757 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Tynd mave igen:-( Tynd mave igen:-(

Lille Åse på 13 uger har nu haft tynd mave i 6 dage. Det vil sige det gik meget godt torsdag hvor det var rimelig fast, indtil først på aften hvor det igen var meget tyndt. Hun har fået/ får Zoolac ,ris og kylling og i går fik hun lidt af hendes faste hvalpefoder blandet i risen, og så var den som sagt gal igen i går aftes og i nat.
Jeg talte med dyrelægen i tirsdags og han sagde at jeg skulle komme med hende torsdag hvis det ikke var blevet bedre, og det var det jo blevet. Så hvad mener i kloge mennesker er det en tur til dyrelægen ???
Hun har det fint, er glad-spise-drikker og der er fuld knald på hende.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tynd mave igen:-(
  • #1   26. okt 2018 Jeg ville give dyrlægen et kald.

Selvom det var OK i går, så er det ikke i orden endnu.
    Der er vel ikke rigtig nogen bedring i det, når det kun er en enkelt dag.

• #2   26. okt 2018 Du bør få tjekket afføringen for giardia og kryptosporidier. Det er to bakterier, der er uhyre smitsomme og som oftest rammer hvalpe. De kræver behandling.
    Hunde skal ikke have dårlig mave så længe

• #3   26. okt 2018 når det er en lille hvalp, så ville jeg ringe til dyrlægen. og nok også få den undersøgt.
    det kan hurtigt gå den dårlige vej når de er så små.

• #4   26. okt 2018 Man skal reagere hurtigere, når det er små hvalpe, og med tanke på, at vi står lige foran en weekend, hvor man måske ikke altid lige kan få fat i sin egen dyrlæge, der vel allerede er involveret i sygdomsforløbet, og hvor alting er meget dyrere, så ville jeg bestemt også kontakte dyrlægen i dag.

• #6   26. okt 2018 Tak for jeres svar.
    Har talt med Dyrelæge og han var ikke bekymret for hende, så længe hun ikke er påvirket spiser og drikker. Vi skulle blive ved med at give zoolak og skånekost. Og hvis det var det samme mandag en prutteprøv:)

profilbillede
  • #7   26. okt 2018 Det virker da lidt underligt at, han ville se hende i går, men ikke i dag?

Men god bedring med hende i hvertfald smiley

• #8   26. okt 2018 For din egen skyld burde du have afleveret afføringsprøve i dag. De to sygdomme, jeg nævnte før, har store konsekvenser for hunden og alle omkring den, så de bør absolut udelukkes når en hund har haft diarré så længe.
    Det er en sløset dyrlæge.

• #10   26. okt 2018 Bodil,

Ja, hunden har det fint nu og det er da sikkert bare noget mave halløj.

Men for mig virker det altså underligt at, han ville se hende i går, hvis ikke hun var bedre, men ikke i dag, selvom hun stadig har ondt i maven.

Men jeg har heller ikke haft en hund med dårlig mave i mere end en dag så, så jeg ved ikke hvad man normalt gør eller hvor længe de må gå med det smiley

• #11   26. okt 2018 Vi har også gode erfaringer med Royal Canin gastro intestinal. Når kogt kylling, ris, hytteost og canicur ikke har været nok. Men så har vores somregl fået også fået antibiotika.
    God bedring med hende.

• #12   26. okt 2018 Prøv at vente med at blande hendes normale foder i det kogte mad før hun har haft normal afføring i 2-3 dage. hver gang vi har været for hurtige med at blande det i en af vores hundes mad når de havde dårlig mave. Blev afføringen tynd igen, selvom det var normalt om morgenen.

• #13   26. okt 2018 En uge med diarré trods skånekost og zoolac er ikke normalt.

• #14   27. okt 2018 #13
    Nu er vores godt nok 2 år, men det er præcis hvad vi gennemgår lige nu.. Jensen har haft diarre siden sidste torsdag, de første par dage med blod i som afslutning.
    Afsted til dyrlæge fredag, hvor de tog blodprøve og vi fik Canikur og skånefoder med hjem, afleverede afføringsprøver mandag morgen og fik svar i går, med at intet er galt.. Eneste der kan ses, er at infektionstallet er på 14, hvor det skal være under 10..

Vi aner simpelthen ikke hvad der er med ham.. Alment set har han det fint, drikker fint, tigger ved bordet som vanligt, er generelt set en træls 2-årig som han plejer at være..

Vores dyrlæge har så sagt at vi overhovedet ikke må give ham råt foder indtil maven er ok.. Men nu er vi løbet tør for skånefoder, han gider ikke spise sin tørfoder uden råt blandet i, så nu har han kastet gul galde op pga sult.. Det er simpelthen så træls ikke at vide hvad pokker der er med ham!

• #15   27. okt 2018 En opdatering, Åse har ikke haft tynd afføring siden igår ved 11 tiden????her til morgen normal afføring så nu går det den rigtige vej, og hun er fræk som en slagterhund??

Kommentér på:
Tynd mave igen:-(

Annonce