{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.821 visninger | Oprettet:

VM-figurants hund stjålet i Brabrand {{forumTopicSubject}}

https://www.facebook.com/mark.saccoccio.3?hc_ref=ARSVdvu4cFVdAKQUhA-D_aKLBHYOj1LUBA5zq7KR22aIW9VZ2yVL-6qKPl4UbtOtMSs&fref=nf

PLEASE HELP!! PLEASE SHARE!!
MY DOG HECTOR WAS STOLEN FROM MY RENTAL CAR AT MY HOTEL IN ÅRSLEV DENMARK.

HE IS A 2 year old Belgian malinois. Microchip # 956000009652432

PLEASE ANYONE WITH ANY INFORMATION THAT CAN HELP. OFFERING LARGE REWARD. PLEASE ONLY INFORMATION THAT CAN HELP RETURN HIM TO ME!!!

Ejer er figurant for det amerikanske VM-hold, som deltager i VM i Randers i næste uge.

Der er sammen med hunden stjålet udstyr og foder.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VM-figurants hund stjålet i Brabrand
  • #3   27. sep 2018 Det er skidt, kender godt det hotel, og det ligger meget tæt på motorvejen

Så Hektor kan være over alle bjerge nu...

Stakkels ejer

• #4   27. sep 2018 ØV - altså smiley smiley smiley smiley Håber godt nok hurtigt at Hector bliver fundet og genforenet med sine ejere. Det jo heller ikke første gang at nogen stjæler hunde fra biler her i DK.

• #6   27. sep 2018 Og så i Brabrand. Igen. Mon ikke de skal lede i samme kredse, som da Pablo blev stjålet smiley

• #8   27. sep 2018 Hotellet ligger ikke inde i en by, men ude på lars tyndskids mark, så vidner bliver svært at finde. Dog, så er der en ejendom overfor hotellet.

Hvis han er stjålet mellem kl 2 og 4.30, så tror jeg desværre, at han er ude af landet nu

• #12   27. sep 2018

profilbillede
  • #13   27. sep 2018 Jeg kan slet ikke have det der...
    Min motivation for at tage derop er nu lig nul.

Hvis man ikke kan have sine hunde i fred ...... smiley smiley smiley smiley smiley

• #14   27. sep 2018 Tror det er noget bestillingsarbejde smiley

De har ikke bare tilfældigt taget en hund, de har taget mad, ærmet og dragten. De har tydeligvis vidst, hvad de har taget.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #15   27. sep 2018 håber den hund har et solidt tandsæt og planter det i røven på de idioter. sikke skrækkeligt

en ting forstår jeg aldrig. hvem tør stjæle en malle.... jeg turde sgu ikk hvis min moral var så dårlig. jeg håber den kommer hjem

• #16   27. sep 2018 Hvorfor skulle det være anderledes at stjæle en malle i forhold til andre racer?
    Det forstår jeg ikke lige?

• #20   27. sep 2018 Altså een ting er en hund på job, noget andet er en hund der holder fri.
    Nu er det altså ikke en løve de har stjålet.

• #23   27. sep 2018 Stakkels hund og ejer smiley

• #25   27. sep 2018 Det er helt forskelligt om hundene giver lyd fra sig når fremmede nærmer sig deres bure.
    De fleste gør ikke, det er hovedsageligt tillidsfulde hunde, der godt kan lide mennesker...

• #30   27. sep 2018 Her er alt info
    http://www.wusv2018.dk

• #31   27. sep 2018 Det er ganske enkelt forfærdeligt - håber SÅ meget at de finder ham hurtigt igen.

• #33   27. sep 2018 Man ønsker jo altid sine træningskammerater det bedste.
    Men WM er en tand større - jeg holder med holdet og glæder mig til at se dem på banen, hver og en.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#36   27. sep 2018 ch det er i spøg men også alvor. jeg ville tro de fleste tyve ville turde nappe en chi.... selvom alle der kender dem ved de er farlige.

udseende afskrækker mange. tag schæfer fx. da jeg havde malle krydsede nogle gaden selvom han var rar.. sådan da

• #38   27. sep 2018 Jeg mener de sagde der var kameraovervågning. At dognappene vendte tilbage (efter at have rippet de andre biler), med det formål at tage Hector, og den anden hund i bilen, men så "kun" nåede at tage Hector, fordi låsen i det andet bur var i stykker.
    Jeg mener også at ejeren Mark, havde deres 3. hund på værelset.

Der kommer indslag i Nyhederne på DR og TV2 vil jeg tro, da der allerede er mindst en video oppe.

Han kunne vel ikke vide, at i lille trygge DK, som de stopfodres med DK er, i udlandet, der ville han ikke kunne have sine hunde i fred.

Jeg håber enhver mulighed for at videresælge hunden, er ovre, og den derfor får lov at gå fri.

Jeg håber ikke de begynder at grave efter chip ... eller maler den blå (selvom det ville være det mindste af det), som de gjorde med Pablo.

Der er mange af de her hunde der trives bedst i vante omgivelser, såsom der bur etc. Og hvis de er vant til hundegård, hundetrailer etc. så er det da super for dem, at kunne sove i bilen, havde de kunnet være i fred.

• #40   27. sep 2018 Fennikel, er den fritgående? smiley

• #42   27. sep 2018 Vores skal ligge i deres bur i bilen om natten til WM.
    Det har jeg ikke et problem med - hvis det ikke var for sådan nogle psykopater, som tråden handler om!

Hundene har det fint der.

• #43   27. sep 2018 Selvfølgelig kan en hund overnatte i et bur - vores bor i trailer i omkring 10 dage når vi er afsted til konkurrencer ..

Det er bare træls, at man skal til at overveje om det er bedre, at tage dem på hotelværelset og lade dem ligge i hver sit, væsentligt mindre, bur pga nogle .uckhoveder, der ikke kan holde snitterne for sig selv !

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#44   27. sep 2018 er de filmet? det kunne være godt!

• #45   27. sep 2018 Jeg har været på flere week-end kurser, hvor hundene ikke måtte komme på værelserne på overnatningstedet. Dvs. så overnattede de i burene i bilen. Det fungere fint og de lade nu ikke til at lide overlast; de er vant til at burene er et sted man slapper af.
    Virkelig surt at man kan risikere at folk stjæler ens hund om natten. Det er jo en slags familie.
    Håber virkelig at Hector snart dukker op.

• #54   27. sep 2018 Stakkels mand og stakkels hund. Får helt ondt i hjertet over det klip. Håber sådan at de finder ham igen!

• #55   27. sep 2018 Hende fra schæferhundeklubben mener at det er for at bruge den som en art kamphund. Jeg er på linje med hende. Hvad de idioter ikke ved, er jo at en hund der er trænet til at tygge i figuranter, ikke nødvendigvis er særlig god til at æde andre hunde, eller tilfældige mennesker der færdes i de kredse....

• #56   27. sep 2018 Øv, hvor er det trist, jeg har delt hans opslag smiley

Og hvor er det sygt at se i kommentarsporet, hvor mange der mener, at ejer har "lært sin lektie" fordi han lod hunden overnatte i bilen smiley så er vi igen ude i noget trættende Disneyficering ala "Puttetutte skal altid sove hos mig og det er dyrplageri at hun bare er nær et bur"

Håber sådan, at de finder hund og tyve meget meget snart!!

• #57   27. sep 2018 Og wauuuuu, der er en hund til 100.000 kr og ikke nok med det, så bruges den til at træne Schæferhunde med ?

Nok et dumt spørgsmål, men hvordan træner men en Schæfer med en Malle ?
    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/krimi/hund-til-100000-kroner-stjålet-fra-kro-lige-nu-græder-en-stærk-mand/ar-BBNCduK?ocid=spartandhp

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
    #58   27. sep 2018 Jeg brækker mig over folks disneyfisering af hundehold. Fy for helvede, man skulle tro at de der kommentere på Tv2's opslag kommer fra en anden planet..

Klippet går lige i hjertet - håber inderligt at manden får sin hund tilbage, meget snart. Hvor må det være forfærdeligt.

(Også bør folk stoppe med deres evige konspirations teorier om alt muligt..)

