Senior foder og tilskud {{forumTopicSubject}}
Jeg skal have købt noget nyt foder til hunden. Han får pt. Essentials contour. Han har dog svært ved at holde vægten på dette foder, så jeg vil gerne skifte til noget andet.
Vi har før brugt acana, og jeg overvejer meget at købe deres senior foder. (Min hund er 9 år).
Jeg kan se der er mere glukosamin i, end deres alm. Foder, og jeg tænker det er en fordel. Men der er ikke så meget fedt i, så tror måske det bliver et problem, at holde vægten.
Sidder det mon nogle kloge hoveder der kan dele deres erfaringer med seniorfoder? Er mængden af glukosamin vigtigt?
Giver I andre tilskud til jeres hund på samme alder?
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.040
Derudover kan jeg anbefale innordic StrongJoint. Glucosaminen skulle være meget stærkere end andre produkter.
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Bruger I så tilskud?
Det foder jeg kigger på har nemlig allerede tilsat glukosamin
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.471
Jeg har nu aldrig rigtig forstået dette der med at hunden skal have en speciel senior kost når den bliver ældre.
Og lige som Maj-Britt giver jeg hellere ikke tilskud så længe hunden er sund og rask.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.168
Har også hørt fra flere, at seniorkost får hundene til at tabe sig.
Heller ingen tilskud her
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Jeg vil aldrig købe et specifikt seniorfoder, hellere et godt almindeligt foder og målrettet tilskud ved siden af.
Udover de tidligere foreslåede kunne også nævnes Svenska Dyrapotekets Senior, Solanum Flex Ha eller det som jeg bruger til både mig selv og mine bamser, nemlig GlucosaminGold fra Natures Best.
Senior foder og tilskud