2.393 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Slæber bagpoterne Slæber bagpoterne

Jeg har lagt mærke til at Nones slæber bagpoterne når han går og tuller rundt derhjemme.
Han er stadig lidt i vækst, så jeg ved ikke om det kan have noget at sige. Hans negle sidder meget højt men umildbart er de ikke slidt skæve eller andet. Han er tjekket igennem af kiropraktor for 14 dage siden, og hun fandt ingenting. Nævnte dog ikke for hende at han slæber poterne, da det er noget jeg er blevet opmærksom på efter han er begyndt at gå på trægulv og ikke vores eget bløde gulv.

Er der andre som har store hunde som slæber poterne ? Jeg ved ikke om jeg evt skal sende ham igennem undersøgelser ved dyrlægen. Vi skal til tandlæge på mandag, så tænker jeg lige at høre.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slæber bagpoterne
  • #1   20. nov 2018 min amerikanske bulldog var slem til det, hendes far var så slem at han ikke have negle på bagpoterne. men også for benene blev slæbt ?? min venindes Boston er helt dum til det og min hanhund slæber hans bagben??

• #2   20. nov 2018 Jeg har to hunde der gør det. Den ene fejler noget der ikke kan fikses, den anden kan bare ikke koncentrere sig om at gå samtidig med hun laver noget andet (spiser, snuser m.m.).

Schæferen har gigt i knæet, og begyndte at slæbe poten (ikke på hvert trin, men af og til) da hun fik den skade, som i dag har givet hende gigt. Det bliver aldrig bedre. Man kan nu ikke se noget på hendes negle.

Corgien har bare begrænset hjernekapacitet, og når hun lige laver noget andet, dapper hun, og slæber oversiden af forpoterne mod underlaget. Hun fejler ikke noget (fysisk), hun har bare ikke IQ nok til at gå imens hun tænker smiley

• #3   20. nov 2018 Har dine været i røntgen ? Jeg er lidt i tvivl om jeg skal smide ham i røntgen allerede nu. Min værste frygt er en HD hund igen !

• #4   20. nov 2018 Hvis nones skal vende sig på trægulv så bliver han stående med bagpoterne og nærmest glider den, istedet for bare at løfte dem, jeg tror måske også, at det er sådan en lidt teenager dovenskab agtig ting han har gang i.

Jeg tror altid han har gjort det, jeg har bare ikke lagt mærke til det, da lyden ikke er i mit eget hjem.

• #5   20. nov 2018 Min Elvis har altid futtet med bagbenene når han går rundt herhjemme. Ikke noget han slider neglene af dog. Han har HD og gigt i det ene ben, men slæber dem begge. Ved ikke om det har sammenhæng. Han gør det ikke når vi er ude at gå tur osv. Kun når han tuller rundt herhjemme.

• #6   20. nov 2018 min Boston har skævt bækken og slidgigt i den ene hofte, men slæben, er ikke blevet værre min venindes Boston, fejler intet. tror det som os mennesker, ingen af os går ens ??

• #8   20. nov 2018 Her hos mig har jeg kun set det i forbindelse med Cauda Equina. Min første hund Meck meget udtalt og så en smule ved Cof indtil han fik behandling.

Altså - de har alle tøffet. Men kun de to har slæbt så neglene har kunnet høres.

Var det mig ville jeg genopretningsrefleksen i bagpoterne og så ellers holde øje.

• Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 2 Svar: 204
    #9   20. nov 2018 Jeg har ligesom CH set det hos ældre hund med cauda equina. Det blev aldrig så galt at der var slid på neglene, men især ved træthed kunne man både høre og se at de poter blev slæbt lidt rundt.

• #10   20. nov 2018 Jeg må lige høre dyrlægen mandag, og evt bestille en ny tid ved kiropraktor. Jeg tror ikke han gør det mere når han er træt, men bare sådan dovent gang derhjemme. Det er svært med hans negle, for de sidder så langt oppe. Jeg må lige en tur på stranden i morgen, så kan jeg se på sporene om han også skulle gøre det i trav.

• #11   20. nov 2018 Det ville være absolut unormalt for min race. Jeg ville starte med røntgen af ryg, hofter og knæ/albuer.

• #12   20. nov 2018 Malene, han skal have røntgen af hele molevitten. Jeg er bare i tvivl om jeg skal få det taget nu, eller vente til han er færdig sat. Altså bliver han ellers mærket så skal han selvfølgelig. Han er bare så spaghetti i kroppen, at jeg overvejer lige se tiden an med røntgen.

• #13   21. nov 2018 Det kan jo være noget, der forsvinder når han bliver stærkere i ryg og ben. Perle slæber sine bagpoter en smule når hun går skridtgang og ikke har ret meget fart på - sådan futter rundt indendøre. Dog ikke sådan at hun slider sine negle. I trav eller hurtig gang er der ikke noget. Hun har B hofter. Hun er stram i musklerne i bagparten. Det har hun altid været og både dyrlæge og kiropraktor siger at sådan er hun bare og at det ikke er noget problem.

Kommentér på:
Slæber bagpoterne

Annonce