932 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Dyremishandle - 10 timer alene hjemme Dyremishandle - 10 timer alene hjemme

Hejsa peeps

Nu skal Tara snart til at være alene hjemme for alvor. Jeg har hidtil været på barsel sammen med Tara nu 10 mdr gammel og menneske søster Isabella. Jeg har så for 10 dage siden sagt mit job op, og utroligt fik jeg allerede tilbudt nyt job i fredags. Super job, men som gør at Tara skal være alene i 10 timer. Det ved jeg ikke hvad jeg skal syntes om.

Altså Tara får sin sidste gå tur ved midnats tid og sin første tur ved 6 tiden. Tilgengæld bliver hun så ikke luftet om dagen. Så jeg tænker lidt at hun jo bare lever i en modsat verden. Hvor mange af jeres hunde sover ti timer om natten og er alene hjemme 6 timer om dagen?

Er jeg ude i dyremishandle?

xox
Christina

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eksisterende skur, isoleres og beklædes indvendigt 12.500 kr.
  • Telefonforklaring på fejl på min vaskemaskine og din mening 205 kr.
  • Montering af opvaskemaskine el (ikke stik) 625 kr.
  • Væg reol & jakke stativ 400 kr.
  • Genbrugsplads 500 kr.
  • Installation af stue stereoanlæg 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyremishandle - 10 timer alene hjemme
  • #1   12. mar 2007 Det er godt nok længe , men når man har et almindeligt arbejde med transport , ryger det hurtigt op på en del timer , jeg ville selv have det sværet med at mine var alene så længe , og de er pt. hjemme alene i 8 timer , det var også derfor jeg fik en hund mere , da de så var sammen , men det er nok lidt lettere med en ekstra chi end en ekstra GD.

• #2   12. mar 2007 Christina - prøv nu og se hvordan det går.

Når jeg tager en søndagsskraber sover mine lystigt 12 timer uden at kny under dynen sååå....

• #3   12. mar 2007 Tara har sin bedste ven Bailey - kat. Katten går ikke ude. Så de har hinanden dagen lang. Det er dog min erfaring at Tara bare sovernår vi ikke er her.

• #4   12. mar 2007 Jeg synes det er længe, men dyremishandling er da et grimt ord at bruge om det :o)
    Mine hunde er heldigvis ikke så længe alene da Michael arbejder 3 skifte.

• #5   12. mar 2007 Karin ja men det er blot en dag om ugen...det her er 4 dage fast hver uge smiley

• #6   12. mar 2007 Min hund er alene hjemme 9 timer hver dag, og han spiser kun mine tæpper og post, hans legetøj bliver kedeligt, han kan sakkens holde sig i 12 timer hvis han er kommet sent i seng, og sover længe

• #7   12. mar 2007 Altså vores hunde får den sidste lufter lige inden midnat, og de er ikke til at flå ud af sofaen før ved 10 tiden næste formiddag...

Så det kommer vel også an på hunden...

/Mette

• #8   12. mar 2007 Tja så er jeg dyremishandler.

Det er ikke noget jeg har det godt med, men pt kan situationen ikke være anderledes.. Jeg jagter nyt job..

Det er bare ikke altid så let, som det lyder...

• #9   12. mar 2007 Problemet er at vi begge nu kommer til at arbejde udenfor byen, og børnene skal afleveres og hentes på turen til og fra arbejde. Deres børnehaver og vuggestuer ligger heldigvis i ruten til arbejde.

• #10   12. mar 2007 vores er også alene hjemme hver dag, og det er ca 8 timer om dagen. Nej det er ikke dyremishandling..

• #11   12. mar 2007 Jeg er så heldig at mine næsten aldrig er alene (Vil ønske alle Hundeejere kunne have det sådan)
    De har da været alene i 8- 10 timer i en periode og en enkelt gang 13 timer pg.a traffikuheld.
    De gange der er sket noget har altid været inden for den 1.ste time ellers har de sovet det meste af tiden.

