797 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Opdatering på Gizmo. Opdatering på Gizmo.

Ja som i nok ved blev Gizmo opereret i fredags og det gik ok, men det er det bare ikke gjort siden, han blev ved med at have ondt og ville ikke spise eller gå, selvom han var på smertestillende dagligt. Og de sidste 3 nætter har han haft meget ondt.

I går aftes røg der så en sår skorpe af og det begyndte at vælte ud med en bla af blod og væske, jeg var lige ved at gå i panik, men min mor fik beroliget mig og jeg lagde en forbinding på ham til natten, i morges var det så væsket helt igennem og han kunne ikke lade være med at slikke i det, jeg ringede til dyrlægen og fik en tid til kl.14.
Kl. 13 begyndte han så at sidde og skrige af smerter og han rystede over hele kroppen, så jeg måtte pakke ham ind i et tæppe. Nå men afsted til dyrlægen som ikke var i tvivl om at han ikke havde det godt, de tog så nogen blodprøver og et røgtenbillede på ham, hans levertal var så røget fuldstændig i vejret hvilket undrede dem da de var normale i fredags og røgtenbilledet så heller ikke godt ud, han havde luft i buhulen og der var ikke kommet gang i tarmene endnu (det burde der) og så var der noget grumset noget i hans mave som hun ikke kunne forstå hvad var, det endte med de indlagde ham og gav ham væske i drop og tvangsfodrede ham, jeg har så fået lov til at få ham hjem i nat men han skal ind igen i morgen og ligge i drop hele dagen.

Nu håber jeg bare det hjælper og hans levertal vil falde af det så han kan blive frisk igen.

I morgen vil den dyrlæge der opererede ham så kigge på hans røgten billeder og lige kigge lidt på ham, så håber jeg han kan komme med en forklaring.

Nu må denne her uge bare godt snart slutte for jeg kan næsten ikke bære mere, det var i hvert fald både første og sidste gang Gizmo var i narkose, jeg gør det aldrig igen.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.
  • Møbel samling kommode og teol 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opdatering på Gizmo.
  • #1   29. mar 2007 åhhh stakkels dig og stakkels Gizmo. jeg ønsker god bedring og lov mig lige at hold os opdateret ik'? søde Nadja

• #2   29. mar 2007 Puha. Voldsom oplevelser. Hvad blev han opereret for i fredags (var ikke lige med på den tråd)

• #3   29. mar 2007 Benedikte han skulle have taget biopsier af sine tarme og nogen andre organer, men det blev et større indgreb end planlagt så hele maven blev skåret op.

• #4   29. mar 2007 Nej det er ikke sjovt at går og være bekymret når men ikke ved hvad det er.
    Send en masse positive tanker til jer.

• #5   29. mar 2007 Det skal jeg nok Bolette, skriver lige i morgen aften når jeg ved noget mere.

• #6   29. mar 2007 Uha..føler med jer, det er da en værre omgang..god bedring håber det bedste for jer.

• #7   29. mar 2007 På langt de fleste dyrehospitaler anvender man idag gasteskopi ( kikkertundersøgelse ) herved undgår man at operer direkte, og der kan samtidigt tages væv / biopi.
    Har dyrlægen sagt hvorfor man ikke benyttede den måde istedet????
    Mange dyrlæger er desværre idag at for dårlige til at henvise til specialdyrlægerlæger, hvilket er ensynd og skam for patienterne ( fornuft eller dyrt købte erfaringer )
    Så vær derfor kritisk hos din dyrlæge, og spørg ind til deres speciale.
    Men rigtig god bedring med ham.

• #8   29. mar 2007 Hej Gitte ja det ved jeg godt man bruger og det gør min dyrlæge også, jeg snakkede med ham omkring det inden operationen og han forklarede mig at den kun kan bruges hvis man skal i tyk tarmen eller maven, men den kan ikke komme helt ind i tyndtarmen også og i og med de også skulle have biopsier af de andre organer var der ikke noget at gøre, så det var oppe til diskution inden og havde det været en mulighed var det også blevet gjort, min dyrlæge er heldigvis god til at henvise til andre hvis de selv er i tvivl, så jeg stoler 100% på dem, har brugt dem i 18 år og ved de gør alt hvad de kan for at helbrede ham.

• #9   30. mar 2007 Øv Nadja...

Jeg håber at bette Gizmo har det lidt bedre i dag og at dyrlægen kan hitte ud af, hvad der er galt. Og fixe det.

• #10   30. mar 2007 Det var da en rigtig træls omgang..........god bedring med ham *ss*.

Varme tanker her fra

Kommentér på:
Opdatering på Gizmo.

Annonce