{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

sterilisation {{forumTopicSubject}}

overvejer og bestille tid til nemo skal steriliseres engang i næste uge... skal lige snakke med min dyrlæge om det i dag,
også er jeg selvfølig bange for der skal gå noget galt,, selv om jeg ved han laver det indgreb tit..

hvor længe får der før de er friske igen
ændre de sige meget efter?

nemo skal have det gjort fordi
hun skal aldrig have hvalpe.
og så bliver hun homon stresset + hun har en lile snært a og blive falsk frægtig..
s¨å er blevet enig om det er det bedste for hende og få gjort...

hvad mener i om sterilisation??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sterilisation
  • #1   10. apr 2007 Hvis det er det bedste for hunden , synes jeg det er i orden , men hvis hunden fungere " normalt " synes jeg ikke man skal gøre det :o)

• #2   10. apr 2007 Har hunden gener af sine løbetider, hvad enten det er før, under eller efter, så er sterelisation et plus.
    Skal du ikke have hvalpe på hende, endnu et plus.

De tæver jeg kender til der har været det igennem er blevet mere hvalpede/ungdommelige og har levet lææænge.

kan ikke lige huske hvor længe det tager før de er helt i top igen, men det er jo intet sat op i mod alt det besvær/stress hunden går igennem 2 gange om året.

• #3   10. apr 2007 Min tæve er steriliseret for 10 år siden og det er det bedste jeg har gjort for hende.
    Husk også du er med til at forhindre din hund i at få livmoderbetændelse og du kan forhindre brystkræft hos hende også.
    Jo færre løbetider de har haft jo større sikkerhed mod brystkræft

• #4   10. apr 2007 Nu har jeg ikke prøvet det ved en hund.. Men har fået 2 rotter sterilliaseret fordi den ene var direkte aggresiv og den anden var ALT for dominans.. Det hjalp at de fik kappet bollerne, så nu er de søde og rare..

Man kan dog være uheldig at det ikke ændre noget...

• #6   10. apr 2007 Det kan gøres i hvilken som helst alder, det der er vigtigt, er at tæven er i godt humør når det sker.
    Jeg kender flere tæver der er blevet steriliseret i en høj alder ( 10 - 12 år) og er blevet som unghunde igen.
    Den ældste af dem levede til hun var næsten 15 år, og ejeren fortrød han ikke lod hende operere tidligere, for han fik en ny og livlig hund

• #7   10. apr 2007 Tror ikke der er nogen alder hvor det er bedst, men jeg ville klart foretrække at det kun blev gjort på fuldt udvoksede (mentalt og fysisk) tæver

• #9   10. apr 2007 Det kommer an på hvordan de har det efter første løbetid.
    Min hund var kun godt et år, da hun blev steriliseret, hun var så syg af falsk drægtighed, så hun fik kun en løbetid.

• #10   10. apr 2007 fik min tæve steriliseret i slutningen af februar og det er også det bedste vi har gjort selvom jeg havde mega ondt at hende den dag jeg hentede hende, for der så hun sgu sølle ud og havde også ondt. Dagen efter omkring kl 14 var hun frisk som en havørn igen, så tror ikke du skal være så bekymret. Og den dag i dag kan du knap nok se aret - det er bare en lille tynd streg.

Men husk at få fjernet hele skidtet på hende - ikke bare den ene del.

• #11   10. apr 2007 glemte forrresten at skrive at din tæve helt sikkert vil være en af dem der ville have glæde af det pga. de faktorer du netop nævner.

Vi gjode det selv fordi.
    1. skulle ikke have flere hvalpe
    2. hun døjede med at være falsk drægtig og var i nogle af tilfældene hårdt medtaget af det
    3. og så har vi en hanhund i huset
    4. og endelig kan man sige så var vi sikre på at hun ikke fik bøvl med underlivet

Kommentér på:
sterilisation

Annonce