder til at hjælpe med diverse stævner, trænere osv. Hvis folk ikke selv skulle have penge op af lommen. Eller i hvert fald ikke på det niveau det koster i dkk.
Feks ringsekretær.
Det kunne jeg da godt finde på. Men ikke hvis jeg selv skal betale for at få lov til at hjælpe.
apr 2018
Følgere: 2 Annoncer: 2 Svar: 14
Jeg har fået forklaret, at det mht. ringsekretær er fordi, det er et lønnet job - jeg havde nemlig samme tanke
dec 2018
Min Dkk klub er en lokal forening under dkk.
Vi har en stor indhegnet træningsplads og stort klubhus med køkken, bad og toilet. Samt udendørs terrasse.
P plads lige ved pladsen. Lysanlæg så vi kan træne ude året rundt. En lille træningshal med kunstgræs til lidt indendørs træning.
4 containere til redskaber og materialer.
Vi holder klubarrangementer som julefest, trænermøder, kurser og foredrag.
Vi instruktøre får uddannelsen betalt og vi får tøj og efteruddannelse og kurser betalt. Vi får ikke løn for at undervise. Og vi får ikke penge for at hjælpe ved vores stævner.
Dog får vi gratis start men hvis der er meget pres på og stor mangel på hjælpere, må vi undlade selv at starte.
Alle vores eksterne hjælpere får præmieboner eller gavekurv som tak og selvfølgelig fuld forplejning
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
300 kr. pr. dag plus kørsel til statens høje takst det bruger man ikke en weekenddag på for pengenes skyld.
okt 2006
okt 2006
Det ka jo ikke en gang betale for hvis ens kæreste så smider en hund i ringen nu man er afsted.
Dkk konkurrence... Medlemskab af dkk?