348 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Adopter en græker... Adopter en græker...

Jeg håber ikke jeg gør noget forkert, er lidt i tvivl om reglerne..... men prøv at kigge på www.graeskehunde.dk...det er en organisation af frivillige der hvert år flyver til græske øer og redder gadehundene fra et liv i sult og mishandling...har selv adopteret en og hun er en dejlig pige (Freia)...Hilsen Malene

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adopter en græker...
  • #1   29. aug 2004 Hej Lene, Jeg hjælper dem f.eks ved, at jeg er igang med at skrive en artikel i dagbladet i min by. Derudover skal Karen S (hende m Maks) og jeg til at samle penge ind for dem og vi har også tilbudt at hjælpe dem med at hente hunde i lufthavnen. Ligesom Karen og Jeg, kan du f.eks hjælpe på andre måder end at adoptere. Jeg havde bare plads til en mere, men man kan f.eks også sende penge til dem osv. der er masser, du kan gøre. Spread the word! Det er også en hjælp. Hilsen Malene og tak for responsen.

• #2   29. aug 2004 Den side vil jeg huske til næste gang jeg skal have en ny hund..

• #3   29. aug 2004 Det er en god sag at støtte. Freia er en rigtig sød og dejlig hund. Men det er hun ikke alene om. Faktisk er det helt typisk for de græske hunde at de har et godt temprament. Hvis vi allesammen løfter i flok, skal vi nok komme videre. Hilsen Malene

• #4   29. aug 2004 Ja det er skrækkeligt med de hunde...!!
    FØJ hvor er det dårligt...
    Men NØJ hvor er det godt der er nogen der tager hånd om det!

Knus Kine

• #5   29. aug 2004 Desværre har hundene det ikke godt men jeg synes at de burde aflive dem istedet for at sende dem herop de gør det kun for at tjene penge hvis man vil redde en hund kan man jo bare tage ud på det lokale internat der sidder ligeså mange hunde der også godt kunne tænke sig et nyt hjem.

• #6   29. aug 2004 Jeg faldt tilføldigt over siden for st stykke tid siden, og jeg var næsten grædefærdig da jeg så hvordan de havde det, og læste om grækernes holdning til dyr. Jeg vil meget gerne have en hun derfra hvis jeg havde plads.

Christina de tjener ikke penge på dem, da de, efter hvad jeg kan huske, ikke sælger hundene. Man skal bare betale for de omkostninger de har ved at sende hunden til Danmark. Bild mig ikke ind at de tjener pennge på det.. Man skal betale 2000 for hunde og jeg mener at det er 1300 på internaterne + at man i DK skal betale for at aflevere sin hund der. faktisk tror jeg heller ikke at internater har overskud, sp det har dem der hjælper de græske hunde da slet ikke.

Mvh Karina

• #7   29. aug 2004 Jo man skal betale har en veninde der har en tæve fra Grækenland men jeg synes bare ikke man skal have så travlt med at få en hund derfra når vi ikke engang kan finde ud at gøre noget ved de mishandlede og efterladte hunde herhjemme!!! Det er lidt ligesom ordsproget fej foran din egen dør før du fejer foran andres!!! Men det er tragisk at det foregår men det gør det jo mange andre steder hvor der desværre ikke bliver gjort noget!!!

• #8   29. aug 2004 Der sidder desværre både voksne hunde og hvalpe på landets internater.. Hvis man gerne vil redde en hund så kig under dyrenes beskyttele og hvis man kigger under internater kan man se hunde, katte osv der mangler hjem!!! Hvis man vil se hunde der mangler hjem i USA kan man kigge lidt på www.PBRC.com

• #9   29. aug 2004 Christina, jeg har selv en græsk hund. Man betaler ikke for hunden...du betaler flybilleten, vaccinationer (dem er der mange af!) og de omkostninger der har været ved at indføre den. Græskehunde tjener intet og alt arbejde er frivilligt. Jeg hjælper dem selv hvor jeg kan og jeg får ikke en øre! Tit betaler de frivillige faktisk ud af egen lomme. Og ja, det er fuldstændig rigtigt, at der er hunde på danske internater og hvis du hellere vil have en hund derfra, er det fint med mig og sikkert også alle andre. Men vi er nogle som har tid og lyst til at gøre en forskel for den Verdensomspændene dyrevelfærd og tro mig, vi gør en forskel, om ikke for grækerne, så for de hunder der overlever. Og ja, nogle er så ilde tilredt, at de burde aflives, problemet er bare, at i Grækenland er dyrlæger ikke særlige tilgængelige og de der er, er ikke meget for at aflive hundene. Grækenland er absolut ikke det eneste sted på jorden, hvor dyr lider... men vi skal starte et sted og jeg mener absolut ikke, at de har noget med at feje for egen dør at gøre! Hvor tit høre du om dyrplageri på internater som glasskår i mad, gift i mad, hængning, hunde der bliver bundet til et træ i bjergene overladt til den visse død? Hundene på danske sidder i en ærgelig situation og nogle gange tragisk, men jeg har bare valgt at kaste blikket ud over landets grænser. Hilsen Malene.

