3.137 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Tørredækken Tørredækken

Hej
Er der nogen der kender og har brugt de forskellige tørredækkener der findes kontra alm håndklæder?

Jeg overvejer at købe et dækken til mynte efter bad.

Men om siccaro virkelig er dobbelt så meget værd som feks et dækken i bomuld lavet med ekstra sugende frote?

Er der nogen af jer der bruger den slags - hvilken type og er i tilfreds?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tørredækken
  • #1   23. nov 2018 Når mine er våde bruger jeg det her dækken:
    https://www.stromsbergsgard.dk/hund/hundedakkener/rambo-newmarket-fleece-dog-rug
    Det er ikke et decideret tørredækken men det fungere godt og holder dem varme (især Perle ryster af kulde hvis hun er våd).

• #2   23. nov 2018 siccaro wet splash hedder vist vores model. jeg er meget lykkelig og bruger det også til når hun skal ligge tør i en kold bil eller i en kold shelter for at hjælpe lidt med at holde på varmen. det kan vaskes skånsomt i maskinen og det tørrer hende super hurtigt hvis vi har gået i regn eller vandapport

• #3   23. nov 2018 Jeg brugte Siccaro til tøserne. ELSKER det bare. Har en drøm om at få råd til et til Murphy. Jeg har beholdt Lotus`, for tænk hvis der kommer en vandhund i huset igen en dag smiley
    JEG synes at de er pengene værd.

• #5   23. nov 2018 Jeg har fra UK ... collaredcreatures.com

OG jeg har også Siccaro.

Bruger mest det fra Collared creatures, så det vil jeg anbefale.

• #6   23. nov 2018 Det jeg lige blev fristet af var et introtilbud fra coatcare hvor jeg kan få et dækken til mynte til 300kr. Det er i bomuldsfrotte.
    Siccaro står fra 600kr-800kr og det er lidt mere end hvad min impulskøbsnerve tillader smiley

Det skal stort set kun bruges ved hundevask hvor mynte er 1/2 døgnstid om at lufttørre. Og det kan puder, dyne og sofaen så mærke smiley

Så det er til indendørsbrug og ikke som sådan for varmens skyld. Men for omgivelsernes. Så noget der heller ikke bliver gennemblødt og frigiver vandet igen vil jeg jo foretrække.

Men rigtig fedt at læse jeres erfaringer.
    Jeg har jo lige nogle timer mere at overveje i smiley

• #7   23. nov 2018 Jeg har tit tænkt, hvis man er bare en smule ferm til at sy, om ikke man kunne købe et af de her super-sugende håndklæder i fx t-Hansen (to hvis stor hund) og så selv sy et "siccaro-copy"-dækken?
    Det er jo samme materiale og en 1/5 af prisen...

• #8   23. nov 2018 Det er som om vandet trækkes fra det inderst lag stof i Siccaro ud i det yderste lag, når hunden er våd.... Dækkenet bliver tungt, når man tager det af hunden, men føles tørt indeni...

• #9   23. nov 2018 Sikkert A-S, men jeg sov over den dag vi lærte at tråde en symaskine i håndgerning, så inden jeg får det syet med korssting så tror jeg hurtigt det kan betale sig at købe fra andre smiley

Ej undskyld det var er forsøg på st være lidt sjov. Du har helt ret at var man lidt ferm til den slags så kunne man sikkert selv smiley

• #10   23. nov 2018 Men det er netop faktisk forskellige materialer der bruges rundt omkring.
    Siccaro er en kombi af bambus og viskose, så er der de nye fristende i bomuldsfrotte, og der er typer i fleece og i mikrofiber. Som også er nævnt her i tråden smiley

Så spørgsmålet er jo hvad der faktisk ville passe bedst til mit brugsbehov. smiley

• #11   23. nov 2018 Materialerne i håndklædet fra thansen har slet ikke samme sugeevne og transport af vandevne som Siccaros. Der er en grund til at Siccaro har fået ros og præmiering for innovation, men om man har behov for dem i en grad der retfærdiggør investeringen, det afgør man jo selv. Jeg eeeelsker mine til tøserne, efter strandtur, bad, regnvejr - så meget nemmere og så slipper vi også for våd hund lugten.
    Har også dækkener i noget der skulle være meget sugende microfiber - nul og nix værd.
    Men har mærket på dem fra Christian, Coatcare - tror de er ret gode.

• #12   23. nov 2018 Jeg har prøvet en del forskelligt og vil til enhver tid foretrække Sicarro smiley det er alle pengene værd

• #13   23. nov 2018 Jeg synes at Siccaro er alle pengene værd.
    De fungerer som Mette skriver i # 8.
    Hunden tørrer ret hurtig med Siccaro, og jeg bruger også mit som almindelig dækken når Gaddafi ligger i en kold bil.

Jeg havde både frote og microfiber badekåber til Taliban og de var ikke ret gode.

Måske du kender en eller anden du kunne låne et Siccaro dækken af inden du køber?
    Hvis det er, og dine hunde kan passe Gaddafis, så må du gerne låne det for at prøve det.
    Jeg tror ikke, at du bliver skuffet.

• #14   23. nov 2018 Jer der bruger siccaro - er det så alle den nye model i bruger? Wetdog.
    Kan se der er nogle der har en model basic med en lidt mindre sugeevne til en pris der er mere mig.
    Men er det så igen noget værd..

• #16   23. nov 2018 Fordi lufttørring giver en mindre udtørring af hud og pels og de skønneste crepekrøller smiley
    Det er stort set kun sydeuropæerne der fønner racen.

