{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.380 visninger | Oprettet:

Hjælp vores hund spiser kattel***!!! {{forumTopicSubject}}

Vores 1 årig "hvalp" spiser af kattebakken.. Også selom vi er hjemme.. Hun har mad i sin skål, så kan ikke forstå det...Vo har simpelhen en "selvrensende" kattebakke.. Hvad gør jeg? Det kan umuligt være sundt for hende.. Hun har lige fået ormekur.. Håber nogen kan hjælpe.. Er det normalt? Hilsen avi

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp vores hund spiser kattel***!!!
  • #1   23. mar 2007 Okay, det har hun så ikke gjort.. Holder hun op igen?

• #2   23. mar 2007 ja det er helt normalt.... et godt råd ville være, stil din kattebakke hvor katten kan komme til den....men hunden ikke kan...

Lykke

• #3   23. mar 2007 Problemet er at Saszha også hopper op på borde og alt andet vi kan stille kattebakker op. Så må håbe hun holder op... Tak for hjælpen til jer allesammen. smiley

• #4   23. mar 2007 Ja vores gør det også og fik afvide af en dyrelæge at det bare var og skælde den ud når den gjorde det for de gør det for t drille det er ikke fordi de mangler noget som er i den lugtende ting det er ren og skær "hygge" og narestreger.. Og vores kattebak står på badeværeslset og har lært dem de må være der ude og det har Noah forstået og går ikke derud men hector jaah dum som en dør smiley Men bare skæld ud så opdager de at det til sidst ikke er sjovt (og det er blevet mindre int efter Hector har fundet ud af det føre til skæld ud)

• #5   23. mar 2007 hva med at sætten den feks. på wc`et, og så sætte en lille krog på døren, så katten godt kan smyge sig derud, men hunden ikke kan....ved du hvad jeg mener...sårn en krog som man har på vinduer, så de kan stå på klem...(krogene kan fås i forskellig længde)

Lykke

• #6   23. mar 2007 Ja det var en mulighed.. Det havde jeg ikke lige tænkt på... Må kigge efter kroge.. smiley

• #7   23. mar 2007 Kære Avi

Kan godt forstå problematikken.Jeg har ligeledes da min hund var yngre-mangen engang fundet ham "smovsende" med kattegrus om munden - og så vidste vi jo godt hvor han havde været henne:)

Jeg har tilsyneladende lært at det som oftest er noget som de vokser fra, men altså er en ganske almindelig adfærd hos nogle unge hunde- som du kan læse er du ikke alene i båden, med en hund, som har denne tendens.
    Da jeg forhørte mig dengang, at vi havde dette "delikate" emne oppe at vende hjemme hos os, fik jeg ligeledes at vide, at jeg skulle begrænse vores hunds adgang til kattebakken, fandt jeg ham "caught in the act" sagde jeg "nej" med dyb stemme og naturligvis STORE øjne. Jeg har ligeledes fået fortalt, at denne adfærd kan ses hos understimulerede hunde. Prøv eventuelt en kombination af de forskellige metoder, som du føler du vil afprøve. 1.Sæt kattebakken væk så din hund ikke har adgang til den 2. Giv din hund flere mindre portioner foder om dagen, så dens mave over dagen virker "fuld"/mættet og den derfor ikke vil se sig efter disse "små lækkerier". 3. Aktiver den psykisk henover dagen. 4. hav tålmodghed:-) Kan jo godt tage sin tid at komme af med unoder. God fornøjelse.

• #8   23. mar 2007 Det gør hunde altså bare....................

Sæt evt. låg på kattebakken og vend åbningen så hunden ikke kan komme til.....

HUNDEN ER ET DYR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #9   23. mar 2007 Vi har låg på vores men ikke en "dør" da den ene er bange for det.. Men vores kattebakke står sån at det kun lige er kattene der kan komme ind men Hector ligger siog under det bord (der ca 20 cm fra gulv til bord ) og Hector kan lige vær der inde og så bruge snuden til at skubbe en ud med Men ja en krog er genial det har min far lige sat op da hans nye hund gø det samme tricks smiley

• #11   23. mar 2007 Det gør Joy også og hun spiser det ikke bare, hun skal lige sprede det over hele lejligheden *ruller med øjnene* så jeg er begyndt at fjerne lort i bakken så snart jeg ser det smiley

• #12   23. mar 2007 kan hunde ikke få hjerteorm af at spise kattelort.. siger min dyrlæge

• #13   23. mar 2007 Lilly spiser også kattens høm herhjemme hvis jeg glemmer at lukke børnegitteret ud til badeværelset. Hun er ligeglad med låger og diverse tilbehør til kattebakken men børnegitteret holder hende væk, også selvom hun godt ved hun kan hoppe over det

• #14   23. mar 2007 Julie: Det kommer vel an på om ens kat/katte er udekatte eller kun er inde

Kommentér på:
Hjælp vores hund spiser kattel***!!!

Annonce