486 visninger
|
Oprettet:
ræveskab? {{forumTopicSubject}}
Ja, min stakkels Buster har fået ræveskab!
Han har kløet sig helt enormt de sidste dage, og har mistet en masse pels - han var vist nærmest ved at blive skør af det...
Vi fik fat i en dyrlæge der gav ham noget medicin, så det skulle gå væk af sig selv nu...
Men ræveskab smitter meget let, derfor vil jeg lige høre om nogen af jer ved noget om det?
Altså - hvor lang tid går der inden han ikke smitter mere og kan komme ud blandt andre hunde igen??
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.276
Det er dog noget være noget med Buster, jeg ved ikke så meget om dine spørgsmål, men prøv at se om ikke der står noget herinde:
(link fjernet)
og
http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=620/sprog=1/grp=3/menu=11/
Held og lykke med ham..
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 80
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 80
"Skab kan overføres til menneske; men giver som regel et mindre kløende udslet ved fingerroden."
Jeg vil IKKE ha skab!!!
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.276
dec 2004
Følger: 40 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 79 Svar: 1.366
min hund har også næsten lige haft turen.... din hund skal vaskes i cebasil 3 gange med en uges mellemrum, efter første uge kan din hund opgave sine bekendskaber, hvis ikke han kløer sig mere, ellers vent til han holder op med at klø sig ! Og meget vigtigt at du kontakter alle som han har været i kontankt med, så de også er opmærksomme på at deres måske også kan have skab.
Vores hund havde stukket hovedet ned i en grævlinge grav uden for vores by, et sted hvor alle hundeejerne kommer, så vi lod rygtet sprede fra hundejere til hundeejer.
Sørg for at vaske hunden godt i alle kroge og kanter, og du vil opleve at di hund hurtigt falder til ro og kan gove godt igen.
En anden ting: Jeg vaskede alle dens tæppper bamser og lign. rigtig godt, sådan at de ikke bare satte sig på hunden igen...
Marlene
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
ræveskab?