• #59   27. sep 2018 Den der Disney-agtig måde der hentydes til er vel noget folk har her fra HG? For der er da ingen steder end her, der bliver skældt mere ud på folk der ikke sover sammen med hunden. Og lukker de den så samtidig i BUR ja så burde de købe en tøjhund.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#60   27. sep 2018 det fik mig til at tude det klip.... midt på redaktionen... men vi var heldigvis alle dybt berørte så det tog chefen pænt...

det er uhyrligt at tage ens kæledyr

hvornår skal de efter planen hjem til USA igen?

fubert jeg har til gode at se folk herinde sige man skal sove med sin hund.... det genkender jeg ikke

• #61   27. sep 2018 Prøv at læs kommentarsporet på videoen, Fubert...
    Der er da sikkert folk på HG, der er enige, men det der er hr og fru DK..

Lens, WM slutter næste søndag.

• #63   27. sep 2018 Vores hunde sover i smørhullet i sengen, de mænger sig i sofaen...

Men når vi er ude sover de der, hvor de har ro, deres base væk fra hjemmet - buret i bilen.
    Der har de det bedst så der skal de være.

• #65   27. sep 2018 Der står en del vrøvl i de artikler...
    Journalister skriver det, de hører, ikke nødvendigvis det, der siges.

• #66   27. sep 2018 Det var også min teori, indtil at, jeg læste de var kørt deres vej, men kom tilbage efter hundene. Så de har næppe, i første omgang ville gå efter dem, men tænker at de har googlet, eller snakket med nogle, som har kunne bekræfte, at hundene er penge værd.

Uanset, stakkels hund og ejer, det må være ubeskriveligt ondt at opleve, tilmed i et fremmed land.
    Håber han bliver fundet SNART, i god behold, men tvivler desværre. Som nævnt, hotellet ligger meeeget tæt på motorvejen smiley spår at smukke hector, nok allerede er ude af dk smiley

• #67   27. sep 2018 #60 lige så snart der er en der skriver at hunden sover i bryggers/gang/andet sted så er det næsten lige så sikkert som amen i kirken at der kommer kommentarer om at hunden bør sove sammen med resten af familien, da den jo er et flokdyr.
    #61 Jeg har læst nogle af kommentarene (ikke dem alle) og det er ikke alle der skriver lige "klogt" og jeg er heller ikke nødvendigvis enig med dem. Jeg siger bare at mange måske har læst ned her på HG smiley

• #68   27. sep 2018 Jeg tror du overvurderer HG en kende, Fubert...

Og så drejer det her sig ikke om hunde til hverdag, men hunde når de er væk hjemmefra.
    2 forskellige ting.

• #70   27. sep 2018 Vi skal nok lige huske på at hunden ikke er en dyt værdifuld, uden dens stamtavle.

• #71   27. sep 2018 Cille, du håber at vi i fremtiden vil fravælge det, der er bedst for hunden til fordel for noget der i dine øjne er mere politisk korrekt?

Jeg tror ikke hundene vil takke dig for den gestus.

• #73   27. sep 2018 "Få" nætter ??? Prøv 9 - og sæt dem så lige sammen med optimal forberedelse til et VM ...

• #74   27. sep 2018 Fubert: jeg kan sagtens skelne mellem de scenarier du stiller op. Jeg selv synes fx. det er dybt åndssvagt at putte en hund i bur når den skal være alene hjemme "for ellers bider den i sofaen", men synes så absolut det er fornuftigt at lære hunden at være tryg i buret, som pause mellem træning.

Der er mange situationer man kan bruge et bur i, og det behøves ikke være mega kompliceret at skelne mellem, hvornår det bliver brugt til hundens fordel og hvornår det bliver brugt som quick fix-løsning. Bare fordi jeg vil fraråde bur i én situation vil jeg da ikke gøre det i alle.

• #77   27. sep 2018 Cille, du er med på at det her kun er sket en gang, ikke?

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#78   27. sep 2018 overkill....

• #79   27. sep 2018 Hector er fundet!!!

• #80   27. sep 2018 Fedt!!

• #81   27. sep 2018 Pyha, en sten fra hjertet

profilbillede
  • #82   27. sep 2018 Åh smiley

• #84   27. sep 2018 smiley smiley smiley

• #85   27. sep 2018 Der er ikke kommet detaljer ud endnu

• #88   27. sep 2018 Åhh hvor dejligt. Fedt fedt fedt.

• #89   27. sep 2018 Personen der har slået det op, er venner med ejeren og på billedet kan man tydeligt se Mark har tårer i øjnene, så jeg tror bestemt den er god nok smiley I hans interview var der også en kvinde med, jeg tror det er hende der har lagt billedet op

• #90   27. sep 2018 Selvfølgelig er den god nok.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #92   27. sep 2018 Hold kæft det må være en lettelse for ejeren. Fantastisk god nyhed.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
    #93   27. sep 2018 wuhuuuuu!!!!!

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#95   27. sep 2018 yes!

• #96   27. sep 2018 Det er da helt fantastisk!!! smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#99   27. sep 2018 vildt og hahaha den stak af og snød dem !

elsker den hund lidt nu smiley

hele dagen har jeg tænkt det var dumt at skrive den værdi...

• #100   27. sep 2018 Ha ha ha ha hvor godt. Dyygtiiiig ??

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#112   27. sep 2018 pokkers mark nåede at give dem 20000 bobs før hector rev sig løs..... håber politiet finder dem

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#114   27. sep 2018 de er trygge i deres bure og trænet til det fra små.

den slags her er ikke hverdag. jeg ser ingen grund til at ændre en masse pga en sag

• #115   27. sep 2018 Det kan jo også være han ikke trives med at sove indendørs. smiley

• #119   27. sep 2018 Metoden med, at hunden overnatter i en der til indrettet trailer, har i denne sag vist sin svaghed. Svagheden er ikke hundens velbefindende eller manglende sympati fra Disney-generationen. Begge dele lader sig nemt håndtere af ejer og hund. Derimod er den manglende tyverisikring en ganske iøjnefaldende akilleshæl, som der nu formentlig fremover vil blive taget mere hensyn til. Overvågning, bedre låse eller måske et par kangaler til at passe på hundene smiley

• #122   27. sep 2018 Okay, nu er jeg simpelthen nødt til lige at læsse noget lort af. Sådan en flok mindrebegavede, nosseløse, udanske, forpulede lorterøvhuller smiley Jeg håber de bliver fanget og sendt retur til deres lorteland - jeg kan med min bedste vilje ikke forstå at jeg skal betale skat for at sådan nogle spasseridioter kan tøffe rundt i deres egen lille ghetto og gang på gang stjæle andre folks hunde.

Og nej, jeg er ikke racist, men jeg er sgu godt på vej til at blive det, hvis de skal opføre sig på den her måde smiley

• #124   27. sep 2018 Det er muligt at jeg er blond (det er jeg, ret meget endda), men når hunden dukker op fordi de har gået rundt i Bazar Vest, så kan selv en blondine lægge to og to sammen.

• #125   27. sep 2018 Jeg har kun en gang været i en retsal og er derfor lidt uerfaren udi det juridiske, men er der ikke allerede hjemmel i straffeloven til at tage hånd om brugstyveri?

• #126   27. sep 2018 De har jo “heldigvis” også afpresset, så hvis de bliver fanget, er udvisning i spil smiley

• #127   27. sep 2018 Der er oprettet en indsamling så Mark kan få sine penge igen.

• #128   27. sep 2018 de bliver, desværre, næppe fundet og stillet til regnskab ... det er ikke længe siden en schæfer var væk i Brabrand, kan desværre ikke huske hvordan det endte ... men er glad for at jeg først læste om det her efter han er fundet, frygter altid de hunde ender som træningshunde til de kamphunde der desværre stadig er i miljøet i Gellerup ... ser dem ofte og politiet gør intet, lader det til.

• #131   27. sep 2018 Og efter besøget i Danmark stemmer manden nu på Trump til næste valg.

• #132   27. sep 2018 Mark (ejeren, red.) har gået området omkring Bazar Vest tyndt hele dagen, og henvendt sig til folk, vist billeder af Hector for at finde ham. Pludselig kører en bil op på siden af ham, og to personer siger, at de ved, hvor Hector er, fortæller Sean O'Kane, teamleder for det amerikanske landshold.

