{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

Forsvar sin fører. {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke hvordan andres hunde har det, når det kommer med at forsvare sin fører..

F.eks. Babett accepter ikke hunde som kommer for tæt på mig, eller søger kontakt til mig, og jeg klapper den, så bliver hun tosset og angriber hunden, da der er ingen fremmede hunde som skal komme hen til mig..

Står jeg og snakker med en anden som har hund med, så kan vi sagens stå ½ m. fra hinanden, uden problemer, det er Babett ligeglad med - men søger den fremmede hunden kontakt til mig, så bliver Babett sur.

Men er de løse og kan løbe frit rundt, så er der ingen problemer, så går det fint..

Hvordan reagere din hund, i samme situation???

//..Babett

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsvar sin fører.
  • #1   26. mar 2007 Mine springer ikke på den anden hund hvis jeg tager kontakt til den.
    Men de går imellem, og søger min opmærksomhed ved at slikke min hånd og springe op af mig.

• #2   26. mar 2007 VI var så sent som i går over hos nogle som havde to hunde.. og dette var første gang hun skulle nøde hunde på tæt holde.. mendet gik helt fint da legede fint sammen, kun deres lille dansk, svensk gård hund, han troede at det var ham der var rottweileren.. hehe..
    Vores Kiara blev da lidt jaloux når vi snakkede med de to andre hund men så kom hun bare og skubbede dem væk eller masede sig end i mellem..

men tilgengæld hvis vi går i snor forbi nogle hunde virker hun bange, tror hun føle rsig forsvarsløs i snor...

• #3   26. mar 2007 Kanye, er nok ligesom din Babett...
    Hvis hun er i snor, er der ingen hunde der skal nærme sig mig og hun er også meget betænkelig ved mennesker når hun er i snor.

Ozzy er fuldstændig lige glad med hvem der nærmer sig - han tænker bare, fedt en der gider at lege - Gg

• #4   26. mar 2007 mine springer ikke på andre hunde, men man siger jo også hvad jeg har lært, at hunde i snor, føler sig truet af den anden hund...

• #5   26. mar 2007 Det er mange hunde som forsvare sin ejer når de er i snor...

Til træning må hundene ikke hilse på hinanden før de ikke er snor...

• #6   26. mar 2007 Tja...fremmede hunde har det ikke med at opsøge mig, men Sakki har det med (faktisk altid) gerne at ville hilse på lederen osse... Indtil videre har vi ikke haft problemer... ;o)

• #7   26. mar 2007 holli siger heller ikke noget til fremmede hunde men ældre mend med fuldskæg de må bare ikke komme i nærheden af mig...

• #8   26. mar 2007 MEND = mænd

• #9   26. mar 2007 Min hund skal da ikke bestemme hvor tæt på folk jeg må komme ..... eller hvem jeg skal tale med. JEG bestemmer.!!! ...sådan er det bare.
    ;0)

• #10   26. mar 2007 Solveig > det er vist ikke folk, det drejer sig om - men fremmede hunde..

• #11   26. mar 2007 Nååh....ja, det ved jeg ikke så meget om.....vi ses sjælent hunde her, desværre. ( ja...jeg ved det...)
    De gange vi har mødt hunde med eller uden snor, blir' Basse fulkommen "spasser".....intil jeg får gearet ham ned.

;0)

• #12   26. mar 2007 Oscar puster sig op, når vi er ude at gå om aftenen og der kommer farlige joggere.
    Men om dagen er det mere a la Se-mig-snak-med-miiiiig-elsk-mig!!!!!!

For kort tid siden blev jeg syg på vej hjem fra ringtræning og holdt der mutters alene i bilen i mørket med Oscar bagi.
    Jeg blev hentet af en ambulance, og JØSSES, hvor han gik amok, da falckredderen åbnede døren ind til hans MOAR!!!

Jeg har aldrig troet at jeg skulle høre sådan nogle lyde fra Oscar!!!
    Lige dér tror jeg faktisk godt at han kunne komme i tanke om at bide, hvis han havde haft chancen for det.
    Han kastede sig imod gitteret og prøvede at grave sig igennem ruden imens han nærmest brølede i raseri.

MORS DRENG!!!
    Efter jeg kom hjem fra sygehuset har han nærmest ikke forladt min side.

Meeen nu prøver vi at få ham lidt væk fra mig igen, så han ikke ender med at have ejerfornemmelse over mig.

• #13   26. mar 2007 Skal da lige hilse og sige at det giver noget tryghed at ha 70 kilo hundehvalp som bodyguard!!!
    ;o)

• #14   26. mar 2007 Maibritt > det hænder, at jeg går i chok en gang eller to om året....Sakki har oplevet, at falckmænd "bortførte mig"...Han var ca. 1 år og reagerede med hjertelig velkommen...ved ikke, hvordan han ville reagerer i dag, blir 2 år til sommer..
    Godt du føler dig tryg.. ;o)

• #15   26. mar 2007 Jana kunne ikke være mere ligeglad... Jeg må klare mig selv smiley

Kommentér på:
Forsvar sin fører.

Annonce