Ringorm og Sporal D Ringorm og Sporal D
Hej.
Min hund er svært angrebet af ringorm. Vi har været til dyrlæge, hvor jeg fik anbefalet Brentan, som fås i håndkøb. Jeg brugte tre store tuber på en uge (ud af 4-6 uger behandlingstid), og tænkte derfor at der måtte være en lidt billigere løsning, hvorefter jeg fandt Sporal D. Mit spørgsmål er hvor ofte hun skal vaskes i det. På bagsiden af flasken står følgende:
“Vask hele dyret 1. gang. Shampooen fordeles i den våde pels og masseres godt ind til huden. Lad shampooen trække i min. 5 minutter og skyl herefter grundig ud. Gentag vaskeprocessen dagligt på det aktuelle område så længe det er anbefalet af dyrlægen.....”
På Gærum dyrlæges hjemmeside står der at hunden skal vaskes i shampooen 2 gange med en uges mellemrum, og at det ikke er nødvendigt at supplere med Brentan.
Jeg har vasket hende én gang, og det var i går. Har ikke smurt med Brentan siden jeg vaskede hende, og synes det ser ud som om hun er i bedring.
Hvordan har i brugt Sporal D i behandlingen mod ringorm?
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.766
maj 2007
Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 60
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Hvis ikke så giv google en rundtur på triclosan.
apr 2018
ts jeg ville nok følge dyrlægens råd. prøv at spørge dem mandag om det.
maj 2007
Mit spørgsmål var jo egentlig også om der var nogle som havde erfaring med at bruge Sporal D mod ringorm, og i så fald hvor ofte vedkommende brugte det.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Alternativet er gentagende antibiotikabehandlinger.
Inden man løfter pegefingeren er det måske en god ide at overveje alternativet.
Til TS. Jeg har aldrig brugt det til ringorm men til anden hudsvamp.
Vi vasker hele hunden, derefter det angrebne område i stærk opløsning et par dage i træk. Derefter i almindelig opløsning hveranden dag til huden heler.
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.971
apr 2018
okt 2006
Tænk at sælge et stof der kan være miljøskadelig, hormonpåvirkende, kræftfremkaldende og resistensudviklende på sin hjemmeside og ikke sikre sig forbrugeren er klædt på til at bruge produktet.
Sådan et produkt skal dyrlægen simpelthen ind over Så det ikke fejlbruges. Med sådan et produkt skal du som forbruger ikke være overladt til “ hvordan har i andre brugt det”..
Jeg kan godt forstå du som hundeejer køber produktet. Ringorm er noget lort hvis dyret er angrebet mere end nogle få steder. Det jeg øffer over og bliver harm på er sælgeren.
aug 2006
Prednisolonkure, anti-fungus og antibiotika er nemlig det rene blomsterstøv for vores miljø.
Hovedrystende....
Perspektivet er lidt off her...
apr 2018
aug 2006
Jeg bruger det med åbne øjne og med fuldt overlæg fordi alternativet er meget værre.
Og jeg takker Gærum for at sælge det, Coffey havde næppe eksisteret uden.
apr 2018
Jeg har aldrig haft ringorm heldigvis her men ja det er noget skidt ved jeg fra katteverden...
aug 2006
Så er alle glade.....
apr 2018
aug 2006
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.931
Ringormene duppes med Atamon , som også er et svampemiddel , som man f.eks bruger til at skylle glas i , når man sylter.
Det virkede , da jeg for mange år siden havde katte … så det virker sikkert også på hunde.
Man skal ikke kimse af gamle husråd . …
apr 2018
maj 2007
Da hun er i bad, finder jeg atter nogle flere, som har været gemt i pelsen. De ringorm som ikke er i behandling, kan stadig smitte - også til mennesker. Derfor synes jeg at det giver god mening at bruge shampooen, da den bruges over hele kroppen og kommer ind til huden overalt, så ingen steder overses. Her er et billede fra da det var på det højeste, og så kan du måske forstå hvorfor creme føles som en umulig opgave.
apr 2018
maj 2007
Her er et billede af Bella fra i dag
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
Ringorm er noget fanden har skabt, og det kan være så besværligt at komme af med.
For rigtig mange år siden da jeg opdrættede Persere fik jeg ringorm ind, det var en virkelig hård kamp at komme af med dem igen
Natasha, hvis jeg var dig, så ville jeg vaske kurve, tæpper mm i Sporal D, jeg ville også lave en blanding til at putte i en forstøver og så sprøjte alt det i huset som kan tåle vand.
Miljøbevist kan du så være når du er kommet af med de der satans ringorm.
God bedring med hende.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.479
Det var effektivt, men det sved af h til på de angrebne steder, men ikke på den sunde hud ved siden af. Jeg ved ikke, om det vil være lige så ubehageligt på en ringorm, men måske værd at tage med i overvejelsen, hvis det er.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
Og med en hund der er så hårdt angrebet ville jeg nok kun bruge det, hvis ikke der var andre måder.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.479
maj 2007
maj 2007
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.876
mht miljøet så tag bilen frem for flyet næste gang så har du gjort en god gerning. en miljøbevidst familie der tager fly på sommerferie CO2 forurener lige så meget som en familie der ikke tænker over det i dagligdagen men tager bilen på sommerferie.
jeg havde også brugt det for at komme af med det skidt i en fart
okt 2006
Og jeg kan godt se din hund er meget slemt angrebet. Jeg kan godt forstå din frustration.
Det der får du aldrig bugt med med brentan.
Jeg synes helt bestemt du skal kontakte dyrlægen igen og få høre om du ikke kan få et oralt lægemiddel til det.
Alternativt kunne give dig en ordentlig vejledning i det produkt du nu har købt, så du bruger det korrekt.
Har dyrlægen set det i det omfang og vurderet creme?
Det ville gøre det noget lettere for dig at få givet behandlingen og formentlig slå infektionen ned hurtigere.
Brentan bræmser kun udviklingen og derfra skal hundens eget immunforsvar kunne klare opgaven. Og det findes ikke når hele hudfladen er sat til.
God bedring til hunden.
maj 2007
Ja, ja jeg har snakket med dyrlægen flere gange. Han sagde at den kur, hun kan få oralt, er meget dyr og omfattende (varer i seks uger), og derudover med rigtig mange bivirkninger. Status er at hun er i bedring efter behandling med Sporal D.
Ringorm og Sporal D