De to personer fik ejerens telefonnummer, og kørte herefter fra stedet. Senere kontaktede de ham og krævede en løsesum på 20.000 kroner for at udlevere hunden.

Da ejeren troppede op på stedet, hvor udvekslingen skulle foregå, blev han mødt af en gruppe iført elefanthuer.

Da han skulle til at overdrage pengene, stak Hector hovedet ud ad en dør og og løb væk fra bortførerne, alt imens ejeren kastede pengene fra sig, og i al hast forlod stedet og ringede til politiet.
    - Det har været helt vildt, siger Sean O'Kane.

Hector er nu genforenet med sin ejer, og har det efter omstændighederne godt.

https://stiften.dk/oestjylland/Dramatisk-eftersoegning-slut-Hector-stak-af-fra-elefanthueklaedte-kidnappere/artikel/535729

• #134   27. sep 2018 Gellerup er i det vestlige Århus. smiley

• #135   27. sep 2018 Batdog, har du nogensinde været i Gellerup? For det er ret normalt med hundekampe derude - og de skjuler det endda ikke sådan vildt godt.

Jeg er med på at man vil se det positivt i alt, og ikke nedværdige sig til at være racistisk, men altså, lige på det her med hunde og hundekampe, så ER der noget om snakken...

Når jeg for et ledigt øjeblik i morgen, vil jeg gerne smide dig et par links til artikler om løse kamphunde der dræber gamle damers små hunde, om skrigende hundehvalpe der bliver ørekuperet i kolonihaverne og den slags hyggelæsning.

• #138   27. sep 2018 Altså man kan jo støtte eller lade være.
    Ingen tvang.
    Jeg støtter så Mark kan få sine penge igen.

• #139   27. sep 2018 # 130 Batdog, nej jeg ser ikke hundekampe, men jeg bor i Tilst tæt ved Gellerup og kører ofte i området, og ser tit den type hunde der bliver luftet derovre ... ikke længe siden der kom en gående med en hvalp ude ved noget der hedder Ringvejen (en stærkt befærdet vej), det er bestemt ikke et punkt man føler politiet prioriterer når man bor i nærheden og færdes i området...

• #140   27. sep 2018 Men hey, nu har du fået en meningsfælle ind i tråden, så kan I hygge jer resten af aftenen med at bekræfte hinanden i jeres fordomme. Moin!

Slap da af.

Fordomme? Fakta er ikke "fordomme". Mener du at hundekampe arrangeret af rigtige danskere er et udbredt fænomen?
    Kan du komme på et eksempel?

Hundekampe er ikke en del af dansk kultur.
    Det er shit-hole kultur..

• #142   27. sep 2018 Jeg vil ikke kommentere på hvem der er gerningsmænd i denne sag. Men nu bor jeg lige ved siden af Gellerup, og er for et år siden flyttet fra anden ghetto i Århus V. Der sker trælse ting, der er nogle idioter/kriminelle/bander, men det er altså en lille gruppe, de fleste er jo som os andre, bort set fra religion og udseende. Jeg kommer ofte i City vest og går ofte forbi Bazar Vest, og det vrimler altså ikke med kamp hunde. Selvfølgelig eksistere de, og jeg har også mødt unge mænd med ikke lovlige hunde som er skam klippet, men så er det altså heller ikke værre. Der har været voldsomme overfald på hunde, men når man ved hvor mange hunde der er i området, så er det altså ganske få episoder.

• #143   27. sep 2018 @ Maya ... jeg har nu heller ikke skrevet det vrimler ... jeg skriver man ser de hundetyper i gade billedet i og omkring Gellerup, hvilket man jo gør ...og eftersom de intet gør for at skjule sig og ja der har været nogle episoder så står man med den fornemmelse at politiet intet gør ifht. at håndhæve hundeloven ...
    Sidste år havde vi 2 grimme episoder lige bag Skjoldhøj Kollegiet, i den skov hvor jeg lufter mine hunde, en episode der kostede en lille hund livet, og en anden hvor en retriever blev skambidt ... der var meget skriveri i den lokale fb gruppe og på intet tidspunkt følte de implicerede at politiet gad gøre noget særligt ...

• #144   27. sep 2018 Og Hector er hos sin ejer igen, er det ikke fantastisk?

• #145   27. sep 2018 Det skulle man mene

• #146   27. sep 2018 Jeg kender godt episoderne, er selv lidt nervøs for at opleve det, går selv i området. Men omkring de ulovlige hunde, dem møder man altså også i danske miljøer, der har da været en del herinde i gennem tiden, både annoncer og forsøg på oprettelse af galleri. Jeg opponere bare i mod, at alle muslimer/udseende personer, er kriminelle. Det er en gruppe skodmennesker og ikke skodmennesker bare fordi de er muslimer (som en anden skrev)
    Jeg synes fandme også at de p..hoveder der laver ballade, overfalder folk, stjæler, udøver hærværk, kidnapper hunde mm. skulle smides af helved til, har levet i en ghetto i 10 år, jeg gider bare ikke idioter mere. Men det er stadig en" lille" gruppe der ødelægger det for alle andre, og som fylder i gadebilledet.

• #147   27. sep 2018 Jo i har ret, det er skønt, selvom det er trist at et besøg i DK skulle ende så dramatisk. Men det er fantastisk at han har fået sin hund tilbage, det må være så grufuldt ikke at vide hvad der sker med den.

• #148   27. sep 2018 Hvorom alting er, er der blevet oprettet en indsamling så manden kan få sine 20 kilo tilbage. Det har jeg det mærkeligt med. Folk kan give penge til en amerikaner, der har fået sin hund igen, men hver gang der er u-landsindsamling er der folk, der går helt i hårdknude over at vi sender penge ned til børn, der sulter.

Jeg tænker at man skal give til det, hvor man har hjertet med ?
    Jeg for mit vedkommende, bliver langt hårdere ramt over denne her historie, end af de tusinder børn, der sulter.
    Jeg giver aldrig noget når der er landsindsamlinger til sultende børn - derimod giver jeg til WSPA, Kræftens Bekæmpelse, jeg har adopteret en orangutang og jeg er medlem af Danmarks Naturfredning ..
    Igen, giv der hvor DU føler det giver mening - og accepter, at andre ser det på en anden måde.

Og ja, jeg er superglad over at han fik sin hund igen - og tudede over det billede, hvor han sidder med tårer i øjnene og krammer sin hund.
    Er jeg afstumpet - ja, måske .. men jeg er i det mindste ærlig omkring det smiley

• #150   27. sep 2018 Jeg støtter intet fast, jeg støtter når jeg føler for det og når noget rammer mig lidt hårdere end så meget andet.
    Som feks. at være med til at Mark kan få sine 20 kg. tilbage.
    Jeg støttede også indsamlingen til den dræbte betjents 2 årige datter.
    Det er meget forskelligt hvad jeg støtter, man bør støtte det man føler for.

• #152   28. sep 2018 Der er allerede samlet omkring 8.000 kr. ind til Mark.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#153   28. sep 2018 Det er da god stil at hjælpe en mand der er kommer galt afsted. Hvorfor skal det vendes til noget negativt.

Og man kunne jo næsten med sikkerhed gætte hvem der have stjålet hunden. Altid den med at det ligeså godt kunne være nogle andre. Det var det så igen ikke.

• #154   28. sep 2018 Hold nu kæft.. Så er der samlet 20.500 ind ud af målet på 22.000 smiley smiley

22.000 fordi Caremaker har et gebyr på 10 procent.

• #156   28. sep 2018 Jeg støtter ikke M. Der er mit hjerte ikke med. Læg lige mærke til, at jeg kalder ham 'M', hvilket signalerer, at jeg kender ham endnu bedre end dem, der kalder ham 'Mark'. Så det!

• #157   28. sep 2018 Indsamling er hævet til 25.000 da Mark også fik stjålet udstyr.
    Men det beløb er allerede overskredet da der er samlet 25.495 kr ind nu.

• #158   28. sep 2018 Hvor kan man støtte Mark?

Faldt i øvrigt over dette på EB, smiley

profilbillede
  • #161   28. sep 2018 Tak... Hvordan er man i øvrigt sikker på at den indsamling går til ham?

