4.016 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Ringorm og Sporal D Ringorm og Sporal D

Hej.
Min hund er svært angrebet af ringorm. Vi har været til dyrlæge, hvor jeg fik anbefalet Brentan, som fås i håndkøb. Jeg brugte tre store tuber på en uge (ud af 4-6 uger behandlingstid), og tænkte derfor at der måtte være en lidt billigere løsning, hvorefter jeg fandt Sporal D. Mit spørgsmål er hvor ofte hun skal vaskes i det. På bagsiden af flasken står følgende:
“Vask hele dyret 1. gang. Shampooen fordeles i den våde pels og masseres godt ind til huden. Lad shampooen trække i min. 5 minutter og skyl herefter grundig ud. Gentag vaskeprocessen dagligt på det aktuelle område så længe det er anbefalet af dyrlægen.....”
På Gærum dyrlæges hjemmeside står der at hunden skal vaskes i shampooen 2 gange med en uges mellemrum, og at det ikke er nødvendigt at supplere med Brentan.

Jeg har vasket hende én gang, og det var i går. Har ikke smurt med Brentan siden jeg vaskede hende, og synes det ser ud som om hun er i bedring.

Hvordan har i brugt Sporal D i behandlingen mod ringorm?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ringorm og Sporal D
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.766
    #1   8. sep 2018 hvad siger din dyrlæge?

• #2   8. sep 2018 Ham har jeg ikke snakket med, da jeg først modtog pakken med shampooen fredag eftermiddag.

• #3   8. sep 2018 Har du undersøgt hvad det er for et aktivstof du vasker din hund i?

Hvis ikke så giv google en rundtur på triclosan.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#4   8. sep 2018 det ser Ikke godt ud ginne.... kan det skade hunde? kendte slet ikke det stof

ts jeg ville nok følge dyrlægens råd. prøv at spørge dem mandag om det.

• #5   9. sep 2018 Ginne: Jeg kan godt læse mig frem til at Miljøstyrelsen råder folk til at undgå det. Men det er nu engang svampedræbende, og eftersom ringorm er en svamp, giver det meget god mening for mig, at bruge det i en kort periode. Kan se det også findes i tandpasta og deodorant. Derudover har jeg købt det igennem en dyrlæge, og jeg er måske naiv, men jeg har da tiltro til at dyrlæger ikke forhandler noget som er direkte farligt for dyret.

Mit spørgsmål var jo egentlig også om der var nogle som havde erfaring med at bruge Sporal D mod ringorm, og i så fald hvor ofte vedkommende brugte det.

• #7   9. sep 2018 Jeg bruger Sporal D til Coffey. Ja, der er Triclosan i, det er hele pointen.
    Alternativet er gentagende antibiotikabehandlinger.

Inden man løfter pegefingeren er det måske en god ide at overveje alternativet.

Til TS. Jeg har aldrig brugt det til ringorm men til anden hudsvamp.
    Vi vasker hele hunden, derefter det angrebne område i stærk opløsning et par dage i træk. Derefter i almindelig opløsning hveranden dag til huden heler.

• #8   9. sep 2018 Bianchi havde ringorm, da hun var omkring et år og hun blev vasket 2 gange i Sporal D med en uges mellemrum, jeg har ingen set siden.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#9   9. sep 2018 hvorfor giver alle dyrlæger det så ik hvis Det er bedre? ts har jo fået det andet.

• #10   9. sep 2018 jeg Synes du skal ringe til netbutikken og bede dem vejlede dig mandag. Er det en dyrlæge der har netbutikken og som har en vagt telefon, så synes jeg faktisk det er på sin plads at kontakte dem allerede i dag.
    Tænk at sælge et stof der kan være miljøskadelig, hormonpåvirkende, kræftfremkaldende og resistensudviklende på sin hjemmeside og ikke sikre sig forbrugeren er klædt på til at bruge produktet.
    Sådan et produkt skal dyrlægen simpelthen ind over Så det ikke fejlbruges. Med sådan et produkt skal du som forbruger ikke være overladt til “ hvordan har i andre brugt det”..

Jeg kan godt forstå du som hundeejer køber produktet. Ringorm er noget lort hvis dyret er angrebet mere end nogle få steder. Det jeg øffer over og bliver harm på er sælgeren.

• #11   9. sep 2018 Jeg takker for moralprædiken.

Prednisolonkure, anti-fungus og antibiotika er nemlig det rene blomsterstøv for vores miljø.

Hovedrystende....
    Perspektivet er lidt off her...

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#12   9. sep 2018 har du solgt det til ts ch? læs dog hvem ginne langer ud efter. det er jo sælgeren og dennes mangelfulde oplysninger til køber om brugen

• #13   9. sep 2018 Og så lige lidt de uforstandige købere, som ikke kan gøre for at de ikke ved bedre..

Jeg bruger det med åbne øjne og med fuldt overlæg fordi alternativet er meget værre.
    Og jeg takker Gærum for at sælge det, Coffey havde næppe eksisteret uden.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#14   9. sep 2018 sådan læser jeg slet ikke ginnes indlæg...

Jeg har aldrig haft ringorm heldigvis her men ja det er noget skidt ved jeg fra katteverden...

• #15   9. sep 2018 Man kan ringe til sin dyrlæge og få Malaseb i stedet for.
    Så er alle glade.....

