Endelig ny hund Endelig ny hund
Hej alle
Jeg får min nye hund hjem på mandag
Han er en genbrugshund fra internat, 8 måneder gammel og med masser af energi! Han er en god blanding af labrador, schæfer, border collie og broholmer (det er hvad vi er informeret om i hvert fald).
På internatet har de fodret ham med hvalpefoder mens han har været der, og jeg tænker at det vil jeg også fortsætte med lidt endnu? Det er jo ikke helt til at sige hvor stor han bliver.. Hvad vil i anbefale? Og hvornår skal jeg begynde at skifte over på almindeligt foder?
Og generelt til foder: hvad er godt til sådan en type hund? Han kommer til at være meget aktiv sammen med mig, og lige nu vokser han også stadig.
Ellers må i da gerne smide jeres bedste tips og tricks til at få sådan en unghund i huset
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.922
dec 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 11
Synes ikke rigtig jeg kan se broholmeren i ham, men kan godt se lidt af de andre. Heller ikke til at vide med sådan en blanding
Jeg har allerede kigget på noget træning i området, der er både en DcH klub og en anden hundeklub der begge tilbyder unghundetræning og basis lydighed, så det skal vi starte på - skal bare lige vælge hvilket sted. Og så efterfølgende vælge noget træning som han synes er sjovt! Han er en ægte energibombe, men nem at motivere både med leg og godbidder, så det bliver rigtig fedt at træne med ham
sep 2017
Følgere: 536 Emner: 152 Svar: 10.675
Sikke en fin lille basse
Jeg ville fortsætte med hvalpefoder (til stor race) indtil han har rundet et år, og så skifte over på almindeligt foder til stor race.
Selvom forskning peger på dels at C-vitamin ikke har effekt på knoglevækst, dels at man ikke kan give glucosamin forebyggende, ville jeg nu stadig give - bare for at få ro i maven. Luposan Gelenk Pellets har det hele, de er ok billige og de fleste hunde æder dem gerne.
dec 2018
Fedt du lige spottede det med poterne, det har jeg ikke selv tænkt over. Vil helt sikkert se på nogle tilskud!
Tak, A
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.792
Tillykke med ham.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.760
Essential Beginning Large Breed er korrekt sammensat til præcis den slags hund. Det indeholder korrekt forhold mellem calcium og fosfor. Dertil bør du supplere med ledtilskud og evt c-vitamin.
dec 2018
Malene, tak for anbefaling af foder! De havde det ikke lige i min lokale maxizoo, men så må jeg bestille det hjem! Kan desværre ikke gøre meget ved hvad han har fået de første 8 måneder af levetiden (sådan er det jo med genbrugshunde), men jeg vil i hvert fald gøre mit bedste for at han får det optimalt så snart han er hjemme
dec 2018
Har haft genbrugshund tidligere, en dejlig labrador som desværre blev aflivet i sommer, 12 år gammel. Det er dejligt at kunne give hunden et nyt hjem hvor de trives
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.760
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.921
stort tillykke
jun 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 65
jun 2017
Jeg har dog heller aldrig kunne regne helt præcis med mængden der står på foderet, her har jeg altid følt mig frem på hunden, for det er også super vigtigt at man ikke overfoder sin hvalp og den ender med at være overvægtig i sin voksealder
jun 2017
jun 2017
jun 2017
jun 2017
Tror på det mere handler om mængden af foder man giver sin hvalp, at hvis man kommer til at overfoder, kan det have konsekvenser for hundens knogler og led
jun 2017
Min mor har jagt golden og hun gik tidligt over til voksenfoder og hendes hund har dårlige hd status, alle mine border hunde har det bedste resultat og er alle blevet foderet efter anbefalingerne.
Men vi har alle forskellige meninger og gør alle det vi føler er bedst for vores hunde, det er vel det vigtigste
Men alle har hver sin mening.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 66 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 355 Svar: 14.424
Med mig i bagagen har jeg to stks Cane Corso med A og 0 (som begge fik hvalpefoder til de var omkring 1 år) og 4 stks Malinois med A og 0 (som alle fik hvalpefoder til de var omkring 15 måneder).
Men jeg har nok bare været heldig
Tillykke med din nye hund - han ser dejlig ud
dec 2018
Når nu der er så mange der nævner calcium/fosfor forhold i foderet skal være korrekt, hvad skal det så være til en stor hund?
Martine - det er da også lidt af en jungle og hitte ud af, det foder her! Jeg håber dog jeg kan fodre med lidt af det hele, og få en hund med mindre sart mave end min sidste hund. Der var jeg også nødt til at fodre på "skrammel" - ellers fik han frygtelig dårlig mave.
Og tak for din kommentar
jan 2006
Jeg gør noget så helt idiotisk, at jeg KIGGER på min hund - og ser om kan (de) kan præstere til den daglige fyskisk ret hårde træning, om de står distancen til konkurrencer i både ind- og udland - om de er sunde og raske og ikke skal til dyrlæge i tide eller utide ... og så tænker jeg, at så passer foderet nok OK til dem
Så for mig er det Royal Canin der spiller - og så får han iøvrigt en masse andet ved siden af, af samme årsag som du selv nævner - en ide om, at han så får en stærkere mave
jan 2006
dec 2018
Og med den historie, Emma, så tænker jeg at varieret fodring må give ham en stærkere mave
Endelig ny hund