• #162   28. sep 2018 Hvorfor var politiet ikke involveret, da han (M) udleverede pengene til tyvene?

• #163   28. sep 2018 Det er fantastisk at se hundefolk stå sammen på den måde smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#167   28. sep 2018 dejligt!

• #168   28. sep 2018 BATDOG - du er mange ting, imo er de alle positive smiley

Afstumpet ? Nej på ingen måde. Jeg forsøger bare at forklare, hvorfor jeg synes det er helt OK og prisværdigt, at folk samler ind til ... et eller andet ..
    Men for mig - nej, jeg gider ikke samle ind til noget der er "rigtigt" - jeg samler ind til hvad jeg føler for.

• #170   28. sep 2018 Ja det gør det garanteret .. skidt med de følelsesmæssige eftervirkninger af at være i en situation, hvor man ikke aner hvad der er sket med sin hund efter den er blevet stjålet, skidt med den frygt man gennemlevede mens det hele stod på .. bare man får noget gratis udstyr.

Det er en oplevelse, som kan ses tilbage på med stor glæde smiley

• #173   28. sep 2018 .

profilbillede
  • #174   28. sep 2018 smiley

profilbillede
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#176   28. sep 2018 han forlader dk med en god oplevelse af danskernes måde at bakke op men et dybt traume naturligvis.
    det første manglede da bare

• #179   28. sep 2018 Mike, sådan en forsikringssag tager tid.
    Han er hjælper hos det amerikanske hold af en grund - han kan ikke hjælpe meget uden sit udstyr.
    Det skulle løses nu og her - fedt at Jean var hurtigt ude.

Det er vist ca 3000, der er i overskud...
    Der er vel ingen øremærkning på dem.
    De er samlet ind til ham....

Han kommer i øvrigt til at købe udstyr ind hjemme også....

• #181   28. sep 2018 Nogen der ved hvad beløbet endte på? Det sidste jeg så var 25.495 kr og de 2000 er gebyr til Caremaker.

• #183   28. sep 2018 Den var stoppet på ca 25.500.
    Det vil sige ca 22.500 til manden og ca 2500 til Caremaker..

• #184   28. sep 2018 Okay smiley

• #187   28. sep 2018 Jeg læste iøvrigt på sch-klubbens facebookside, at man havde stoppet for kommentarene fordi der var en del, der åbenbart benyttede lejligheden til at lufte deres beskidte vasketøj i offentligheden.
    Jeg må indrømme, at jeg kun svært kunne forestille mig at nogen ville kunne opføre sig sådan og tænkte vist "schæferhundefolk" ... efter at have fulgt tråden her, skal det nok udvides til "hundefolk" .. kæft, der er nogle retardoer imellem ..

• #188   28. sep 2018 Enig Martine!!

SÅ enig!
    Nogle (mis)bruger hver en lejlighed..

• #190   28. sep 2018 Hvad skrev de?

• #191   28. sep 2018 Jeg læste en kommentar inde på hans egen efterlysning at det måtte være nogle rigtige hundeelskere der havde gjort det, for det var jo forfærdeligt at lade hunde sove i bilen, så nogle havde sikkert "reddet den".. Tænk at sidde og skrive sådan en gang l*rt til en sørgende hundejer..! Det er simpelthen for langt ude.

DEJLIGT hunden er tilbage og at han har fået dækket løsesum + udstyr! smiley

• #192   29. sep 2018 Marks version af historien... Fy for helvede smiley Men dejligt at han fik sin hund igen i god behold.
    https://www.facebook.com/mark.saccoccio.3/posts/10213023897177940

• #193   29. sep 2018 For de der ikke er stedkendt, kan det oplyses at Bazaren ligger i Gellerup, og at de boligblokke Mark skriver om, er Gellerupparken. Og så vil jeg lade Marks beskrivelse vær eden der udtaler sig om røvhullernes etniske oprindelse....

Imponerende at de bruger børn til deres halvhjernede kriminelle aktiviteter smiley

For de andre der ikke kan få linket til at virke, så er teksten her:

I want to thank everyone around the world that helped Hector and myself in our time of need. The love and support was one of the most beautiful things I have witnessed in my life??

I will try my best to give you the whole story.

Wednesday night we arrived at Hotel Årslev Kro. Unfortunately, my other dog “Sonny” had emergency surgery last week while we were in Germany. He has stitches in his stomach from the operation so I had to leave Hector in his kennel in our van because they play very rough with each other and I didn’t want Sonny to have problems with his operation.

Thursday morning at around 5am I woke up and walked out of my hotel room to go walk Hector. Right when I looked at our rental van I saw that the side door was wide open and there was glass all over the ground. I ran to the van to find that Hectors kennel door was open and he was gone.

We were in a panic. With tears running down my face I ran into the hotel lobby begging for help because my dog was gone. The desk clerk refused to use their phone to call the police. I asked if they had cameras and he said yes but I would have to wait hours for the woman that has access to them. He was not willing to call her to get her to come in right away.

The police arrived and from the beginning they were very helpful and supportive. The criminals not only broke our window, but four other vehicles in the parking lot as well. We then learned that 3 days prior to this 8 cars were broken into in the same parking lot. Then we learned that two days before that, the same thing had happened! This made me very angry that the hotel knew about this and gave us no warning, but it did give me some hope that the people that took Hector were local and not just passing through town.

While we were talking with the police I made a Facebook post asking everyone for help. Within minutes I started receiving messages. One message was from a local resident that said she could help. She explained to me that a military dog was stolen and because of the public outcry eventually he was recovered. I asked the police about the incident and asked them what town the dog was recovered in. The told we it was in Brabrand that they found the dog and explained that there are a few gangs that operate in that area. I knew right then that this is where I would start my search.

Kelly and myself jumped into our van with the smashed window and went to rent another vehicle. We moved our things to another hotel and while Kelly stayed with our other dogs to keep them safe, I set off for Brabrand.

I had no idea what I was walking into, but I was prepared to walk into fire to save my boy. I started driving around and talking to everyone I saw on the street. I explained what happened and asked them to point in the direction of where the worst people in town hang out. The drug dealers, the gangsters. Everyone I spoke to told me to go to the Bazaar. They said they would not be surprised if the people that took Hector hang out there.

I pulled up to a large dumpy looking building with the word Bazaar painted on it. I put my hood on and walked inside. I started asking people if they spoke English and the few people I found that did, I explained the story to. While inside a man approached me and said I should put a flyer up in the bazaar saying I was offering a reward. He said without offering money, I would never see him again. I called kelly and told her what he said and she started working on a flyer.

I left the Bazaar and started walking through the surrounding apartment complex’s. I was walking into stair wells and talking to everyone I could find that spoke English. Just like the people in the Bazaar, I told everyone I just want my dog back. I will do whatever it takes, and I’m not leaving without him.

I spent a few hours walking in circles around the Bazaar and surrounding areas. I talked to many people. Some were very helpful and some just brushed me off.

I was walking down the street starting to think all hope was starting to be lost, and a car pulls up to me on the side of the road. Two younger middle eastern guys asked if I was the one looking for the dog. I told them yes. They said they think they know the guys that took him, but they are crazy guys that are in the mafia and they will want money. I told them I am not a rich man but will do everything I can to try to come up with money. They told me to wait there while they went to ask them what they wanted to release Hector.

They came back and said they want 20,000 Danish pounds. I told them I didn’t know if I could come up with it but I was going to do everything I could. They asked for my number and said they would give me two hours.

I flew back to the hotel and picked kelly up and we started going from bank to bank, using every card we had to pull money out of the ATM’s. It was not easy, but we came up with the money. We went back to our new hotel and waited for a phone call.

While we were waiting, Team USA arrived back to the hotel from training and I explained the situation. They let me know right away that they had my back and would not let me go alone. 2 1/2 hours passed and no call. I told them I was going back to the Bazaar to try to find them. I jumped in my car, and Sean O'Kane, Mike Diehl, Mario Sergio Gomes, and T Floyd jumped into another car and followed.

Right when we pulled out of the parking lot my phone rang. It was them. They said they were going to send me a location to meet them at. We pulled over and waited. Some of the guys felt that because we now had their phone number, we should involve the police. They called them and explained the situation.

