{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.555 visninger | Oprettet:

Ida F
Ida F
Følger: 8 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 12

Fjernelse af `Ulvekløer´ {{forumTopicSubject}}

Hej HundeGalleri!

Min kæreste og min hund har som mange andre hunde, ulve kløer. Vores problem er bare hendes ulvekløer på begge bagben, sidder løse og hun har sat fast med dem op til flere gange.. Vores snart tidligere dyrlæge, siger at han ikke kan/eller lige umiddelbart vil fjerne dem, fordi han åbenbart ikke må? fordi det er en kosmetisk ting og fordi hun det tidspunkt var for ung til det, der var hun nemlig kun 5,5 måned gammel. Nu bliver hun 1 år gammel her til den 8 januar, og bare i december måned sad hun fast med kløerne 3 gange.. så nu VIL vi have dem fjernet..

Nogen som evt. har en idé om hvad det vil koste at få dem fjernet? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjernelse af `Ulvekløer´
  • #1   3. jan 2019 Det er forbudt at fjerne dem, derfor dyrlægen siger fra. Hunden skal som udga gspunkt komme til skade før de må fjernes. Jeg ser virkelig ma ænge i min salon og nogle er meget løse. Pudsigt nok er det aldrig dem på bagben som mine kundehunde kommer galt afsted med men dem på forbene. Jeg tror desværre at du må lære at leve med dem.

• #2   3. jan 2019 Kosmetiske indgreb på dyr er ulovlige, inkl. fjernelse af klør. De kan fjernes når skaden er sket, og hunden er kommet til skade. Til den tid er det selvfølgelig kun den fjernede negl (og ikke den på det andet ben) der kan fjernes.

Jeg vil skyde på omkring 2.500-3.500 pr. negl.

• #3   3. jan 2019 Din dyrlæge har fuldstændig ret, det anses for en kosmetisk operation, og det er derfor forbudt at fjerne dem. De må fjernes i forbindelse med skader, men næppe bare fordi I synes, de er besværlige.

Jeg har en race, der skal have dobbelte ulvekløer på bagbenene, og jeg kan ikke nikke genkendende til, at de ofte skulle sidde fast. Sørger I for at holde dem kortklippede, det er i hvert fald en fordel.

Hvad en eventuel operation koster ved jeg ikke.

• #4   3. jan 2019 Det kommer ikke så meget an på, hvad du vil, men lovgivningen, og det er ulovligt at fjerne ulveklør.
    Du kan da ikke forvente, at en dyrlæge skal overtræde dansk lovgivning og dermed miste tilladelsen til at arbejde som dyrlæge.
    Hvis du vil have dem fjernet, så må du nok til udlandet.

• #5   3. jan 2019 De mere løse ulvekløer er faktisk ikke specielt problematiske, fordi der er bevægelighed i dem. Det er de kløer, der sidder helt fast til benet og uden bevægelighed, der er mest udsatte.

Jeg har haft én hund, der havde problemer med vildtkløerne på forbenene, som ofte blev revet af. Det var min families hund, da jeg var teenager, den eneste ikke pyr, jeg har haft. Jeg har haft 14 pyreneerhunde med dobbelt ulvekløer og sjældent problemer, og det samme billede tegner sig hos andre pyr ejere.

• #6   3. jan 2019 Jeg er nysgerrig efter at vide hvordan og hvad hænger de fast i?

• #7   3. jan 2019 De må ikke fjernes, men må gerne klippes som de andre klør

• #8   3. jan 2019 De ikke bare må klippes, de skal. De slides jo ikke som andre klør. smiley

Klipper man dem ikke, risikerer man, at de vokser rundt i cirkel og ind i kloen.

• #9   3. jan 2019 Lene ja det ser jeg ofte. Udfordringen her er at tjekke op om en ny kundehunde har lidt flere klør end normalt. De er ikke sjove at få i kammen eller maskinen. Jeg har sågar 2 hunde med en negl på halen ;-p

• #10   3. jan 2019 Min jack russell terrier har også ulveklør, samt vildtklør. Han sidder aldrig fast i noget eller kommer til skade med dem. og det til trods af, at neglene kan blive meget lange. Jeg havde en jack russell tæve, hun havde kun vildtklør, men kom ofte til skade med dem, så de blev fjernet. Sådan er hunde jo forskellige

• #11   3. jan 2019 De sidder fast i de mest almindelig hverdags ting, som hendes egen kurv, tæpper stortset alt.. jeg er flere gange blevet bidt i mens jeg har villet få hende fra væk at sidde fast og det er absolut ikke sjovt at se hende sådan for det er jo ikke af ond vilje hun gør det..

• #12   3. jan 2019 Hmm du skal lære din hund at bid er no go! Derudover er det vigtigt at du holder dem helt korte. Køb evt en elektrisk neglesliber, så kan du komme så tæt på nerven som muligt uden at komme til at gøre hende ondt.

• #13   3. jan 2019 Hun ved absolut godt at bid er no go, men i sådan en situation hvor det gør ondt på hende hvor hun sidder fast kan jeg næsten godt forstå hendem selvfølgelig er det ikke acceptabelt men alligevel..

