{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Hundekamp på udstilling... {{forumTopicSubject}}

....hvor tit sker det?

Som tidligere nævnt var vi i Ribe i dag, og selvom Valde klarede sig rigtig flot, så var der lige et par ting der trak ned på skalaen.

Da cotonerne næsten var færdig, står vi nogle og snakker, da man pludselig kan høre en hund hyle og hvine, det er så en bulldog (tror den er engelsk) der er fløjet i flæsket på en mindre langhåret spaniel. Folk flyver til for at få den store hund væk fra den lille, mens ejeren intet foretager sig.

Jeg har ikke før oplevet det, men måske det er noger der sker jævnligt? Vi var noget rystede over det voldsomme optrin, og jeg var meget forarget over den manglende indgriben fra hunden ejer, der blive siddende på sin flade, og dårligt nok gad tage ved sin hund da den endelig var kommet inden for rækkevide smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundekamp på udstilling...
  • #1   8. apr 2007 Det er set - ret tit syntes jeg *gg*
    Dog ikke inden for min race....:o)

• #2   8. apr 2007 Nej, jeg har ikke oplevet, at hundene ligefrem når at flyve i flæsket på hinanden. Som regel når ejerne jo at trække hundene til sig. Man kan godt komme ud for at hundene mundhugges om jeg så må sige, og det er så her man skal gribe ind, så det ikke udvikler sig til regulært slagsmål.

• #3   8. apr 2007 det sker næsten på hver udstilling tror jeg . . :o/

• #4   8. apr 2007 ka synes osse jeg ser det, dog ikke noget der direkte leder ud i slåskamp, men det er godt nok tæt på.

og aldrig inde for min egen race

• #5   8. apr 2007 haha det er jo ikk hundekamp! hundekamp er arrangeret, det der er jo bare en bidsk hund der bider en anden eller to hanhunde der slet ikk kunne sammen, der er jo nogle hunde der personligt ikk kan li hinanden, men det er da godt nok trist at det sker på udstilling ..

• #6   8. apr 2007 jeg har aldrig oplevet det, men en ting jeg er meget træt af er dem med de små hunde de har tit al for lang snor når jeg kommer med mine bæster..

• #7   8. apr 2007 Jeg må indrømme at jeg var noget rystet over at en ejer intet foretager sig når ens hund angriber en anden, så griber man da ind, og bagefter undskylder man da, og tjekker at der ikke er sket hunden noget.

Er det bare mig, eller er det ikke almindelig god opførsel?

• #8   8. apr 2007 Mette>> I dette tilfælde var det den "store" der godt nok havde snor på, men ejeren syntes åbenbart ikke det var nødvendigt at holde fast i den. Det eneste de "små" skal have skyld for var at gå forbi smiley

• #9   8. apr 2007 Moster stella.. åbenbart ikke for alle.. Jeg var nok blevet lettere ondskabsfuld på ejeren

• #10   8. apr 2007 Har fået af vide, at når hunde kommer op at slås skal man intet gøre, men lade dem blive færdige. Men at hundeejeren ligefrem er 'ligeglad' med om der er sket noget med dem er liiidt sært.

• #11   8. apr 2007 gu skal man ej lade dem blive færdige

havde jeg gjort det med Tabu, havde han været fyldt med ar den dag i dag, så NEJ

• #12   8. apr 2007 alle slutter deres sætninger af med ''men ikk inden for min race'' smiley

• #13   8. apr 2007 Nu var udstillingen i ribe også ekstrem da vi stod som sild i en tønde. Generalt synes jeg udstillingen i ribe var under ALT kritik.

MVH Rasmus

• #14   8. apr 2007 Lene og Rasmus>> Den var langt fra optimal. Men da dette skete var hal 2 ved at være tømt, der manglede ikke ret mange, så der var god plads på det tidspunkt.

Men ja, man kunne som nybegynder indenfor hundeverden hurtigt blive skræmt væk af dagens cirkus, og det er vel ikke det DKK ønsker.

• #15   8. apr 2007 Jeg mener at det hører med til almindelig god opførsel, at man holder sin hund væk fra andre, hvis den ikke kan tåle andre hunde.

Og man skal ikke lade dem slås færdig, inden for rottweilere, vil det sikkert betyde, at den ene dør, hvis det er 2 af samme køn, der slås. De giver ikke sådan op/slip.

• #16   8. apr 2007 Jeg har aldrig oplevet noget ligende og skriver helt sikkert en klage til kreds 4. Der var så mange ting der bare ikke var i orden.

• #17   8. apr 2007 Dkk kan vel ikke gøre for, at to hunde kommer op at sloges. Det ville være mærkeligt hvis det ikke skete, når så mange hunde er samlet smiley

• #18   8. apr 2007 har aldrig oplevet det til de udstillinger jeg har været til med amerikanske bulldogs, hverken i danmark eller udlandet, folk er meget bevidste om hvor deres hund er, og ved de at de har en hun som ikke kan med andre sørger de for at holde den væk.. ja og dem som kan med alle sørger da også for de ikke farer over til alle, folk spørg lige om det er okay

har eller aldrig oplevet noget til dru eller dhl udstillinger

• #19   8. apr 2007 Casio.. At en hanhund ikke kan li en anden han,skal det gøre at det skal udelukkes fra avl ?

