{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.736 visninger | Oprettet:

Hund nr 2 hvornår? {{forumTopicSubject}}

Vi mistede vores elskede Balou i sommerferien, den værste ferie jeg har haft smiley
Balou blev aflivet pga en pludselig mavedrejning smiley han blev aflivet omkring kl 23.30 en søndag aften alt gik så hurtigt. Vi havde valget mellem at aflive ham eller få ham opereret som ville koste 30000 - 35000 kr. Balou var få dage fra at blive 7 år og havde nyresten og ellepisi så vi sagde farvel til ham selvom det var det sværeste jeg har gjort hele mit liv, men det var det bedste for ham smiley

Balou og Dumle var meget afhængige af hinanden, især Dumle havde Balou som en stor støtte. Dumle havde svært ved at finde ud af at han ikke var der mere..

Så hvornår har i købt hund nr 2 når i har mistet en og den der er tilbage ikke er så glad som før eller har i slet ikke købt nogle?
Vi går lidt med tanken om ny både fordi vi gerne vil, men også for Dumles skyld.
Håber det giver mening og i gider og læse det smiley

Lige et billede af savnede Balou smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund nr 2 hvornår?
  • #2   26. nov 2018 Okay vil du forklar hvad du mener med det sidste?

• #5   26. nov 2018 Okay, Dumle er blevet gladere men ikke så meget som da Balou var her. Vi var slet ikke klar til ny hund efter Balou og enlig ville vi ikke have haft hund nr 2 før om nogle år da min mor synes de sviner en del.

• #6   26. nov 2018 De to små - det har vi nu og vi tænker også det er det bedste for Dumle. Vi holder øje med hvilke hvalpe der kommer til slag. Vi plejer at en hund også når den er oppe i årene køber vi en mere.

• #8   26. nov 2018 Vi var nemlig heller ikke klar til en mere før nu. Det passer også med at der er juleferie lige om hjørnet også har vi også pengene til det nu.

• #11   26. nov 2018 Jeg tror faktisk jeg ville gøre det modsatte - vente med en ny hund og så sætte all in i forhold til at styrke relationen til den tilbageværende hund, så hullet i dens liv bliver fyldt ud af det.
    Og når det så spiller, synes jeg det er tid til en anden hund.

• #12   26. nov 2018 Nicole Vi har skrevet med et par stykker og skulle enlig have set på nogle, men der var nogle der kunne for os også blev den dsv solgt. Der er lige kommet nogle til salg og er klar d. 25 dem ved jeg ikke om min mor har skrevet til endnu smiley

John okay vi har bare ikke været klar før nu, du kan have ret i at det nok er det bedste for hunden der er tilbage at der kommer en ny, men jeg tænker at der ikke er grund til at skaffe sig en hund mere hvis ikke man har lyst til den hvilket vi ikke havde lige efter tabet

• #13   26. nov 2018 CH har vi også snakket om og vente til han er som før og han er også blevet gladere, bare ikke som før, så vi tror lidt at han trives bedre med en hund mere og nu hvor vi er klar og har tid overvejer vi kraftigt at købe en.

• #15   26. nov 2018 Vi mistede Balto for snart et år siden, og jeg er stadig ikke klar til hund igen.... smiley Så indtil videre har vi fåetto marsvin, så der i det mindste er lidt liv i huset igen.

• #16   26. nov 2018 Det er nok ikke muligt at give et 'facit' på jeres spørgsmål. Jeg har selv stået i den sitation at vi mistede den ældste af to hunde lidt pludseligt. Det var 2 halvsøstre med 1½ år imellem; de havde deres kontroverser men også meget glæde af hinanden. Den ældste var 4 da hun døde af en forgiftning. Egentlig var der ikke noget videre at mærke på hendes halvsøster. Der hvor vi opdagede at hun måtte have manglet noget/savnet at være 2 hunde sammen var da vi efter 6 mdr hentede Carlson. Hun blev SÅ glad da vi kom hjem med ham, modtog ham glædestrålende og 'klisterede' op af ham det første lange stykke tid, legede med ham, sov sammen med ham osv.

• #17   26. nov 2018 Maj_britt tak! der vil vi gå en og kigge nærmere smiley

Pernille okay det er jo forskelligt fra person til person hvornår man er klar, tror også jeg på en eller anden måde er blevet hurtigere klar pga Dumles måde og tage det på

• #18   26. nov 2018 Mette Ved jeg godt man ikke kan, men ville lige høre jeres tanker omkring det. Det kom også meget pludseligt det hele både for os, men også Dumle også at vi var så dumme at tage på ferie to dage efter det har jo overhovedet ikke hjulpet.. jeg er også ret sikker på at Dumle ville glad hvis vi køber en hund mere smiley

• #19   26. nov 2018 Helt enig, mærk efter i dig selv, hvis i føler jer klar, så spring ud i det. smiley

• #20   26. nov 2018 Jeg ville vente til den rigtige hvalp fra den rigtige opdrætter dukkede op.

• #21   26. nov 2018 Hvor gammel er Dumle, hvordan reagerer han når han møder energiske hvalpe..

og ikke for at være lyseslukker, men måske det er Balou han savner og ikke hvilken som helst anden hund ... måske det går supergodt, måske han ikke gider en hvalp...