No text came. They called again and said they couldn’t text so they gave me an address over the phone. We put it in the GPS and realized we were on the side of the building they wanted to meet at. We pulled away to regroup.

About 5 minutes later they called again asking where I was. I told them I was coming from the bank and we be their in 10 minutes. A few minutes later they called and said there was no longer anything they could do. They said they thought I involved the police because they saw a lot of cars driving around all of the sudden and hung up on me. I told the team to give me the 20,000 they were holding and tell the cops to get away from the area. I felt like my one chance was slipping away and now I have to do it my way.

I jumped in the car and went to the address they gave me. I started calling their phone repeatedly. They answered once and said there was nothing they could do and hung up. I kept calling. Finally I got them on the phone. I told them I was in the parking lot they told me to go to and I am by myself with the money. I promised I didn’t call the police. He said he may call me back but probably not.

I stayed in the parking lot pacing back and forth. About 15 minutes passed and the two kids appeared. They told me to leave my phone in the car and follow them. I told them I wasn’t going anywhere until they gave me proof that they had Hector and he was alive. One kid pulled his phone out and used FaceTime to call someone. On his phone, live, I saw Hector!!! Now I knew this was real.

I followed them past the first apartment building, past the second, and they started to walk behind the building. I told them I wasn’t walking blindly into a building and if they want the money they need to bring my dog out. They pointed towards the next building down and said “do you see you dog?”. About 100 yards away I see a man with Hector walking out of the back of an apartment building. My heart stopped. I called to him, and in true Hector style, he grabbed the leash he was on and started pulling the man towards me. As they came down the first set of stairs, two men came out of the same door with masks on their faces and were running towards me behind Hector. I yelled that they better take the fucking masks off. The two I was with yelled to them in their language and the two men slowed down and pulled the masks down. Right when I put my hand on the leash, I reached into my underwear, grabbed the money and handed it to them and took off with my boy. There are no words to describe how I felt in this moment.

I jumped in the car and headed for the hotel. I called Kelly and then Sean and the only thing I could say was “I got him!!”.

When I arrived back at the hotel I got hector out the car and wrapped my arms around him. I was still in disbelief. We were together again??

I want to thank everyone that helped. The amount of people that reached out to me was unbelievable. The Danish police were working tirelessly since the first call that morning. All of our dog friends from around the world reached out to everyone they knew. The WUSV organization was working hard as well. Not to mention all of the people in Denmark! I can’t tell you how many complete strangers showed genuine concern and compassion for us. It was a beautiful thing!

My friends here had my back from the beginning and were ready to walk into the unknown with me to help get him back. This is an experience I will never forget.

He is home, and we are happy??

• #194   29. sep 2018 Jeg kunne godt nok heller ikke lade være med at tænke på Mark, da jeg gik rundt i bazaren i dag. Hvor må det have været rædselsfuldt at opleve - både at miste sin hund og at blive involveret i sådan en situation.

• #195   2. okt 2018 Meget stor thumps down til Årslev Kro smiley

• #196   2. okt 2018 ?

• #199   2. okt 2018 Nåh okay smiley

• #201   2. okt 2018 Årslev Kro har dummet sig, hvis det, der er beskrevet, er rigtigt. Ikke god reklame for et sted, der lever af et godt rygte og at gæster føler sig godt behandlet.

• #202   2. okt 2018 Klara, hvor har du læst hvilken nationalitet tyvene havde?

• #204   2. okt 2018 arh ... CH ikke en eneste der bor her i nærheden af Gellerup og Bazar Vest vil sætte en krone på at det er etnisk fødte danskere der står bag det der ....

• #205   2. okt 2018 At antage er simpelthen ikke nok til sådan et statement...

Er man dansk når man er dansk statsborger? Født i Danmark? Forældre født i Danmark? Er ikke-muslim? Æder bacon?

• #207   2. okt 2018 Jeg henviser til sidste indlæg.

• #208   2. okt 2018 Jeg tror da egentlig min veninde, der af etnicitet er tyrkisk, men født og opvokset her i Danmark, ville være rimelig ked af at få at vide, at hun ikke var dansker... fordi hun ser "middle eastern" ud smiley

• #209   2. okt 2018 Det gerningsmændene har gjort, er på alle måder udansk. Om de så er gule, røde, blå eller brune. Det er da trættende at man ikke må synes udlændinge er røvhuller, bare fordi de er udlændinge. De er røvhuller, uanset hvor de kommer fra smiley

• #210   2. okt 2018 Skægt... hvis nogen gør noget skidt er det udansk.
    Hvis de gør noget godt er det lige i den danske ånd.

Hvem fanden har sat dansken op på den piedestal?
    Det er til at brække sig over.

Det er utysk. Det er uengelsk. Det er usvensk...
    Gad vide om andre lande slår sig sådan på brystet som danskere gør i disse år. Selvrosen har nået nye højder - altså naturligvis synliggjort af alle de udanske og alt det udanske..

• #211   2. okt 2018 Jeg kan godt forstå hensigten med at ville sige, at det er udansk - som i at de ikke deler vores danske værdier og hvad vi værner om (men hvornår er kriminalitet egentlig noget man bifalder, sådan nationalt??)

MEN det er nu heller ikke sådan Klara omtaler det: hun håber amerikanerne ved, at mændene ikke er danskere - altså, ikke danskere draget på den baggrund at de ser "middle eastern" ud og sandsynligvis er en minoritet.

Well, det medfører faktisk nogle helt andre implikationer... ubevidst eller ej så får Klara lige smækket sin definition på, hvornår man er dansker og ikke er. Og den definition ekskluderer altså RET mange danske statsborgere, som vist ærlig talt er lige så danske som Klara selv er...

Så uanset om det er intentionen eller ej, og uanset om man mener at de jo er nogle røvhuller pga. kriminalitet (ganske enig), så bør man lige overveje hvordan man formulerer sig. For det er netop sådan noget som de "harmløse" formuleringer, der dømmer danskhed på hudfarve og minoritetsbaggrund, som skaber kløfter i samfundet.

• #212   2. okt 2018 Jeg tror da at de fleste nationaliteter har nogle værdier som de mener de med rette kan være stolte af. Man kan måske kalde danskerne naive, men ikke desto mindre bliver vi ved med at undre os over den forråelse der er ude i verden, som stritter mod vores tillid til det gode i folk. Amerikanerne har et andet syn på det, logisk nok, for de har et andet perspektiv.

Rejser man i fx Thailand, vil man møde et folk der er ekstremt hjertevarme, og som sætter en ære i at byde turister velkomne. I Frankrig er etikette noget af det de værdsætter, både hos sig selv og andre. Og sådan er det vel i hele verden?

Jeg synes da at vi - med rette - skal være stolte af vores gode værdier, og at vi skal gøre hvad vi kan for at skrue ned for de negative sider. Jeg forstår ikke hvordan man kan se det som noget negativt smiley

• #214   2. okt 2018 Yay, endnu en tråd om racister vs. ikke-racister. Og om politikere. Og om dem, os og alle de andre.

Er der nogen der ved hvad der foregår på stadion på lørdag? Jeg har overtalt en flok kollegaer til at tage med, og de vil selvsagt gerne se noget forsvarsarbejde. Jeg vil gerne se noget stuedressur. Er der begge dele derinde?

• #215   2. okt 2018 Nu bor jeg nærmest i baghaven til Gellerup, og vil man kalde mig racist fordi jeg er 99.9% sikker på at det er ikke etniske danskere der har lavet det her stunt, so be it ....

hvilket stadion

• #216   2. okt 2018 Der er både b og c alle dage.

• #219   2. okt 2018 Ali og Muhammed, som er børnebørn til indvandrere fra 60'erne, født og opvokset i Danmark, danske statsborgere, men ikke danskere for de har mellemøstligt udseende..

Jeg kan godt forstå de bliver frustrerede..

• #220   2. okt 2018 Hvis man ikke intuitivt ved hvad der er dansk og hvad der er udansk, så er man enten ufatteligt historieforladt eller ufatteligt ignorant. smiley

Vi danskere med vores danske kultur, er en ufattelig lille plet på verdenskortet, langt langt de fleste mennesker på jorden er ikke som os. De har helt andre værdier og kultur og fred være med det.

