Gammel hunde livet {{forumTopicSubject}}
Sally runder 8år næste gang. Og jeg pønser så småt i hvordan jeg skal skåne hende og i hvilket omfang. Hun er meget intens og giver sig 100% ved fysisk aktivitet. Spring og fald har jeg generelt undgået. Men vi løber stadig en del, og løb og apport er vel også i den hårde kategori for led belastning.
Hvornår (hvis i gjorde) skruede i ned/ændrede motionen/intensiteten? Hvorfor og hvordan?
Jeg snakker ikke om at slukke hende, for hun skal altid være en fuldfarts pige . Men balance er bare altid godt
Og hvordan med tilskud. Hvornår gav i tilskud?
Kun ved symptomer? Eller forud? Og hvilke?
Jeg står bla nu og skal bestille foder og evt tilskud hos min Essentials pusher. Og har tænkt mig at bestille en Mobility oil blend med. Men jeg er også typen der ikke gider at hælde unødige olier på min hund som var hun en diesel motor
Evt erfaringer eller holdninger om produktet modtages
https://www.essentialfoods.dk/essential-the-mobility-blend.html
Jeg har vist oprettet et lignende emne engang. Men kan ikke finde det igen So bare with me Her gamle fru gråskæg.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Han er blevet roligere med alderen, men der er også ting, som jeg ikke vil have, at han gør mere. Vilde spring er et no go, og jeg gider ikke vild tonseleg med andre hunde.
Vi er stadig meget aktive, men tænker blot mere over tingene, og så er han bare mere "fornuftig" end tidligere.
Jeg ville overveje kiropraktor tjek hos Frigast, og af tilskud ville jeg kigge på Svenska Djurapotek. Jeg er ikke helt overbevist af Essentials olie.
dec 2008
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
Og Frigast kan, med fordel, bookes til besøg på Havdrup Dyreklinik
Med hensyn til at springe rundt, lod jeg hundene selv tage initiativ. Og derudover brugte vi meget at gå spor
dec 2008
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 870
Jeg træner bagpartskontrol, bakkeøvelser mm. for at styrke bagparten, da den ikke er god længere. Han har et dårligt knæ og en dårlig hofte og bøvler med lænden, men han er også en gammel brugt dreng efterhånden.
Han får hills J/D og kosttilskud og kommer til massage/kiropraktor sådan hver 6-8 uge alt efter hvad der lige passer. Med min er det hele tiden en afvejning, for mister han for meget muskelmasse, så bliver skavankerne værre, men han må heller ikke overtrænes. Men kig på hunden og så alt med måde og sund fornuft i forhold til man har med en seniorhund at gøre, så skal det nok gå.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
Ja, men Johnny og jeg bor tæt på Havdrup Vi bor i samme by
dec 2008
Han svømmede 1/2 time hver dag hele sommeren, og så er vi ude min. 2 timer hver dag... oftest en del mere, og løber frit næsten 24/7.
Mit mål er, at han skal leve for evigt, og gør derfor alt jeg kan for at holde ham fit.
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
Her ville jeg tage hensyn og give kosttilskud. Aldrig om jeg ville nægte hunden de ting den elsker her i livet.
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.072
Hun har stadig sin glød og rå power. For ikke så længe siden sled hun sine klør ned til roden så det blødte fordi hun satte af på asfalt. Så man kan roligt sige at der er liv og spræl i hende endnu
Sally er i fin form, men man kommer jo ikke uden om at skroget dels bliver brugs slidt og alm alderdoms slidt. En hunde krop i den størrelse er vel egnet til ca 10års forbrug. Jeg har tit tænkt på hvordan hendes krop egentlig har det.
Frigast bliver booket, og har været tiltænkt det sidste ½års tid, men har vært uskudt.
Jeg læser lige op på de forskellige led produkter i morgen. Umiddelbart løber jeg på Emmas råd
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.487
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.254
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 870
Man kan sagtens være aktiv med sin gamle hund, bare på nogle lidt andre præmisser.
dec 2008
Synes dog alderen har hjulpet, men ser det mest, når vi er inde, og han hviler mere. Udenfor kan han blive ved i uendelighed.
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.963
vil også overveje de tilskud. men vi skal lige høre hvad dyrlægen finder først. Det er et meget uklart billede nemlig men stadig tankevækkende at se den tråd her lige efter det chok i går
en ting er dog sikkert. Det et lettere at forebygge end at skulle holde i ro med en skade når man har en ældre hund med knald på
Tak for den Johnny
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.884
Jeg kan anbefale The Touch, Lone. http://www.thetouch.dk/the-touch
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 207 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 410
j/d flexadin Advanced. Han skal bare være her hos mig for evigt så jeg gør også hvad jeg kan for at holde ham sund og slank. Han klarer sig rigtig godt selvom han har haft en del skader. Vi bruger også bot. net dækken og bandager i perioder.
Gammel hunde livet