{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lille pige bidt ihjel af familiens hund
  • #1   4. aug 2018 smiley

• #2   4. aug 2018 Tænk sig at skulle kæmpe med familiens hund på den måde, i forsøget på at redde sit barn smiley

• #3   4. aug 2018 Jeg havde kværket den på stedet. Men hvad fanden sker der i knolden på sådan en køter?

• #5   4. aug 2018 Jeg tror sgu også at jeg havde slået kræet ihjel smiley
    Kan dårligt forestille mig at en tumling i den alder, kan have fremprovokeret et så alvorligt angreb.
    Tænker at hunden må have været syg ? Hjerneblødning eller lignende, som har fået filmen til at knække ?
    Men grusomt er det, uanset hvad der er gået galt.

• #7   4. aug 2018 Holly: lige i det her tilfælde, er jeg enig i, at hunden skal aflives, da et barn i den alder, vanskeligt kan have fremprovokeret et så voldsomt angreb.

Men havde barnet været 10 år, ville jeg helt klart have ønsket at få flere detaljer, inden hunden blev dømt til aflivning smiley

• #9   4. aug 2018 Enig i at der ikke er noget at rafle om.
    Det er et lille barn og samtidig var det ikke "bare" en markering eller et lille bid.

• #12   4. aug 2018 Holly: Ja. Hvis et stort barn havde mishandlet hunden, er den i sin gode ret til at forsvare sig, også selvom barnet dør.
    Men det bliver vi vist aldrig enige om smiley

• #14   4. aug 2018 Holly: Tja, og jeg mener at din holdning er kontroversiel, for uheld sker (ikke lige i den her sag) smiley
    Og ja, det er også okay at slå en mand ihjel, i selvforsvar smiley

• #15   4. aug 2018 smiley smiley

• #18   4. aug 2018 Lyder som sygdom.... måske en tumor?

utroligt hun ikke kunne stoppe den. Det må have været voldsomt

• #19   4. aug 2018 Nu er der pænt freaking stor forskel på mennesker og hunde, så nej det er ikke okay at du slår en anden ihjel fordi han har generet dig... mest af alt fordi vi modsat hunde er i stand til at ræsonnere, planlægge, selvreflektere og forstå forklaringer.

Men i dette tilfælde tænker jeg også der må have været et eller andet helt galt - hjerneblødning som nogle af jer nævner, sygdom.... som om det er slået klik for den...

• #21   4. aug 2018 I et tilfælde som dette er der jo noget helt galt med hunden, og selvfølgelig er den blevet aflivet.

Jeg er på linje med Ann-Marie m.h.t. at en hund må bide fra sig, hvis den bliver tilstrækkelig provokeret, den har jo ingen andre muligheder, hvis den ikke kan komme væk. Det er dog klart ikke tilfældet, når den ikke kan stoppes af sin egen ejer og bare fortsætter angrebet.

At sammenligne menneskers og hundes betingelser for adfærd direkte, kræver vel at man regner hundene for at være lige så intelligente som mennesker, eller omvendt at mennesket er lige så "dum" som en hund. Det sidste kunne man nogle gange godt komme til at tænke på smiley

Ressourceforsvar der er gået helt over gevind, kunne måske være en forklaring på at hunden er gået amok?

• #22   4. aug 2018 Jeg er også enig i en en hund altid må og bør sige fra såfremt dens grænser overskrides, de skal på ingen måde!! finde sig i alt.
    Men samtidig vil jeg også sige at en hund der siger fra ved at slå et menneske ihjel, den skal aflives.
    For det er ikke "bare" at sige fra.

• #24   4. aug 2018 Maj-Britt, får du egentlig nogensinde noget ud af den der retorik?

Men lad mig spørge dig - ville du stadig elske din søn, selvom han dræbte et menneske? Et barn?

• #26   4. aug 2018 Jeg havde kvalt køteren. smiley

• #27   4. aug 2018 enig ag det kræver det.

• #28   4. aug 2018 #23
    Det ville "man" sandsynligvis ikke. Det betyder jo ikke at man ikke kunne finde en anden løsning end aflivning.

Omvendt er det jo en dejlig nem løsning at lægge hele ansvaret over på den "onde" hund. Så slipper man også for at tænke over hvordan man er kommet til at opdrage sit eget yngel til at presse sin hund dertil.

Det er egentlig ret spøjst; Hvis man som hundeejer presser sin hund til at "sige fra", så er det ejeren som er et kvaj, men hvis ejeren presser så meget at hunden til sidst bider og måske får fat et uheldigt sted, så er det pludselig hunden der er skurken som hurtigst muligt skal ekspederes videre.