• #20   8. apr 2007 casio.. så får de jo heller ikke en placering i ringen,, i ringen omgås de jo jævnaldrende hanner og ja prøver en hund at æde de andre ryger den jo ud af ringen (stort set altid) har heldigvis aldrig rigtigt set det.

synes de plejer at kunne begå sig med de andre,, så længe de ikke står for klemt i ringen, så kan nogle godt være lidt stessede..

• #21   8. apr 2007 * Chico- stædig som et æsel *>> Mener ikke DKK har ansvaret for slagsmålet, det er ejer der ikke har styr på sin hund.

Det jeg kritiserede DKK (kreds 4) for, var de dårlige forhold, hvor man næsten ikke kunne flytte sin hund, uden at genere naboen. Det giver heller ikke de bedste betingelser for hunde med lav tolerance over for andre smiley

Vil ligesom Lene og Rasmus skrive til kredsen om mine oplevelser, da jeg mener det har stor betydning for fremtidens hvalpekøbere. Hvordan skal man overbevise folk om at de skulle komme på udstilling og se på de mange racer og snakke med opdrættere, når der er så dårlig plads at man ikke kan gå rundt om ringene uden at fornærme nogen, så vi i sidste ende ender med at fremstå som et mavesurt folkefærd der har nok i os selv og vores hunde?

• #22   8. apr 2007 Casio, det behøver ikke nødvendigvis være hundens skyld, at den ikke kan tåle andre, den kan jo godt have været kommet ud for overfald da den var hvalp eller lignende, men ja, de bliver jo smidt ud af ringen, hvis de gentagne gange laver udfald

• #23   8. apr 2007 casio.. nu behøves de jo ikke ryge på andre hanner,for at vise at de ikke er til andre hanner. Så i mine øjne kan man ikke sorterer sådan..

• #24   8. apr 2007 Casio. Mener at hvis hunden er lydighed,nøjes den måske med lige at løfte sig,men laver ingen udfald.. derfor kan den jo sagtens hvis den fik lov,overfalde en anden hund smiley Dette kan man bare ikke se..

• #25   8. apr 2007 hannerne slås som regel kun om "pladsen" men tæver derimod kan slås til den bitre ende. og i nogle tilfælde døden.

• #26   8. apr 2007 Jeg har ikke været til udstillinger, men har været til 2 træf her i hndeskoven i Fredericia, og da var der da nogle hanhunde der lige skulle spille med musklerne overfor tæverne.. Men der råber ejerne lige på hundene og hvis det ikke hjælper blvier de hævet fra hinande smiley

Tror det er svært at undgå når mange hunde er samlet...

Ved os var der heldigvis ingen blod og hundene glemte hurtigt hinanden igen smiley

• #27   8. apr 2007 "ja skriver alt dette. fordi min game dobermann santa havde en agrasiv opførsel i sno overfor andre hunde. hun var blevet bidt som hvalp i snor. ja faktisk overfaldt. så hende kunne jeg alrdig drømme om at avle på...

os mht træf og hundeskov. ville ikke riskere at der skete det samme med andres hunde pga min."

Jeg har oplevet nøjagtig det samme med min ældste han.
    Han har altid været nervøs og angst, siden vi fik ham, men dette fik vi rettet op på og han blev udadvendt. Så blev han overfaldet 2 uger i træk fordi lette damer anskaffer sig store hunde de hverken kan træne eller holde, og herefter var det som om han fik bekræftet sin angst. Han er også taget ud af al mulig avl og udstilling pga dette. Vil ikke risikere at han skader andre, hverken hvalpe ved at give dem samme nervøse sind eller andre på en udstilling.

Derudover synes jeg ikke jeg oplever ofte at hunde slås på udstillinger. Hunde kan brumme hvis man kommer for tæt på deres bure med sin hund o.l., men det er stort set det eneste jeg ser. Kan godt forstå du er rystet over episoden. Sådan en ejer burde da også få et par ting at vide. Får man ingen advarsel eller noget over sådan noget? Når man ikke engang gider holde sin aggressive hund?
    Men jeg har ikke meget godt at sige om udstillingen i dag :-S Vi stod virkelig som sild i en tønde og skulle man handle i en af boderne måtte man nærmest kravle over bure og hunde.

• #28   8. apr 2007 Han hunde vil altid slås, men det er altid en ejers ansvar, at få stoppet kampen hurtigst muligt. Hvis min hund bliver alvorligt angrebet af en anden hund uden snor, og ejeren ikke er i nærheden, eller ikke griber ind, så vil jeg ikke tøve et sekund med at brække nakken på den angrebne hund.

• #29   8. apr 2007 hovs. hunden der angriber. (stave plade)

Kommentér på:
Hundekamp på udstilling...

Annonce