958 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Tvivl omkring sygeforsikring Tvivl omkring sygeforsikring

Ifbm. vi har besluttet os for at tegne ulykkeforsikringer på os begge, har vi fået et forsikringstilbud, hvor vi kan flytte begge hunde med også, og prisen er VÆSENTLIG billigere!

Nicki er jeg egentlig ikke i tvivl om, at jeg gerne vil flytte - dækningen er næsten den samme, lidt forskelligheder i fast og variabel selvrisiko, men fordi det nye sted også dækker medicin, ender vi meget ud i det samme (da jeg har fundet ud af medicinudgifter er en stor post, når man står med en syg hund...) Til gengæld er det næsten halv pris af hendes nuværende forsikring.

Jeg er lidt mere i tvivl med Easy - han har jo for nylig været til dyrlægen med øjnene, og har fået dækket det uden problemer hos Dyrekassen DK og er egentlig ret glad for dem. Det gør mig også lidt tryg at de KUN beskæftiger sig med dyr. Jeg er lidt bange for, hvad det nye selskab vil sige, hvis han får problemer med øjnene igen - om de vil sige, at det dækker de ikke, fordi der førhen har været problemer?

På den anden side, ville vi have fået dækket 1350 kr. på Easys sidste sygdom/skade med denne nye forsikring, hvor vi kun fik dækket 600 kroner hos Dyrekassen DK, igen pga. vi ikke har tegnet dækning af medicin hos Dyrekassen, og det får vi med det nye sted, til en billigere pris.

Hvad havde I gjort?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tvivl omkring sygeforsikring
  • #1   23. nov 2018 Jeg har alle mine forsikringer samlet eet sted, bortset fra dem til hundene.
    Jeg synes der er en form for tryghed i at have dem hos Dyrekassen der jo ikke laver andet end at have med dyr at gøre.
    Når det så er sagt, så har jeg af og til lidt den opfattelse at andre forsikringsselskaber af og til dækker mere end de måske bør. Ment på de måde at de ikke har sat sig lige så godt ind i allergi og HD hos hunde. Hvis du forstår.

• #2   23. nov 2018 Er en af jeres hunde allerede i medicinsk behandling, så vær lige obs på om et nyt forsikringsselskab vil dække eksisterende sygdom!

• #3   23. nov 2018 #2 Det er også det jeg er bekymret for - men han er afsluttet og vi krydser fingrer for at alt er ok igen! Så han er ikke længere i nogen form for behandling hos dyrlægen smiley

• #4   23. nov 2018 Men ellers så er det klassiske at være sikker på livslang dækning - især med hunderacer der typisk bliver over 10 år. Og regn et par eksempler ud med forskellige beløb - nogle modeller gør sig best ved småregninger, andre ved de store dyre operationer.
    Kig efter hvad de evt. Ikke dækker.
    Og ellers så kan man jo hvis man faktisk har været glad der hvor man er, spørge om de vil prismatche..

• #5   23. nov 2018 de fleste selskaber kræver enten dyrlægeerklæring på at hunden er sund og rask, hvor dyrlægen skal notere hvis sundhedsundersøgelsen giver nogen udslag. Der ud over skal denne underskrive på om de har behandlet dyret for noget inden for 6 måneder (de eksempler jeg har set ). Og oven i kvitterer du selv som ejer for at dyret er sundt og raskt.

og ellers hvis det er så meget billigere for jer, så kan man jo kalkulere med hvor stor ricikoen er for øjet vil bøvle igen kontra besparelsen på årsbasis..

• #6   23. nov 2018 Skal de også det når hundene kun er hhv 1,5 og knap 4 år og har været sygeforsikret siden 8 uger?

• #7   23. nov 2018 Jeg tænker det kommer an på firmaet. Der er ikke andet for end at spørge.

Kommentér på:
Tvivl omkring sygeforsikring

Annonce