Vi er vist alle heldige at vi dømmer efter forskellige standarder...

• #29   4. aug 2018 kim Det lyder ikke som en normal reaktion på pres. så skal den hund godt nok have haft det skidt... og hvem ved... Det har den måske også...

Det lyder bare som en overreaktion at den slet ikke kan stoppes. de fleste hunde kan stoppes efter bid af ejer eller de løber selv væk. nogle bider et par gange men de færreste går i direkte intens brydekamp med ejer om et barn .... Det er simpelthen ikke en reaktion man ser ret tit og derfor tror jeg der er noget galt med hunden

• #30   4. aug 2018 #29
    Jeg taler ikke om denne aktuelle sag. Min mening om den har jeg gjort rede for i mit første indlæg.

• #31   4. aug 2018 Jeg snakker med folk hvor hunde har bidt... Jeg synes ikke jeg kan genkende dit indtryk kim af at de ikke tager deres ansvar. hvor har du det indtryk fra?

• #32   4. aug 2018 Det indtryk har jeg blandt andet fra indlæg her på HG, men egentlig også fra andre IRL med samme holdning.
    Det er ikke at tage ansvar, at gøre hunden til den skyldige, uanset hvordan man er nået til at den har bidt et menneske ihjel. Det er ansvarsforflyttelse.

Har man med en hund at gøre (som i denne situation) som man ikke kan forklare hvorfor har gjort som den har gjort, er det selvklart at man ikke kan lade den leve videre (hvem ville også have den), men hvis alt tyder på at der ikke kommer en gentagelse ved almindelig omgang med hunden, hvorfor skulle man så aflive den? Straf? Hævn? Eller for at få udpeget en "skurk" som ikke er En selv?

• #33   4. aug 2018 ok de findes sikkert. Det ville ikke overraske mig. synes jeg ser det meget andre steder end med hunde

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #34   4. aug 2018 Jeg tænker lidt. Vi set jo tit folk der mener at en hund skal tilpasse sig stort set alting. Hvis man så får en hund der ikke er egnet til det.

Feks. Hunden skal bare fungere med børn. Så får du en hund der ikke gør og overser totalt at hunden ikke trives med det. Siger hunden fra får den besked så den kan forstå det. Børnene skal jo være her.

Sådan en hund kan jo blive blive en hund der bliver en tikkende bombe. Altså hunden fejler som udgangspunkt ikke noget men igennem miljø bliver den farlig.

Ikke at jeg har kendskab til det her tilfælde. Det mere i forhold til at hunden må fejle noget.

• #37   4. aug 2018 Max du kan desværre have ret... hård behandling af dyr fører mange ulykker med sig og derfor bør man undgå det. og så i træning

• #38   4. aug 2018 #37

Hvad er "hård behandling" i træning ?

• #39   4. aug 2018 Jeg havde aflivet den hund uden at blinke. Jeg er ekstrem firkantet på det område. Bider en hund, vil jeg se på hvorfor - men det kommer an på bidepisoden.
    Men dræber en hund et barn, er der kun én vej. Hverken jeg eller andre skal tage hånd om sådan en hund, det ville være at skubbe ansvaret fra sig.

--

Og så lige den race...har jeg også bittert erfaret som barn, at den har tendens til aggression. Min tidligere svigerfar havde korthåret, der var helt anderledes. Hvorimod alle de ruhårede der kom med på jagt, altid røg i struben på de andre hunde... Men det er bare mine egne dårlige erfaringer, der farver min holdning.
    Skal dog siges, at den eneste hund min mor er bidt af, da hun var kennelpige i en del år - sjovt nok også var ruhåret...

• #40   4. aug 2018 Hvis nu man forestiller sig en situation, hvor et 12 årigt barn, har trængt en hund op i en krog, og tæver løs på den med et boldbat, hunden ser Inge anden udvej, end at forsvare sig, og bider drengen så uheldigt, at den får bidt hul i den store pulsåre i lysken. Drengen forbløder på kort tid.

Sådan en hund skal da ikke bare aflives. Og ja, jeg tog gerne imod en hund der havde bidt/dræbt i selvforsvar.
    Kan sagtens forstå, at folk ikke ville ønske at beholde familiehunden, hvis den har angrebet deres barn. Men det er ikke ensbetydende med, at man ikke kan finde en aden løsning, end aflivning.
    Når det så er sagt, så er jeg ikke i tvivl om, at det vil være en udfordring at finde et nyt hjem, til sådan en hund. Så i de fleste tilfælde, vil det nok være den bedste, og mest skånsomme løsning at aflive hunden.

Kommentér på:
Lille pige bidt ihjel af familiens hund

Annonce