{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

cns skade og narkose {{forumTopicSubject}}

Hej alle hundeelskere.
Er der nogle herinde som har erfaring med hunde der har skade i centralnervesystemet? Jeg er en lykkelig ejer af en hund som har overlevet hvalpesyge, dette har medført at han lever med en skade i CNS.

Vi har været nede hos Dr. Dyr idag, og fået at vide at han er en risikohund når det drejer sig om narkose(operation), da hans skade i CNS påvirker hans vejrtrækning. Det er derfor ikke sikkert at han kan trække vejret selv, såfremt at han kommer i narkose. Jeg har indtil videre ikke kunde finde nogen i DK, som har erfaring med eller prøvet at operere en hund med denne skade. Som dyrlægen sagde, han er en ener.

Jeg håber inderligt at nogle har kendskab til det og ville have lyst til at dele lidt erfaring med mig. Der er ingen medicinkur eller andet til hans skade, og dyrlægerne i Danmark har ikke den store erfaring med denne sygdom, da vi i Danmark vaccinere den væk.

Han er ellers en smuk, sund og rask hund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cns skade og narkose
  • #1   6. sep 2018 Hvordan vil en operation hjælpe mod defekte nerver?

  • #2   6. sep 2018 Jeg forsøger at være lidt på forkant, (håber aldrig. Jeg skal opleve det), men har drøftet sagen med dyrlægen i tilfælde af at der sker ham noget en dag, brækket ben, tandstens operation etc. Og det ville være rart hvis jeg kunne finde nogle med noget erfaring i tilfælde af at uheldet er ude.

  • #3   6. sep 2018 prøv at spørge Lise Svejgaard fra Egelund dyreklinik. hun er enorm dygtig til narkose. måske hun kender en

  • #4   6. sep 2018 Har du overvejet at forhøre dig hos landbohøjskolen/ku life/kvl? ? Det er nok dem jeg ville forhøre mig hos hvis jeg var i din situation.. De ved mere end de fleste og kan muligvis skaffe dig information.. Er da ihvertfald et forsøg værd.. Kan dog godt være du kommer til at betale for en telefonkonsultation hvis de ved noget om emnet og du skal snakke med en dyrlæge (pr tlf) ellers så er de vist billigere end så mange andre dyrlæger hvis du skal ha en tid hos dem (Det var de ihvertfald dengang jeg brugte dem som dyrlæge i 2009).. Men du skal nok på forhånd ringe og høre om det reelt er noget de ved noget om/kan hjælpe med.. Så kan de også sørge for du kommer til at snakke med/får en tid hos den rette dyrlæge smiley

  • #5   6. sep 2018 Hvis han en dag skal opereres, kunne du jo vælge et større hospital, hvor muligheden for at lægge hunden i respirator under operation er der smiley

  • #6   7. sep 2018 Tak for svarene, jeg vil bestemt snakke med nogle dyrehospitaler og hører dem ad og tage imod gode råd. smiley Jeg tager også en ekstra snak med "overlægen" hos min egen dyrlæge. Jeg vil hellere spørge 10 gange for meget, end at stå en dag i panik med en beslutning jeg ikke kan kapere. Men hvis nogle har en hund eller kender en som har samme skade eller lignende skade som min, er jeg virkelig hooked på en snak! smiley

  • #7   7. sep 2018 Tænkte på (i nat da jeg ikk ku sove) om der mon ikk findes en dyrlæge der har speciale i neurologiske sygdomme der måske kunne hjælpe.. Det kunne evt være et spørgsmål til dem på kvl/landbohøjskolen/ku life eller Google.. Hvis der findes sådan en så må den person da vide mest om det smiley Ellers kunne du evt læse lidt om mennesker med lign. problematikker.. Det er selvfølgelig ikk helt det samme men kan måske alligevel gi brugbar info.. findes der intet online om det? :s - Her tænker jeg på andre sprog end dansk.. Det var sådan jeg fandt rigtig vigtig viden om giardia da mine hunde havde det (bla behandling for resistens, som var det der til sidst virkede)..

    Er også bare forslag.. Men håber du måske alligevel kan bruge lidt af det til noget..


  • #8   7. sep 2018 Jeg har siddet det meste af aftenen og natten på Google, men det er primært kun hvordan man kan undgå sygdommen. Der er desværre ikke så meget forskning på området med overlevende, da der er så få.?? Jeg havde en god snak med vores overlæge i dyreklinikken idag, som vil hjælpe alt hvad han kan. Han har mange års erfaring med risiko patienter. Han er den eneste dyrlæge der har kendskab til ham, som ikke er nervøs for at operere på ham hvis uheldet er ude. Det lettede så ufatteligt meget at høre!

Kommentér på:
cns skade og narkose

Annonce