Jeg er glad for at jeg er født i Danmark, vores lille bitte smørhul i en kaotisk og voldelig verden.. og derfor værner jeg om Danmark og dansk kultur, der er kun denne ene.

Der er 50 muslimske lande i verden, og vi skal passe på vores..

• #224   2. okt 2018 #222
    Selv i kriminelle kredse er der forskel på hvor lavt man kan synke..

Alle lande har kriminelle, også danmark.
    Ja da, men nogen befolkningsgrupper er beviseligt langt mere kriminelle og med langt lavere moral (danskhed?) end andre.

• #226   2. okt 2018 Det er en flok pikansjoser...
    Og et andet ord med P smiley

• #227   2. okt 2018 ch, nu antager du nu lige så meget ... det kan lige så godt være nogle nyligt ankomne, og alt derimellem ... men igen med næsten om ikke daglig så ugentlig "brug" af kvarteret butikker, har arbejdet der og haft barnebarn til opstart i institution der så vil jeg nu mene at de fleste børnebørn af 60´ernes indvandring, de er for længst fraflyttet kvarteret ... en del af dem er helt sikkert i dag mine nærmeste naboer

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#228   2. okt 2018 Hvem ville tage et væddemål. 1 imod 20 på om det er udlændinge der står bag. Ikke mange vil jeg tro.

• #229   2. okt 2018 Nå, men jeg kan da godt skære det ud i pap:

Klara skriver "Jeg håber da at dem der udtaler sig så grimt om Danmark og danskere, lige bliver obs på at det ikke var danskere der tog Hector, men danskere der donerede penge til Mark"

CH skriver "Klara, hvor har du læst hvilken nationalitet tyvene havde?"

Klara citerer så "two younger middle eastern guys asked if I was the one looking for the dog" og tilføjer "desuden så er Gellerup en ghetto hvor der bor rigtig mange minoriteter"

... Surprise, du kan godt være dansker selvom din etnicitet fx. er tyrkisk eller arabisk!
    Du kan sørme også godt være en etnisk minoritet i landet og stadig blive betragtet - og betragte dig selv som - dansker.

Der er forskel på etnicitet og nationalitet. At konkludere, at de ikke er danskere fordi deres etnicitet er mellemøstlig, det er ganske simpelt ignorant og snæversynet. Og det har altså vidtrækkende konsekvenser hvis det er sådan, man tænker og taler i hverdagen. Måske er det ikke det man mener, men det er hvad man siger, når man sådan lige i ét hug får ekskluderet alle af mellemøstlig etnicitet og af minoriteter fra at være danske.

• #232   2. okt 2018 Det jeg stejler over er jo altså ikke, at man synes de er nogle røvhuller fordi de er kriminelle. Problemet er at Klara lige tager alle andre af mellemøstligt udseende med i svinget

• #234   2. okt 2018 Minion.. fordi man skal være så enormt politisk korrekt, og oveni sproglig ekvilibrist samt virkelig have tungen (tasturet) lige i munden for ikke at træde i en hvepserede ...
    enten er jeg bare enormt træt, ellers er jeg også bare ved at køre træt i det ..
    uanset så er det God Nat herfra ...

• #236   2. okt 2018 #229
    Der er forskel på etnicitet og nationalitet. At konkludere, at de ikke er danskere fordi deres etnicitet er mellemøstlig, det er ganske simpelt ignorant og snæversynet.
    Det er selvfølelig hvilken kultur og hvilke værdier de har, der definerer om de er værdige til at blive kaldet danske.
    Man bliver ikke dansk bare fordi man er født her.

Præcis. Danmarks klammeste kriminel er Raketmadsen. Men han er jo ikke repræsentativ for Danmark, vel?
    Nej det er han edderbankemig ikke.. han er heldigvis også den eneste af hans slags.

• #238   2. okt 2018 Nej, minion, det er dét faktum at hun udtaler sig om at mændene ikke er danskere pga. deres mellemøstlige etnicitet.

Jeg kan vitterligt ikke bryde det mere ned end jeg har gjort nu:
    hun tager alle af mellemøstligt udseende med i svinget fordi hun SAMTIDIG i sine udtalelser om gerningsmændene også ekskluderer dem fra at være danskere.

• #239   2. okt 2018 Det er ikke Marks beskrivelse der er et problem, men Klaras konklusion.

Det må man så kalde politisk korrekt, der rager mig, jeg synes det er røvklamt og har uoverskuelige perspektiver at betragte det sådan.

• #241   2. okt 2018 Netop, Minion.

Det aner ingen her..

• #243   2. okt 2018 "Jeg håber da at dem der udtaler sig så grimt om Danmark og danskere, lige bliver obs på at det ikke var danskere der tog Hector, men danskere der donerede penge til Mark"

Konteksten er ret så væsentlig.
    Det er urovækkende at så få kan se perspektivet i det der..

• #248   2. okt 2018 Du skal lige et spadestik dybere i analysen, Minion smiley

• #251   2. okt 2018 At udskamme en hel befolkningsgruppe overfor udenlandske forurettede.

Bare rolig venner - det er ikke danskere, der er rådne i hovederne, det er udlændinge - dem, der ligner nogen fra mellemøsten.

Danskere er tip top, goood moral. Folk med mellemøstligt udseende er nogle tyvagtige røvhuller.

• #252   2. okt 2018 Statistisk set, ja. I høj grad endda..

• #253   2. okt 2018 Det fuldstændig paradoksale er at man fuldstændig overser det faktum at det er en konsekvens af danske prioriteringer igennem 50 år, der ses i Gellerup.

Gellerup ER Danmark. Man kan sgu da ikke bare pege og sige: det var dem, ikke os.

De ER os!

• #254   2. okt 2018 De bliver aldrig "os".. det vil de simpelthen ikke.

• #255   2. okt 2018 Pudse pudse glorie, lad os bade i al vores rigtighed..

• #256   2. okt 2018 Selvfølgelig!
    Vi har udviklet et helt fantastisk samfund, og vores forfædre har gjort det med blod, sved og tårer. Migranter med en helt anden kultur er naturligvis ikke enige..

Men derfor skal vi sgu ikke smide vores kultur til side, fordi de har en anden. De skal tilpasse sig eller skride.
    Der er 50 muslimske lande at vælge imellem..

• #257   2. okt 2018 Ikkesom ... Det er der altså ikke. Rigtig mange af de lande, ville aldrig acceptere den opførsel, som vi gør. I flere af de lande må de ikke engang gå med burka ... som jo ellers skulle være så helligt, inden for deres tro.

• #258   2. okt 2018 Ok, nu blivet det kun klammere..

I'm out.

• #259   2. okt 2018 True that Sanne. smiley

Islam er meget mere konservativ i vesten end den er i mellemøsten. På nær nogle få lande som f.eks Iran og Saudi-Arabien.
    Og det burde være skræmmende..

• #260   2. okt 2018 Jeps, lav strudsen CH.

• #261   2. okt 2018 Nu håber jeg, at der er en af jer, som påstår, at når man bor i Danmark/er født i Danmark, at så er man dansk ?
    Jeg venter spændt på en forklaring ?

• #262   2. okt 2018 Der er kun en ideologisk forklaring Anni.

En kat født i en hestestald er og bliver aldrig en hest. smiley

• #263   2. okt 2018 Ikkesom - jeg vil gerne have en forklaring fra dem, som påstår, at når man er født/bor i Danmark så er man dansk.
    Dem der påstår det, må vel kunne forklare, hvordan det hænger sammen.

• #264   2. okt 2018 klart Anni.

De vil påstå at det er geografi der bestemmer det.. ignorante som de er.

• #266   2. okt 2018 Nej man er ikke. Man kan være en værdsat gæst, ikke dansker.

Er du "araber" Ida?

• #268   2. okt 2018 Etnicitet er altid relevant.
    Hvordan skal folk ellers tage stilling til anden-etnisk indvandring?

• #269   3. okt 2018 Det er vel også årets (2018) indtil videre groveste forbrydelse. Jeg mener sådan at stjæle en hund og så fra en amerikanere - en af guds udvalgte. Men så er det i det mindste nok kun et spørgsmål om penge for at gøre tingene gode igen.
    Eller er denne sag måske kørt langt ud over det rimelige ift mediedækning?

