Klø..klø .. NITTIB TAK {{forumTopicSubject}}
Jeg vil lige fortælle og takke...
På baggrund af en tråd her forleden om en hvis hvalp kløede uden det var lykkedes at finde ud af hvorfor, så tror jeg at jeg har løst et efterhånden flerårigt problem hos min yngste hund ...
NITTIB skrev i den tråd om rov-mider.. og jeg googlede lidt omkring dem og fandt ud af at der var flere ting der kunne passe ..
Min yngste har on and off de seneste år haft perioder med lidt, lidt mere og megen kløe ... et har svinget lidt med mængden af pels (ikke så lem lige efter trim) og årstider, værst efterår og vinter hvor hun er mere inde og vi har varme på ..
Hun har været ved dyrlæge et utal af gange, blev altid tjekket for lopper uden resultat, har fået bade med medicinsk shampoo, fået indsprøjtninger med binyrebarkhormon flere gange når det var værst ... fået kiropraktik, laser og massage ved Magtor, og jeg har været igennem flere slags foder ...
Jeg har haft stærkt kløende muggestik agtige bid i perioder og fx skiftet seng da jeg en overgang tænkte det måtte være væggelus .. jamen det har bare været træls ...
Man kunne når det var værst nærmest ikke røre hendes ned af ryggen, uden hun sitrede og havde reaktion med fx bagbenet ...
Mandag købte jeg KW shampoo mod lopper, hun er vasket en gang, og der er nu nærmest ingen reaktion når an nusser hende ...
Da rovmider har en cyklus på 5 dage, har jeg tænkt mig at vaske hende igen i weekenden og en gang mere ...men der er helt klart en stor forskel, er sikker på hun ikke har haft den ro i hendes hud i flere år som hun har nu ...
Jeg håber virkelig at problemet/mysteriet er løst og successen ikke bare er en tilfældighed ...
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.018
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.047
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.018
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
- håber det hjælper både Melanie og TS' hund
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.500
jeg kan faktisk godt blive en smule irriteret på de dyrlæger jeg har været i kontakt med, når de ligesom kiggede efter lopper og ikke fandt dem sagde de alle 3 der har kigget på hende, " men hun har da lidt tør hud " altså der var små skæl, hvilket man jo kan læse at de der rovmider netop lever af ...
føler mig faktisk lidt røvet at ikke en eneste dyrlæge siger rovmider og prøv en loppe shampoo, og man får de der tanker med at de bare skal tjene penge ...
Hunden er stadig ikke kløende/reagerende på nogen måde i nærheden af hvad et var ... har ikke nået det i dag, men i morgen får de begge en vask igen ... den ældste har nu ikke haft noget kløe ...
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
Men dejligt at høre at hunden har det bedre … og vask gerne tæpper og lign . også.... Det gjorde jeg , da min hund havde det … og de kom aldrig tilbage igen . …
Det gode ved rovmider er … at de gemmer sig ikke i sprækker og andet og er ikke svære at komme af med …. lige som lopper gør / er.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.500
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.420
Klø..klø .. NITTIB TAK