• #22   26. nov 2018 Anna Julie vi kigger også og har skrevet med nogle forskellige, hvis ikke den rigtige kommer skal vi ikke have hvalp lige nu og her smiley

Hanne Dumle bliver 3 år til april og har aldrig prøvet og være alene hund han levede med sin mor og søster til han var 12 uger også hjem til Balou og nu alene.
    Det ikke så tit vi møder hvalpe, men vi var en del sammen med min venindes hvalp, hvilket han elsker og komme ud og løbe med den. Men der er også forskel på bare at gå en tur også leve sammen med en hvalp.
    Det kan godt være, jeg er også lidt i tvivl om han synes ny hvalp vil være fedt på længere sigt?

• #23   26. nov 2018 aldersmæssigt mener jeg ikke han er for gammel, men igen er intet sikkert ...

er han fx kastreret ? var Balou, eller ingen af dem ...

nogle hunde skal ligesom afgøre et eller andet når de kønsmodnes, med andre er det ikke et problem ...

jeg har uden problemer fået hvalp da min, dengang, ældste var 3 år, de havde det fint, dog var det ikke den helt store leg de havde sammen ...

senere i livet har jeg fået hvalp da min dengang ældste var 21 måneder, det tog 2-3 måneder inden den ældste accepterede hvalpen, der var hug og hak og den ældste synes overhovedet ikke det var iorden med en hvalp ... det hjælp meget da hun blev steriliseret og de har haft mange gode stunder, men pot og pande bliver de aldrig, den yngste stoler simpelthen ikke på den ældste kan man se og det skyldes helt sikkert de første dårlige måneder hvor hvalpen faktisk gjorde alt det rigtige men blev afvist ...

de gik ikke alene sammen det første ½ år, og længe var jeg bange for at jeg måtte af med den ene ...

hvis Dumle ikke har problemer med hvalpe så tror jeg nu heller ikke han får det ved at der er en hele tiden, hvis ´bare I er gode til at læse ham og give ham fri for hvalpen hvis det er det han signalerer han trænger til ...

men garantier får man aldrig, men ved først hvordan det går når man står i det ... men det kunne nok være en ide at se om I kan møde nogle hvalpe ..

• #24   26. nov 2018 vi havde jackline og en mdr efter vi havde fået Manfred blev jackline aflivet, de 2 år ind til vi fik Esther var et mareridt for mig. hader at have en hund, men manden ville ikke have en hund mere (han ville slet ikke have haft Manfred) nu har vi manfred på 5 og Esther på 3 og forhåbentlig er der hvalp til os til januar ??

så har i økonomien og lysten. så hop ud i det smiley

• #25   26. nov 2018 Jeg synes det er så super individuelt smiley Jeg går 100% sørgemode.
    Bruger utrolig meget tid sammen med hundene også og synes det er utrolig hårdt at miste. Så for mig tager det lang tid at komme ovenpå igen. Men håber selv på at kunne lave en ny + gammel hund ting senere i livet så jeg aldrig er helt alene igen.
    Helt klart mit bedste råd dog! Lad være med at få hunde alt for tæt på hinanden. Jeg vil sige gerne 4 år imellem.
    Vi havde 4 samtidig, og de var 2 ad gangen. Så 2 og 2 var omkring samme alder. Og de hoppede over regnbuebroen samtidig også, hvilket jeg synes var noget af det hårdeste jeg har prøvet.

Men føler man sig klar og parat til at være åben for en ny hund, synes jeg ikke det er et problem overhovedet smiley
    Om det hjælper på sorg det ved jeg ikke. Det er ikke min erfaring, men alle sørger på deres egen måde.

• #26   26. nov 2018 Hanne Hverken Balou eller Dumle var/er kastreret, de var rigtig gode venner på nær hvis de spiste sammen eller at de var sammen hvis der var tæver. Balou var 5 år da vi fik Dumle og tog så godt imod ham og de legede helt vildt meget sammen, så tror ikke Dumles alder siger så meget, men selvfølgelig er alt forskelligt fra hund til hund. Vi vil gerne have en tæve pga at vi forhåbentlig undgår slåskampe, selvfølgelig vil der være løbetid.

• #27   26. nov 2018 Solva Vi er som sagt også ved at være klar nu. Vi plejer nemlig at have hunde i forskellige aldre, så købe en ny når den ældste er omkring 5 år ca, for at "lappe" men Dumle er jo kun 3 år lige om lidt og meningen var at vi skulle vente med at købe hund, men vi er klar og tror også at Dumle ville nyde og få en makker eller også savner han "bare" Balou?
    Jeg har kaniner til kæl og når jeg har fået et kuld har jeg somreel også beholdt næsten alle unger hvilket ikke er så smart når de siger farvel det virkelig hårdt.. smiley

• #28   26. nov 2018 ja det skal man jo så også gøre op med sig hvordan man så håndterer når tæven er i løbetid ... da den ældste blev steriliseret grundet hendes humør svingninger valgte vi at den yngste også blev det, så hun fik mest muligt af de helbredsmæssige gevinster med også da hun ikke var så gammel ... det er jo en mulighed hvis ikke man skal have hvalpe

• #29   26. nov 2018 Vi har før haft en han og en tæve som gik fint smiley vi synes og anbefales at have en han og en tæve istedet for to af samme køn, pga af slåskampe.
    Så derfor en tæve når vi en dag skal have ny smiley

Kommentér på:
Hund nr 2 hvornår?

Annonce