• #10   29. aug 2004 Tak Charlotte, tydeligere kunne det vist ikke siges!!! smiley Kh Malene og Freia.

• #11   29. aug 2004 Min veninde betalte også for hunden kan jo kun skrive af mine egne erfaringer... Det burde jo være selve Grækenland der gør noget ved det og ikke os når vi selv har promblemer med både hunde og andre dyr der mangler hjem!!!! Hvis du vil betale alle de penge for en hund og vente 2 mdr på den så er du velkommen men det kunne jeg aldrig finde på jeg vil meget hellere redde en dansk hund... Og så længe der ikke bliver gjort noget i Grækenland så længe vil der jo stadig være hunde der lever på gaden!!! Og hvad hjælper det at addotere 30 hunde væk når der er 50000 hunde der stadig lever på gaden og stadig får hvalpe!! Grækerne synes vel også det er fint at andre tager sig af problemet så de ikke behøver at gøre!!!!!!!

• #12   29. aug 2004 Hvad hjælper det at redde en landsby i Somalia, når der er 1000 af landsbyer der sulter??? Man må starte i det små, Christina. Vi kan ikke redde alle på en gang. Men grækerne gør ikke noget, for holdningen er, at dyr har ingen sjæl og betyder derfor intet. Men Græske Hunde er ikke den eneste organisation der hjælper hunde og katte. Der findes hjælp Verden over, heldigvis. Jeg ventede ikke 2 mdr på min hund. Jeg ringede om mandagen og hentede hende om fredagen. Det gik meget stærkt. Der er folk der kan se ud over landets grænser og det kan da ikke genere nogen???Men jeg synes, at vi du ønsker at redde de danske hunde, jamen så har vi jo også en aftager mere til dem. Men husk lige, at det er meget begrænset hvor meget de skal reddes. De lever rigtig fint på internaterne, for det er heldigvis dyrevenlige mennesker der arbejder derfra. De lider ingen nød, men det ville da være fint hvis de kunne få et godt og kærligt hjem. Og grækerne sidder ikke på deres flade og tænker: Fint, danskerne løser problemet! De er fuldkommen ligeglade!! Men det er jeg og mange andre heldigvis ikke.

• #13   30. aug 2004 Jeg skriver jo bare min mening og jeg synes at det ser nytteløst ud ok der bliver reddet et par hunde men synes heller man skulle redde mennesker i stedet.. Og hvad nytter det når man ikke ændre grækernes holdning så kan det jo stå på i uendelighed!!!!

• #14   30. aug 2004 Måske ser det nytteløst ud for dig, Christina og du har lov til at have din mening. Heldigvis er det ikke alle der deler den og heldigvis er vi nogle, der godt gider at bruge kræfter på det. Mennesker er forskellige...ellers ville Verden være et kedeligt sted...Hilsen Malene

• #15   31. aug 2004 Ja men hvad så med at tage til Thailand og redde mennesker og hunde derfra for der er problemet større end i Grækenland... Mennesker får 2500 i mdr´s løn og der er så mange hunde i gaderne at hvis du cykler en tur kan du være sikker på at du har kørt ind i mindst 5 hunde.......

• #16   31. aug 2004 Jamen du har ret og jeg kan kun gentage mig selv...vi kan ikke redde hele Verden på en gang...vi må starte et sted. Og jeg er sikker på, at der vel også er nogen, der operere i Thailand. Der findes hjælp til dyrene Verden over, men vi skal virkelig være seje, hvis vi skal redde alle og det er bare ikke muligt. Men som jeg også tidligere har sagt.....hvis vi løfter i flok.....og det er vi heldigvis mange der bruger vores tid på. Hilsen Malene

Kommentér på:
Adopter en græker...

Annonce