skjoldbruskkirtlen {{forumTopicSubject}}
Hej.
Når jeg ser på min hund, ligner han pt en hund der ikke trives. Jeg oplever han ryster konstant i hele kroppen og når jeg ser hans blik er min første tanke at han ikke har det godt.
Jeg har så været ved dyrlæge og der er lavet den helt store undersøgelse ift blodprøver.
Alt så rigtig fint ud, undtagen de værdier der hænger sammen med skjoldbruskkirtlen. De er så høje at de ikke kan måles. De har nu været sendt til Tyskland til undersøgelse og beskeden er at værdierne er alt for høje idet de heller ikke kunne måle dem, dvs de ligger over 129 blev jeg fortalt.
Der er taget kontakt til labohøjskolen og til dyrlæger i Århus for erfarings udveksling.
De undre sig over at han spiser og drikker normalt og ligeledes er pelsen utrolig flot, hvilket er meget unormalt.
Jeg skal nu til røntgen med ham på torsdag, men jeg er da rigtig bekymret når jeg selv går ind og læser om forhøjede værdier i skjoldbruskkirtlen.
Er der nogen her inde der har erfaringer de vil dele, gode som dårlige, da jeg pt spekulerer rigtig meget.
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.955
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 233
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Hvis TSH er højt er stofskiftet lavt.
Hvis TSH er lavt er stofskiftet højt.
Hvis T3 og T4 er høje er stofskiftet højt - og omvendt.
Så det afhænger af hvilke tal dyrlægen taler om.
aug 2006
Det ville være mere logisk i forhold til det, du beskriver.
apr 2009
apr 2009
En op for at fjerne den var også på tale, hvilket jeg har afslået for nu.
Blev fortalt at han var meget atypisk idet da der ikke var noget med lever og nyre
aug 2006
Jeg ved ikke hvor meget man gør i at medicinere hunde med HS, men noget gør man vel.
Problemet med at fjerne kirtlen er jo, at giver hunden permanent lavt stofskifte som man så skal behandle resten af livet.
Men det må ikke være højt i længere tid - det tærer alt for meget på organerne.
apr 2009
aug 2006
Hunde responderer heldigvis godt på behandling mod lavt stofskifte.
Jeg håber det bedste for jer!
apr 2009
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.955
god bedring
apr 2009
apr 2009
Skjoldbruskkirtlen er forstørret og han har en voldsom overproduktion af hormoner. Dyreklinikken tog kontakt til en på landbohøjskolen som havde viden omkring dette, og ligeledes en klinik i Århus. Dette er sket i sidste uge efter jeg var der første gang.
Udmeldingen er at det bør opereres, men ingen kan sige hvor lang tid det vil give Jack efterflg.
Kbh har tilbudt at de vil operere ham til en noget billigere pris end normalt, der skal så laves en MR scanning først ved dem. Dette har jeg takket nej til. Jeg ved godt det er for at samle erfaring, dog vil jeg ikke byde Jack han skal igennem sådan et forløb.
Jeg har talt det igennem med min normale dyrlæge og ud fra denne snak havde jeg bestemt mig til at give ham fred.
Efter jeg takkede nej til OP, får jeg at vide at der findes en medicin til katte med samme problem, og der er givet grøn lys for at Jack kan få det, da der ikke findes medicin til sygdommen ved hunde da det er så sjældent.
Jeg har sagt god for at prøve medicinen idet der ikke skulle være videre bivirkninger ved medicinen. Han skulle indenfor ca 14 dage blive en glad hund igen og stoppe med opkast samt diverse andre ting. Jeg skal så have taget blodprøve en gang i måneden for at få ham velmedicineret så han ligger jævnt ift hormonproduktionen.
Hvis ikke dette kommer til at virke indenfor kort tid, er beslutningen taget. Så håber så meget det vil virke
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.368
apr 2009
Jacks tal ser nu rigtig fine ud. Han ligger i den gode ende af normal. Dvs han nu bliver sat ned i medicinen og skal nu kun have morgen og aften. Ny blodprøve inden jul. Men alt i alt er beskeden at de sjældent har set en hund på snart 12 år der er så flot i huld og fysik, og selv da han blev gået igennem igen af kitopraktor var beskeden at de sjældent har set en så aldrende hund der var så smidig og adræt. Så hvis han forsætter med at tage så godt imod medicinen fremadrettet, så bliver han gammel Jack nød dagen idet der var praktikanter med som ville se vidunderet og det gav jo extra nusse enheder
apr 2009
apr 2009
Det er gået tilbage for Jack selv om jeg synes der midlertidig var en effekt af medicinen.
Jack opleves nu at have flest dårlige dage, hvor han er meget utryg når rysteturene begynder. Det ses ved at han har velcro på konstant samt at han virkelig ser dårlig de fleste dage.
Alderen gør han sover meget, men selv her finder han ikke ro når rysteturene kommer.
Dyrlægen vil gerne se ham igen, da hun mener han ser så godt ud ift alderen, dette har jeg afslået.
Det er ikke min normale dyrlæge, så kender dem ikke så godt, men har lidt en fornemmelse af det handler meget om at det er den første hund de har set med denne sygdom og derfor interessant.
Jeg vil det bedste for Jack og har derfor bestilt tid ved min egen dyrlæge som kommer her hjem i morgen tidlig til en aflivning.
apr 2009
apr 2009
aug 2006
Tanker til dig
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Men med flest dårlige dage virker det som den rigtige beslutning.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
skjoldbruskkirtlen