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#16   9. sep 2018 er det samme sygdomsbillede som ved katte mon? her smitter det alt på tværs af arter... fanden har skabt det smiley

• #17   9. sep 2018 Ja det smitter på tværs.

• #18   9. sep 2018 Tjaaa … og så er der jo os " gamle " , der ville prøve med Atamon.
    Ringormene duppes med Atamon , som også er et svampemiddel , som man f.eks bruger til at skylle glas i , når man sylter.
    Det virkede , da jeg for mange år siden havde katte … så det virker sikkert også på hunde.
    Man skal ikke kimse af gamle husråd . … smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#19   9. sep 2018 atamon virkede på min venindes katte smiley

• #20   9. sep 2018 Ginne: Jeg synes ærlig talt, at du bliver ved med at køre i samme spor. Bella har fået de her ringorm, af min mors katte da hun blev passet derude. Jeg var i syv sind da de begyndte at komme frem, da hun også er allergihund, og jeg troede at det var hotspots. Vi kommer til dyrlægen og han konstaterer ringorm. Jeg finder flere og flere, og til sidst ringer jeg og spørger om jeg må trimme hendes pels af, da jeg ikke kan komme ordentligt til med Brentan-cremen, og han siger ja. Bella ser forfærdelig ud, og der er mange flere end ventet.
    Da hun er i bad, finder jeg atter nogle flere, som har været gemt i pelsen. De ringorm som ikke er i behandling, kan stadig smitte - også til mennesker. Derfor synes jeg at det giver god mening at bruge shampooen, da den bruges over hele kroppen og kommer ind til huden overalt, så ingen steder overses. Her er et billede fra da det var på det højeste, og så kan du måske forstå hvorfor creme føles som en umulig opgave.

profilbillede
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#21   9. sep 2018 puha... skal alt vaskes så?

• #22   9. sep 2018 Derudover belemrer jeg ikke hverken min egen dyrlæge eller andre dyrlæger i weekenden, hvis ikke det er højst nødvendigt.

Her er et billede af Bella fra i dag smiley

profilbillede
  • #23   9. sep 2018 Hold da op, hun er godt nok hårdt angrebet, arme hund.
    Ringorm er noget fanden har skabt, og det kan være så besværligt at komme af med.
    For rigtig mange år siden da jeg opdrættede Persere fik jeg ringorm ind, det var en virkelig hård kamp at komme af med dem igen

Natasha, hvis jeg var dig, så ville jeg vaske kurve, tæpper mm i Sporal D, jeg ville også lave en blanding til at putte i en forstøver og så sprøjte alt det i huset som kan tåle vand.
    Miljøbevist kan du så være når du er kommet af med de der satans ringorm.

God bedring med hende.

• #24   9. sep 2018 Jeg har brugt atamon på mig selv i forbindelse med noget svamp, dog ikke ringorm.

Det var effektivt, men det sved af h til på de angrebne steder, men ikke på den sunde hud ved siden af. Jeg ved ikke, om det vil være lige så ubehageligt på en ringorm, men måske værd at tage med i overvejelsen, hvis det er.

• #25   9. sep 2018 Lene, det svier på ringorm, jeg har prøvet det som barn.
    Og med en hund der er så hårdt angrebet ville jeg nok kun bruge det, hvis ikke der var andre måder.

• #26   9. sep 2018 Så ville jeg bestemt ikke byde en så angreben hund det.

• #27   9. sep 2018 Tænker heller ikke atamon, det svier af h.... til, men tak for tippet smiley

• #29   9. sep 2018 Tak for ønskerne om god bedring. Hun har heldigvis ikke været irriteret/kløet sig mere end normalt (allergihund), hvilket desværre også har været grunden til at det ikke er blevet opdaget før det blev så slemt.

• #30   10. sep 2018 god bedring

mht miljøet så tag bilen frem for flyet næste gang så har du gjort en god gerning. en miljøbevidst familie der tager fly på sommerferie CO2 forurener lige så meget som en familie der ikke tænker over det i dagligdagen men tager bilen på sommerferie.

jeg havde også brugt det for at komme af med det skidt i en fart

• #31   12. sep 2018 Jeg ser først tråden igen nu.
    Og jeg kan godt se din hund er meget slemt angrebet. Jeg kan godt forstå din frustration.

Det der får du aldrig bugt med med brentan.
    Jeg synes helt bestemt du skal kontakte dyrlægen igen og få høre om du ikke kan få et oralt lægemiddel til det.
    Alternativt kunne give dig en ordentlig vejledning i det produkt du nu har købt, så du bruger det korrekt.
    Har dyrlægen set det i det omfang og vurderet creme?
    Det ville gøre det noget lettere for dig at få givet behandlingen og formentlig slå infektionen ned hurtigere.
    Brentan bræmser kun udviklingen og derfra skal hundens eget immunforsvar kunne klare opgaven. Og det findes ikke når hele hudfladen er sat til.

God bedring til hunden.

• #32   12. sep 2018 Ginne:
    Ja, ja jeg har snakket med dyrlægen flere gange. Han sagde at den kur, hun kan få oralt, er meget dyr og omfattende (varer i seks uger), og derudover med rigtig mange bivirkninger. Status er at hun er i bedring efter behandling med Sporal D.

Kommentér på:
Ringorm og Sporal D

Annonce