{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

Lilo K
Lilo K
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 3

“Du for lækker” {{forumTopicSubject}}

Hey... det er et problem! Min Nelly på knap 1 år er for lækker... vi er ved at blive vanvittige fordi alle vil hoppe på hende.. -“er hun i løbetid?” Spørg alle - men nej. Hun er meget sød ved alle og indimellem sætter hun sig ned når overfaldene bliver for meget men ofte finder hun sig i det.. mens vi kommer stormende og må få hende i snor og vinke pænt farvel til også denne legekammerat! Mit spørgsmål er - hvad sker der, er det normalt at udenfor løbetid er der parrings interesse ? Og hvad i al verden skal vi gøre når hun så gerne vil lege - men må trækkes ud pga. Hanner der ikke kan lade hende være. ? Hjælp!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  “Du for lækker”
  • Lilo K
    Lilo K Tilmeldt:
    okt 2018

#2   3. okt 2018 Vi går i Brøndby hundeskoven - eller i parken hvor der er mulighed for at lege med andre uden snor. Ja! Det er virkelig træls- alle hundeejere undskylder, og fortæller ofte at deres hunde er kastereret så de forstår det ikke. Men det er nok fordi hun er “for lækker” ??

• Lilo K
    Lilo K Tilmeldt:
    okt 2018

#4   3. okt 2018 Tak for dit råd- men det var ikke svar på mit spørgsmål.

• #8   3. okt 2018 Jeg kan kun sige præcis det samme som de andre: løsningen er at I ikke bevæger jer ind i hundeskoven længere.

Har hun allerede nogen, hun leger godt med? Behold dem, og lad være med at opsøge fremmed hundeleg under ukontrollerede forhold. Nøglen er (for mig at se) leg én til én under kontrollerede forhold, hvor begge parter holder øje med deres hunde.

• Lilo K
    Lilo K Tilmeldt:
    okt 2018

#13   3. okt 2018 Tak for svar alle sammen;) det et jeg meget taknemmlig for. Det er åbenbart blot noget som nogle hund “er” - jeg vil virkelig tage jeres kommentar til mig - og droppe skoven på friløbs måde. smiley

• #14   3. okt 2018 Hvis hanhunde altid er meget interesseret i din tæve og en ikke er i løbetid, så var det muligvis også en ide at få hende tjekket hos en dyrlæge. Skedekatar og livmoderbetændelse (som jo altså godt kan være skjult og symptomfri MEGET længe) vækker hanhundenes interesse fordi de forveksler det lidt med løbetid.
    Og som andre påpeger så er det faktisk ikke OK at lade det komme så vidt at man skal fjerne hanhunde fra sin unge tæve gang på gang. Det giver tæven dårlige oplevelser af samvær med andre hunde og det kan give beslag senere i hendes liv. Find istedet nogle faste legekammerater som hun kan lege med uden at de partout skal på ryggen af hende. Det kan sikkert fint dække hendes behov for socialt samvær med andre hunde smiley

• #15   3. okt 2018 Var hun min, ville jeg få hende steriliseret, så lugter hun ikke ligeså tiltrækkende mere smiley

• #17   3. okt 2018 få hende lige tjekket ved dyrlægen. det kan være betændelse mm

ellers så helt enig. beskyt hende mod overgreb

jeg synes i øvrigt det er nogle uartige ejere af hanner. min får sig ikke lov til at genere tæver på den måde og ja det kan en han også lære.

men ts du kan ikke ændre andre, så her ville jeg flytte mig. det er krænkende for hende at få sine grænser overskredet og du taber tillid ved ikke at være der for din hund som du bør

• #18   3. okt 2018 Din hund skal slet ikke sættes i sådanne situationer. Jeg har også tæver, der er lækre for hanhundene året rundt, det er der ikke noget usædvanligt i.
    Lad hende kun lege med hunde, hvor du kan se, at de har en ligeværdig leg, og lad hende ikke lege i for store grupper ad gangen.

• #20   3. okt 2018 Nogle tæver dufter bare altid godt. Møg irriterende ja, men så må man tage sine forholdsregler og lade være med at komme de steder hvor hun ikke kan være i fred.

• #21   3. okt 2018 Fjern din tæve fra situationen hvis andre ikke behersker deres hanhunde.

Jeg var selv for lang tid om at tage handling på det. Sally siger F*ck af ret voldsomt til næsten alle hanhunde der så meget som tænker på at snuse hende bagi. Det er en trist adfærd, og det er min skyld smiley

• #24   3. okt 2018 Måske klorofyl tabletter ville kunne hjælpe lidt så hun ikke dufter helt så meget? De bruges i hvert fald til tæver i løbetid..

Ellers er der kun at holde hende væk fra de hanner, så hun netop ikke ender med at blive hys smiley

• #33   3. okt 2018 "det så ikke så smart ud. "

En Corgi ser sgu heller ikke for smart ud smiley

• #35   3. okt 2018 sød og fræk smiley

Kommentér på:
“Du for lækker”

Annonce