• #270   3. okt 2018 Nu bliver jeg provokeret. Hvis man kan blive så forarget over at nogle (måske) udlændinge kidnapper en hund, ja det er da nogle kæmpe idioter, men hunden er hjemme og har ikke lidt større overlast, umiddelbart. Og så kan vi danskere klappe os selv på skuldrene i vished om at sådan noget ville en dansker aldrig gøre, og hvor er vi gode at vi fik samlet penge ind. Mens vi oplever den ene skræk sag efter den anden omkring misbrug af børn i årevis uden nogle griber ind, begået af etniske danskere, hvor var indsamlingen omkring tønder og Brønderslev sagerne, hvor vi så hvor lavt den danske etik og moral kan synke ned i klamhed.

• #272   3. okt 2018 Jamen jeg bliver sgu forvirret...

Jeg må ikke skrive at det er en gruppe ikke etnisk danskere, men jeg må godt skrive..??? hvad? at det er en flok utilpasset drenge der mangler penge, men de ER altså danske?

Jeg må ikke sige at min søster er neger, for det er grimt, sort, puha nej, Mulat FUCK NO!!! Hun er... afrikaniseret halv dansk, lavet af en... svensker? som så stadig er dansk?

Min søster er homoseksuel, men jeg må endelig ikke sætte hende i bås, for tænk nu hvis hun identificerede sig selv med.. Ja hvad fanden ved jeg, for køn findes ikke mere.

Min nabo er bø... Nej ho... næhhh... han er et dejligt menneske og hans.. næh., hendes... nøh.... whatever fyr, næh, dame, eeehhmmm... er så traaa... nææhhh... hooo... næhhhh....

Du knalder et barn, men du er IKKE pædofil!!! ARRRGGHHH

Årh fuck nu det shit pis!

det var en flok perkere der stjal mandens hund, han fik sin hund igen... alle er glade!

Hahaha, I love it smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#273   3. okt 2018 De tilstande vi ser er svære at sluge for nogle kan man se. Nu var det jo bare en amerikaner det gik ud over,hvad med de sager med børn,måske dem der stjal var danskere,osv.

Aldrig om man vil forholde sig til det som sker. Fjerne fokus og undskyldninger har man nok af.

• #274   3. okt 2018 Hvem påstår at man er dansker, alene fordi man er født i Danmark?

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#278   3. okt 2018 Nu har vi hørt på hvor forfærdelige vi dansker er. Nok i os selv og bange for fremmede.

Nu ser vi så at det ikke passer og er det så godt nok. Slet ikke. Så er det en amerikaner man hjælper og hvad med andre sager.

Så er det også galt. Noget positivt bliver vendt til noget negativ. Kun fordi at det ikke passer til ens fordomme.

• #279   3. okt 2018 Max, og faktisk præcist dén negativdrejning, er en vi danskere er RIGTIG gode til. Uanset hvad nogen gør, er der nogle andre der kan dreje det til noget negativt.

"Hvorfor giver I penge til en amerikansk mand, når der er børn i Afrika der sulter"

• #280   3. okt 2018 Er der noget vi er gode til, så er det at skabe os som små forurettede møgunger og pege fingre af alle andre end lige os selv, alt imens vi pudser vores beskidte glorie.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#281   3. okt 2018 Det er alt for let at give andre skylden for sine gerninger. Det er hverken samfundet eller andres skyld at man er en ussel tyveknægt.

• #283   3. okt 2018 # 265
    Er man født i Danmark og har dansk statsborgerskab er man vel dansk? Slut prut. Uanset hvor nederen et røvhul man er

Ida, det vil sige, at lige så snart man har fået statsborgerskab, så sker der en hel masse med ens dna/gener ?
    Jeg mangler lige en forklaring på, hvordan det kan lade sig gøre ?

Nej, fordi man bor i Danmark og har fået dansk statsborgerskab, er man ikke dansk.
    En somalier med dansk statsborgerskab er ikke og bliver aldrig dansk. Vedkommende vil altid være en somalier - men en somalier med dansk statsborgerskab.

• #284   3. okt 2018 Så kronprinsesse Mary, Caroline Wozniacki, Hella Joof, Isam B fra Outlandish... bare for at nævne nogen vi alle kender... de er ikke en del af os danskere?

Det er satme en trist og ret bekymrende holdning at have. Og det er da godt nok ikke hvad jeg som dansker holder som kerneværdi.

Faktisk, for at være komplet ærlig, så synes jeg det er utroligt frastødende, men jeg kan jo kun håbe, at jeg har misforstået dine ord og du fik formuleret dig lidt kluntet.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#286   3. okt 2018 Det er lidt underligt som man ser det. Hvis jeg rejste til Indien ville jeg altså ikke være dansker mere.

Sådan hænger det jo ikke sammen. Man kan sagtens være en del af et samfund og så være bevist om hvor man kommer fra.

• #287   3. okt 2018 Hmm.. dansk DNA..
    Prøv at find et eneste menneske i DK, der ikke er aldeles international.

Danmark har edderbukme fået storhedsvanvid!

• #288   3. okt 2018 Hvad med adoptiv børn, er de så heller ikke danske?

• #289   3. okt 2018 Hmm.. dansk DNA.

Ja, mig bekendt, så har etnisk danskere ikke DNA for bl.a. sort hud.

• #290   3. okt 2018 De første danskere kom fra mellemøsten, Anni....

• #291   3. okt 2018 Hvorfor er det frastødende, at man nu engang er den nationalitet man er født som ?
    Jeg synes da, at det er mere frastødende. at man ikke vil kendes ved at være den nationalitet man er.

Det har intet som helst med racisme at gøre, men er man somalier, tyrker, tysker mm, så er man altså ikke dansk, selv om man bor i Danmark, man kan være somalier mm med dansk statsborgerskab.
    Man har og er nu engang den nationalitet, som man er født, og det er der ikke noget som helst forkasteligt eller racistisk i.

# 286, som Max skriver, sådan hænger det jo ikke sammen.
    Det er lidt underligt som man ser det. Hvis jeg rejste til Indien ville jeg altså ikke være dansker mere.

Sådan hænger det jo ikke sammen. Man kan sagtens være en del af et samfund og så være bevist om hvor man kommer

• #292   3. okt 2018 Jeg så et program fra england forleden dag, hvor de undersøgte et af deres tidlige beboere som en hulens masse indbyggere, der boede i den by, hvor han blev fundet, delte DNA med.

Han havde mørk hud...

• #293   3. okt 2018 Det ved jeg godt CH, men derfor er der stadig forskelle på blandt andet vores DNA og blandt andet en fra Somalia

• #294   3. okt 2018 Nationalitet er et juridisk begreb, ikke et kulturelt.

En dansk statsborger er pr. definition dansker.

• #295   3. okt 2018 Åh - så det er dem fra Somalia, der ikke kan blive danskere? Men dem fra mellemøsten kan godt?
    Vil det sige, at de der med mellemøstligt udseende som tog vapsen GODT kan være danske selvom de ser ud som de gør og bor, hvor de gør?

• #296   3. okt 2018 Som jeg skrev i # 291, så er det ligegyldigt om det det er en somalier, en tyrker, en tysker eller andet.
    Man er/har den nationalitet man er født med, og det er der nu ikke noget nedværdigende ved.

• #297   3. okt 2018 Man har den etnicitet, man er født med.
    Nationalitet er noget andet.

• #298   3. okt 2018 Anni - Så når Caroline Wozniacki endnu igen er oppe i medierne og der siges at en dansker har vundet en Grand Slam-turnering, så er du selvfølgelig hurtig til at sige “nej nej, Caroline hun er og bliver sgu aldrig dansker” smiley

Jeg forstår dig simpelthen ikke. Du kan sagtens være af én bestemt etnicitet og have et andet nationalt tilhørsforhold. Det er bl.a. som nævnt det man ser hos mange adoptivbørn (og også her transracial identitet kommer i spil).

Ingen siger, at du pludselig bliver inder fordi du sætter din fod på indisk grund.

• #299   3. okt 2018 Mig bevidst fødes du ikke med én forudbestemt nationalitet...