• #12   12. mar 2007 Det er svært. Endelig har jeg fået min drøm som hundeejer opfyldt. Jeg viste der ville blive kvaler hvis jeg fandt et andet job, men jeg vil så gerne både have hund og godt job.

Der findes en hjemmeside med hundeluftere gratis...nogen som kender den? Ved ikkeom jeg tør, men det kunne være en prøve. Tara er frygtelig stærk og ret voldsom når hun møder enhund på gaden.

• #13   12. mar 2007 Joy sover fra jeg går i seng til jeg står op.. og det kan godt være 10 timer..

Men foreskellen er at jeg er hjemme..

Kan du ikke finde en passer?

• #14   12. mar 2007 Christina

Ja det er rigtigt - men du er sandlig ikke nogen mishandler af den grund!
    Vil væde på din hund bare snorker tiden væk.

mvh Karin

• #15   12. mar 2007 Det er ikke et med at holde sig, jeg er bekymret for, men den manglende menneskekontakt. Prøv at tælle timer sammen - 10 timer på arbejde - min. 6 timers søvn - så kommer handle ind, evt andre aktiviteter der jo også nogle gange sker på en hverdag - så er der ikke mange timer tilbage til at være sammen med sin hund i.

• #16   12. mar 2007 Tanja det er svært, for det skal være en voksen som virkelig er stærk.
    En teenager eller pensionist tør jeg simpelthen ikke udsættes for Taras hvalpetricks.

• #17   12. mar 2007 Altså Louie er alene hjemme fra 8 til 15 hver dag, og en dag hver 14s dag er han alene i 12 timer... Men ellers er det kvalitetstid, og det er der jeg retter op på min lille dårlige samvittighed.

• #18   12. mar 2007 Personligt ville jeg ALDRIG lade mine hunde være alene i 10 timer om dagen...

• #19   12. mar 2007 Carlo er tit alene i 10 timer...intet prblem! :o).

Jeg har desværre ikke andre muligheder...og vil ikke sætte ham tilsalg på det grundlag, at jeg ikke har tid til ham... ALDRIG!!!

• #20   12. mar 2007 hvis den har det udmærket og ikke går i panik... synes jeg ikke du skal spekulere på det....
    den sover det meste af tiden..... for den er ligeglad om det er 4 ell. 6 ell. 10 timer....

• #22   12. mar 2007 Altså som udgangspunkt er hun god til at være alene hjemme. Men hun har så kun en gang prøvet at være alene hjemme i så mange timer.

Vi er gode til at tage i hundeskoven om aften når ungerne sover. I weekenden går vi til hundetræning for sjov. Så alt i alt får hun meget opmærksomhed. Jeg tror det må komme an på en prøve. Jeg skal starte 2. april, være på i 3 dage og så har vi ferie i 10. Det er da en blød opstart.

• #23   12. mar 2007 Det problem har vi heldigvis ikke - Ben er aldrig alene hjemme.
    Lasse min kæreste arbejder om natten og jeg går i skole om dagen.

• #24   12. mar 2007 8 eller 10 timer kan sku være ligeyldigt... hunden kan ikke tiden alligevel... bare sørg for hun er godt mentalt træt når du går hjemmefra...

• #25   12. mar 2007 Morten: nej hunden kan måske ike mærke forskel på 8 og 10 timer - MEN den kan nu mærke forskel på at derer 2 timer mindre i døgnet, hvor den er sammen med sin flok og får det sociale sammenværd - den er jo et flok dyr