Det er ikke kun neglen hun sidder fast med, men HELE kloen altså helt ind til benet...

• #14   3. jan 2019 Har set flere der har tapet dem ind, altså med bandage eller lignende.. For netop at undgå skader.. Mener at have set at BOT sælger det smiley

• #15   3. jan 2019 Hvis jeg var dig, ville jeg finde en anden soveløsning til hende. Jeg tænker at det må være materialet, som gør at hun sidder fast. Så en anden blød hundeseng uden løse tæpper hun kan rode rundt i.

• #16   3. jan 2019 AboutMyDogs

Hun har ikke længere tæpper i sin seng, kun sin hunde madras. Men det er ikke kun tæpper hun sidder fast i også andre hverdagsting smiley

• #17   4. jan 2019 En dyrlæge må gerne fjerne dem hvis de genere hunden. min hund er opereret tre gange på forbenene pga klør. her snakker de om at sker det 4. gang er det synd for hunden og man vil fjerne dem. Det er jeg enig i.

min river dem af i fart. og han har ingen planer om at geare ned så det er ikke en situation vi kan ændre.

Den ene gang brækkede han en knogle ved det.

tag en snak med en dyrlæge om de gener jeres hund oplever.

klør eller negle på halen? say what?? det må uddybes

• #18   4. jan 2019 Aslan jeg hører ofte kunderne fortælle at dem på forbene har hængt i, er knækket eller har blødt. Pudsigt nok aldrig dem på bagbenene.

Tro mig jeg har nok set underlig ud, da den første kunde fortalte mig at jeg skulle være obs ved børstning af halen, da hunden havde en negl siddende. Den er fjernet af dyrlægen flere gange men kommer igen. Negle er jo hår.

profilbillede
  • #19   4. jan 2019 Anton har også ulveklør, de generer ham dog ikke. Den ene hænger helt løst, den anden sidder fast i en knogle. Dyrlægen har sagt, at de kun må fjerne den, hvis han får skader ved at hænge fast med dem m.v., og som en anden skriver kun i forbindelse med en skade må de fjerne den.

• #20   4. jan 2019 Man skal også være klar over, at hvis man får dem fjernet, så er ens hund udelukket fra at deltage i alle former for konkurrencer, stævner mv. resten af hundens liv.

• #23   4. jan 2019 Før forbuddet fik mange det jo gjort pr. rutine også selv om de fleste hunde ikke fik problemer med hverken vildt- eller ulvekløerne. Jeg synes, det er fint med et forbud og så mulighed for dispensation ved skader, og det er jo sådan, det kører i dag.

• #24   4. jan 2019 Må man egentlig fjerne dem i Tyskland ?

• #27   4. jan 2019 Ja kh det er sgu synd. vores var i narkose tre gange pga det.

det er dog dem på forbenene men de gør ingen forskel andet en bøvl i hans liv. sker det igen følger jeg dyrlægens råd.

• #28   4. jan 2019 Vildtklør er på forbenene og ulveklør sidder (sjovt nok) på bagbenene. smiley

• #30   4. jan 2019 # 25

Fik lige googlet dem, de må hellere ikke fjernes i Tyskland.

• #31   4. jan 2019 Der er meget forskel på hunde mht det 'klovæsen'. Jeg har haft 5 stk af samme race. Alle med vildtkløer. 1 af dem kom bestandigt til skade med dem; hang fast med dem. Nogle gange var det bare neglen han rev af. Et par gange rev han simpelthen tåen af led (hans sad begge fast med knogle). Ham jeg har nu af racen har også begge vildtkløer med knoglevedhæftning: han har aldrig revet hverken negle eller noget andet af/løst. Racen er en kanonkugle der graver og roder og regere. Jeg har hørt om andre der har haft problemer med at ulvekløerne på bagbenene har hængt fast i fx tæpper eller grene. De har måttet løse det med bandager, da fjernelse jo er forbudt (med mindre man står med en tilskadekommet hund). Går man dem fjernet er det slut med konkurrencer og derfor har mine bekendte måttet klare den med bandager.

• #32   4. jan 2019 Jeg har haft en whippet, der konstant skadede sine vildtkløer, der fik jeg endelig efter 5-6 gang en aftale med en dyrlæge om, at skete det igen, blev de fjernet.

Det blev aldrig aktuelt, hun blev aflivet af anden årsag.

Ghini har fået sine fjernet som nyfødt. Hun er født i Sverige og på det tidspunkt var det tilladt her. Jeg har en attest at de er fjernet skadesforebyggende og hun må derfor gerne udstilles/konkurrere.
    Mens det var tilladt i DK, klippede man dem på alle whippets ved fødslen.

Hvis jeg ved mine skal løbe i højt græs, binder jeg dem til benet med selvklæbende bandage, men ja var det så stort et problem fandt jeg nok også en dyrlæge i Polen, der ville fjerne dem

Kommentér på:
Fjernelse af `Ulvekløer´

Annonce