• #300   3. okt 2018 Fünke - den må jo gå begge veje, hvis en tyrker per automatik bliver danker når vedkommende flytter til Danmark, så må max jo også per automatik blive inder hvis han flytter til Indien.
    Hvorfor er der forskel ?

• #301   3. okt 2018 Der er ingen der har påstået at man bliver at en tyrker bliver dansker hvis han flytter til Danmark...

• #302   3. okt 2018 Hvem søren påstår at en tyrker per automatik bliver dansker når vedkommende flytter til Danmark???

• #308   3. okt 2018 Jeg synes man skal være top-stolt og glad for sit land, det tror jeg de fleste har grund til og gør.

Men det indebærer ikke at man automatisk nedvurderer andre..
    Det bliver DK ikke bedre af - selvom nogle tydeligt føler det sådan.

• #309   3. okt 2018 Mit hoved kan slet ikke alle de ord, begreber, definitioner..

Jeg er dansker, min genbo er af tyrkisk oprindelse, lidt henne af vejen bor en polak, og en afghansk familie, oppe af bakken bor en pakistansk familie, på næste stikvej bor en arabisk familie ... min ældste datter havde en overgang en vietnamesisk kæreste, han bor for resten stadig i området med sin etnisk fødte danske kone og deres 2 børn ... jeg tænker faktisk ikke så meget over det, vi er bare en masse der bor i samme område ... for mig er de sådan set bare mennesker i et fælles samfund om de er "danske" tænker jeg ikke over ... grund genetisk er vi ikke rundet af det samme, indenfor vores egne vægge har vi nok ikke samme traditioner og holdninger, men de fleste af os har åbenbart en grundliggende holdning til hvordan vi gebærder os i det fælles rum der er vores nabolag ... her er i hvert fald ok roligt ...

• #311   3. okt 2018 Egentlig lidt morsomt at det kan være et "problem".

Dengang jeg boede på Cypern, kom der hver sommer en del mennesker fra England og holdt sommerferie på øen. De var "engelsk-cypriotere" for de var født og opvokset i England, men deres forældre var oprindeligt fra Cypern.
    Min veninde blev gift med en cyprioter og de fik to børn - disse omtalte sig selv, da de blev lidt ældre, som "halvt dansk, halvt cypriotisk".
    Min anden veninde som er gift med en mand fra Tyrkiet, som dog har boet i Danmark i en herrens masse år, har 5 børn, disse omtaler sig selv som danskere, men med en tyrkisk far.
    En norsk pige jeg kender, som jeg boede sammen med på Cypern i et års tid, blev hængende dernede, blev gift og fik et par børn med en cyprioter. Hun omtaler sig selv som norsk.

Har i grunden aldrig tænkt over det - ihvertfald ikke at det skulle være noget "dårligt" .. jeg tænker, at hvis jeg flytter til Als vil jeg aldrig være "alsboer" - jeg vil aldrig nogensinde være andet end tilflytter .. for "rigtig" alsboer er man altså kun,, hvis man kan føre sine aner 300 generationer bagud, BÅDE på fars om mors side.

Sådan er det jo bare .. kan slet ikke se problemet, men er dog helt enig i, at den udtalelse hende Katja kom med, ikke er skide gennemtænkt ...

• #312   4. okt 2018 Det er en hamrende vigtig pointe, Martine - man er det, man føler sig.
    Det er næppe noget andre kan afgøre for en og på den måde noget ganske privat.

Jeg er dansker med dansk/tyske aner...

• #314   4. okt 2018 Røvhuller....

• #315   4. okt 2018 Ja smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#318   4. okt 2018 Man kan føle hvad man vil. Det betyder ikke at omverden skal mene det samme. Så engang en mand der følte han var Alexander den Store.

Det får mig altså ikke til være enig.

• #319   4. okt 2018 Måske skulle man lige adskille det fra psykotiske symptomer og bizarre vrangforestillinger, men nej, du behøves da ikke være enig. Jeg synes bare det er et åndssvagt modargument, når det hver gang bliver til "nå men så føler jeg mig da som et træ".

At føle sig som både dansker og tyrker, for eksempel, er ikke en bizar vrangforestilling og symptom på psykose. At sammenligne det med dette er ikke bare dumt, det er også utrolig respektløst.

Nationalitet er ikke nødvendigvis noget forudbestemt du fødes med - det er, ifølge Den Store Danske: "tilhørsforhold til en bestemt nation; en nations særpræg."
    Og så skulle den vist gerne være forstået.

Du kan have boet i Danmark i 10 år og stadig ikke føle dig som dansker. Du kan have boet i et andet land hele dit liv og slet ikke i Danmark, men stadig føle dig som dansker.
    Det er det dér med nuancerne....

• #320   5. okt 2018 Sjovt at tænke på Martine, jeg tror også at flyttede jeg fx til en anden by, så ville jeg alligevel sige at jeg er Aarhusianer ... gad vide hvor længe man skal bo i en by før man selv ville sige man er det byens indbyggere kaldes ...

• #321   5. okt 2018 Man er den nationalitet (eller egnsnationalitet) som man føler sig. Er man adopteret, er man den nationalitet man føler indeni - de fleste vil nok sige at det er det land de er vokset op i, omend de nok føler en snert af det land, de er født i.

Faktum er at de fleste i ghettoer, føler sig den nationalitet de stammer fra, måske med en smule dansk. Det er såmænd ikke deres skyld, men deres forældres generations integration er totalt forfejlet. De der er minoriteter i ghettoer, flytter ofte derfra, fordi de ikke føler sig hjemme i den kultur der hersker der. Min tidligere genbo fra Argentina, kunne slet ikke holde ud at bo i Gellerup, og købte hus i Århus N i stedet. Han sagde at de var vildt racistiske, særligt imod hans kone og søn smiley

Jeg er i øvrigt førstegeneration alsing. Mine forældre er begge opvokset i den Randers ( smiley ), men flyttede til Als i midten af 70’erne, hvor min bror og jeg er født. Min bror er 100% sønderjyde og snakker kun alsisk. Jeg flyttede fra Als i 2001, og passerer snart grænsen for at jeg har boet væk fra Als i længere tid end jeg har boet på øen. Men jeg er Alsisk, og det vil altid være der mit hjem er. Øen jeg kommer fra har sin egen sang, og i den står der “Thi der, der er mit kære hjem, og hvor jeg går i verden frem, jeg aldrig dig forglemme kan, du lille Kegnæs-land”. Og det er præcis sådan jeg har det smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#322   5. okt 2018 Utroligt at man tror man kan se bort fra hvad man består af. Det er hvis kun mennesker der kan det.

Egentlig er jeg ligeglad men det bliver lidt for søgt for mig. Jeg er og bliver aldrig en feks Grønlænder uanset hvor meget jeg måtte føle for det.

Kan man ikke forstå det må det være manglende vilje.

• #323   6. okt 2018 Max, jeg kan simpelthen ikke forklare det tydeligere end jeg allerede har gjort. Du behøves ikke være enig i folks tilhørsforhold, du skal bare respektere det.

Du kan da sagtens vide, at du "består af" 100% vietnamesiske aner, men stadig - samtidig - føle dig som dansker. Det ene udelukker altså ikke det andet. Og det har intet, absolut intet, at gøre med at se bort fra ens etniske aner.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

• #325   7. okt 2018 det er utroligt ... men som jeg vist fik skrevet laaangt oppe svarer det helt godt til de erfaringer vi har i området, politiet har været sørgeligt stille, virket inaktiv ved de 2 tilfælde vi har haft med overfald fra muskelhunde på hunde i området ...
    det virker som om de ikke tør en disse ifht bestemte personer pt ...

• #326   15. okt 2018 Så er røvhullerne sigtet:

https://www.tv2ostjylland.dk/artikel/maend-anholdt-kidnappe-hector

• #328   15. okt 2018 Og de får et rap over nallerne: Fy fy skamme, det må man ikke.

De skulle ud på røv og albuer.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#329   15. okt 2018 Hvis muligheden er der. Ja.

Det sker ikke. Men børn,der aldrig har lagt samfundet til last,er sagen selvfølgelig en anden

Kommentér på:
VM-figurants hund stjålet i Brabrand

Annonce