• #18   23. nov 2018 Og det er faktisk lidt spøjst at vi nordpå lufttørre, og syd på i varmen fønner og gerne med varme på... og så skal de sætte krøller bagefter med diverse ekstra produkter smiley
    Eller om det er fordi deres vand er anderledes.. vaner.

• #19   23. nov 2018 Jeg har Rukka tørredækken til Tucker.

Jeg er sådan set fint tilfreds med det (især til prisen), MEN. - En hund med meget pels som er helt gennemblødt, vil være svær at få helt tør med det, da det ikke kan suge SÅ meget.
    Jeg tænker Siccaroen er en del tykkere og derfor nok kan suge noget mere vand.

• #20   23. nov 2018 Jeg købte Siccaro for en del år siden. Så det er nok det "gamle" jeg har smiley

• #21   23. nov 2018 Jeg har dette her, det er dejlig tyk og vamset.
    Jeg kiggede på et af de ternede som MaxiZoo havde tilbud på, men tror ikke at de er så gode, da de var ganske tynde.

Gaddafis har jeg købt af Jeanette her inde.
    Måske kunne du også finde et brugt

profilbillede
  • #22   23. nov 2018 Anni - det er netop det ternede jeg lige sad og overvejede.
    De skriver direkte Den suger mindre.

• #23   23. nov 2018 Tak for mange super gode indlæg og masser af erfaringer! Det er super fedt med så mange gode svar! Jeg har virkelig kunnet bruge det.

Jeg har nu truffet en beslutning og pakket dankortet ned for i dag.

Og afventer og holder øje efter en brugt siccaro eller et tidspunkt hvor jeg synes der står impulskøb til hund på programmet smiley

Det tror jeg min bankdame bliver stolt over ??

• #24   23. nov 2018 De “gamle” er i den tykke kvalitet, først senere har Lissen lavet den nye tyndere serie, bl.a. til salg i Maxizoo.

• #26   24. nov 2018 Jeg har et brugt Siccaro dækken til salg, men det bliver nok lige til den store side, da det er str xl.
    Jeg synes det virker super godt og er egentlig rigtig glad for det. Det suger godt og holder hunden dejlig varm i bilen hjem fra svømning. (Jeg har bare fået købt det i en for lille str.)

• #27   24. nov 2018 Har lige fulgt med i tråden for overvejer også sådan et tørredækken til min. Han bader jo året rundt og det ville være rart, hvis han nåede at tørre lidt i traileren på vejen hjem.
    Jeg synes bare det er MANGE penge for sådan et ... tænke tænke ...

Fubert - hvad hund har du som kan passe XL ? Og hvad skal du evt have for det ?

• #28   24. nov 2018 Martine hvis din er større så har jeg XXL til salg smiley

• #29   24. nov 2018 Han er jo en lille malle .. det lyder alt, alt for stort sådan et xxl med mindre de er meget små i størrelserne ?

Jeg købte ny ridejakke her igår - i str XL !!!! Seriøst - jeg er 1,65 og vejer omkring 63-65 kg .. Ekstra large ?? Er vi i Kina eller hvad ????

• #30   24. nov 2018 Så prøv at være 180 cm som mig... alm af bygning.

Junior er 26-27 kg... og tror XL er bedre, men skal lige prøve først. Synes XXL lige er i overkanten.

• #31   24. nov 2018 Czhap vejer 35 kg men er jo ikke så enormt høj .. gider du skrive når du har fundet ud af hvordan det passer til din, for hvis str er OK til Czhap vil jeg da nok gerne købe det.

Jeg ved ikke hvad folk der er din størrelse gør, hvis de skal have ridetøj ??? Det er jo åndssvagt ...

• #32   24. nov 2018 Det er generelt alt tøj snart... jeg er jo XL eller kan ikke passe det.. hvad gør folk som ikke er alm af bygning???

Tænker du skal prøve dem på ham.. de er små i str, og derfor jeg købte XXL ... men er lige i overkanten, så jeg skal også prøve XL igen, da jeg netop syntes at det var for småt.

• #33   24. nov 2018 Martine.
    Charlie er en stor golden. Det er lige til den lille side til ham. Sidder lidt stramt synes jeg.

• #34   24. nov 2018 Fella har str L lige nu, og det er for småt. Hun er 55 i ryggen, bare til sammenligning.

• #35   24. nov 2018 Tine ja derfor jeg valgte så stort ... hvis Fella er XL, så er jeg bange for at det ikke er stort nok til Junior.

• #36   24. nov 2018 Jeg tror ikke xl er tosset til en malle.
    Vores hvide schweizere er XXL i siccaros størrelser. ( ja nu har man jo læst op på det).
    Min Mynte skal bruge en størrelse S.
    smiley

• #37   24. nov 2018 Ginne jeg har et Ciccaro som er til den store side til min dværgpudel, jeg ved ikke hvor du bor, men hvis du bor nogenlunde tæt på så må du gerne prøve det og hvis du kan bruge det må du købe det.. Jeg synes det tager meget af vandet, jeg har kunne nøjes med det hvis min pudel er meget kortklippet og når han hat været langhåret har det forkortet tørretiden med føntørrer.. ??

• #38   24. nov 2018 Det er str. S

• #39   24. nov 2018 Jeg har XXL til mine små bernertøser på 40 og 42 kg, mens hanhunden på næsten 60 kg er lidt rullepølse look a like i XXXL. smiley

• #40   24. nov 2018 Jeg synes at de er store i størrelserne.

Kommentér på:
Tørredækken

Annonce