{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
573 visninger | Oprettet:

Har skiftet taktik {{forumTopicSubject}}

Er den "lykkelige" ejer af Baloo og Belvdere, 2 hanner på 4 år. De er købt samme sted og der er 2 dages mellemrum imellem dem. Da de var små var de jordens sødeste par, men i løbet af de sidste par år, er det ikke gået så godt.

Belvedere blev kastreret som 9 mdr. da han er uden tavle, og kun skal være hyggehund. Baloo skulle bruges til udstilling og avl.

Problemerne viser sig ved at Baloo er meget dominans overfor mig. Han vil besidde mig, og han respekterer mig nødigt. Han vil heller ikke have at Belvedere, som er Alfa-han, kommer i nærheden af mig. Så knurrer han, dog uden at gøre udfald.

Når det er blevet for meget for Belvedere, så har han sat Baloo på plads, med en regulær "røvfuld" ude i hundegården, hvor vi ikke kan gribe ind. Det skal vi heller ikke har vi fået at vide af dyrlægen.

Jeg har gransket meget over hvorfor det var sådan, og er kommet frem til at jeg er for svag over for Baloo. Jeg er for blødsøden, og han kan opføre sig som han vil. Nu har jeg vendt bøtten. Når han "skaber" sig, så får han besked om at gå, og jeg ignorerer ham. Det sker jo kun når Belvedere vil have min opmærksomhed. Jeg nuser med Belvedere, og Baloo er "sat i skammekrogen" i den forstand, at så længe han knurrer, så får han at vide at det skal han holde op med.

Jeg synes det bliver bedre fra dag til dag. I dag har Belvedere sat sig ved siden af mig på gulvet ved sofaen imens Baloo har ligget lige ved siden af ham i selve sofaen, og ikke sagt et kvæk. Det gør mig glad, for jeg tror på at han er ved at finde ud af at han ikke er OK, når han ikke opfører sig ordentligt. Når han så ikke skaber sig, så får han al den ros han skal have, og jeg bliver glad indvendig. Forleden lå de side om side i solen og sov sammen. Jeg håber det lykkes mig at få rettet op på Baloo. Han skal til enhver tid vide at jeg elsker ham, men han skal også lære at dele mig med andre og at det er mig der bestemmer.

Jeg må indrømme, at det var noget dumdristigt at købe 2 hanner samtidigt, og jeg har været vild frustreret over hvad jeg kunne gøre. Men det her ser ud til at hjælpe.

Baloo elsker i øvrigt de 2 tøser, og de kan få lov til at overfalde ham på en gang og gøre alt ved ham - så det er altså kun forholdet til Belvedere, der skal forbedres.

Lytter gerne til gode råd og vejledning - det kan være I har nogle gode fif, hvis jeg er ude på et vildspor.

Gitte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har skiftet taktik
Kommentér på:
Har skiftet taktik

Annonce