• #28   12. mar 2007 Hmmm .. Dyremishandling...??? nej ikke efter min mening
    Jeg har haft web-cam sat til så vi kunne følge hvad Kashi lavede mens vi ikke var hjemme. tro mig han sover langt det meste af tiden. fra kl. 8.00 til ca. 15.40 er han alene.
    Man siger at hunde ikke har nogen tidsfornemmelse, og det tror jeg er rigtigt, vi ser tit at når vi bare har været væk i 20 - 30 min er Kashi helt oppe og køre når vi kommer hjem. Glad for at se os. og det er på samme måde når vi har været væk en hel dag. ingen forskel der.
    jeg tror man skal se tiden an, lære hunden at være alen. og så ellers sørge for at aktivere den når man er hjemme. ikke bare løbe/gå ture, men også næsearbejde, det trætter virkelig hunden meget.
    håber da du finder en løsning, men prøv det.
    Hilsen Ulrik

• #29   12. mar 2007 Hvis nu hunden ligger og sover? al den tid man er væk?

• #30   12. mar 2007 Hvad ville man selv sige til at være alene i 10 timer, ved godt man ikke kan sammenligne, men min mening er, at så er det ikke en hund man skal have som kæledyr, der skal man tænke på hunden og ikke en selv. Jeg kunne ihvertilfælde ikke selv have samvittighed til at være fra min hund i ti timer.

• #31   12. mar 2007 jeg arbejder kun 4 timer om dagen ..derfor fik jeg eddie..hvis jeg var på arbejde mere end det havde jeg ikke skaffet ham ..

• #32   12. mar 2007 Mine kan komme ud kl. 21:00 og så er det nogle gange nødvendigt at trække dem ud af kurven kl. 10:00 næste formiddag.......

Jeg synes det er mere synd at du ikke har så meget tid sammen med dem, og sikkert heller ikke overskud til at træne ?? ( For dig selv )

• #33   12. mar 2007 men vil lige sige at jeg ikke synes man er dyremishandler..pga ti timer men man gir ikke det en hund har brug for ..

• #34   12. mar 2007 Vores er sjældent alene hjemme mere end 8 timer. Men min kæreste er bager og er derfor væk hele natten, og sover lige når han kommer hjem indtil et godt stykke op ad formiddagen, hunden kommer bare lige i haven og får en lille smule at spise inden han går i seng. Selvom hun er hyrdehundeblanding og har voldsomt meget energi, har hun indrettet sin døgnrytme efter ham, så hun sover hele natten og imens han sover. Det mærkes når jeg en sjælden gang er hjemme om formiddagen, for da er hun jævnt kedelig, men omkring aftensmadstid vågner hun op!
    Hun kan sagtens være alene 10 timer, hvor hun så bare sover!
    Det er, som andre har nævnt, et spørgsmål om at det er kvalitetstid man har sammen! Vores skal selv finde sin aftensmad enten på græsplænen eller i stuen, hun bliver lydighedstrænet og jeg øver triks med hende. Hver weekend er vi i skoven. Hun er jublende lykkelig lige meget om vi har været væk i 30 min eller 10 timer!

• #35   12. mar 2007 helle - hmm 4-6 timer hvordan vil du så kunne passe et job på 7 timer om dagen der er jo transport??????

vores er van til at være alene hjemme i 7-8 timer, og synes det er mere synd for de hunde som aldrig er alene, synes de har godt af at være lidt alene en gang i mellem... bare min mening smiley

• #36   13. mar 2007 Det jeg kan forstå er at ingen betviler hvorvidt en hund kan holde sig i ti timer. Det er det sociale eller mangel på samme som bekymre jer.

• #38   13. mar 2007 tjaaa jeg ved det sgu ikke. jeg ville nok sige at hvis du leger/aktivere/går lange ture, når du er kommet hjem, så tror jeg ikke den tager skade af det.. Min hund sover 11 timer, før hun vil ud og gå tur. Men jeg ville da se hvordan min hund havde det med det, og så tage stilling til noget andet, hvis hunden ikke trives.. Held og lykke..

heidi

• #39   14. mar 2007 Heidi sikke et fornuftigt råd smiley

Kommentér på:
Dyremishandle - 10 timer alene hjemme

Annonce