{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
480 visninger | Oprettet:

Aktivitet....??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen...

Baloo er typen som gerne sover til kl 12-13 stykker om dagen, for så at være aktiv i en time eller to - afhængig af hvad han laver - og så lægger sig til og sove igen.

Og så blev jeg lidt nysgerrig:

Hvor meget sover jeres hund om dagen, ca.?
Og hvor meget aktiverer I jeres hund, altså ud over gå-turene....?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktivitet....???
  • #1   6. apr 2005 Hej! Jeg kender meget godt det du taler om! Joker sover også når jeg ikke lige er aktiv, men rejser jegmig og går runt holder han øje med mig eller går med. Så jeg vil sige at han sover 50% af dagen hvis ikke mere...

• #2   6. apr 2005 Det er noget nær det samme et par timer om dagen, sover meget*S*

• #3   6. apr 2005 Jeg tænker bare på, om Baloo måske keder sig...? Altså jeg har nu engang en hovedopgave jeg skal have lavet - men jeg prøver så vidt muligt at snakke med ham også - men det er ikke så nemt. Og så går han hen og sover igen... Og så får jeg vildt dårlig samvittighed... smiley

• #4   6. apr 2005 Gitte: jeg tror du har ret.... Mens jeg laver opgave, sørger jeg også for at gå med baloo inden jeg går igang... Og så prøver jeg at aktivere ham mentalt - altså med nogle søge lege og touch lege og lignende... Så han ikke forventer så meget af mig MENS jeg sidder og skriver...
    Men han kan tilgengæld godt mærke når det er weekend - fordi så plejer vi altid og tage et sted hen hvor han kan lide og være, eksempelvis i hundeskoven eller lignende...

• #6   6. apr 2005 Rikke: Touch, er hvor du har godbidder i den ene hånd, som selvfølgelig er lukket. Den anden hånd skal være åben. Så holder du hænderne op ved siden af hinanden. Så skal Mo, finde ud af at for at udløse en godbid, skal han røre ved den åbne hånd.... (Enten med snuden eller poten)... Efterhånden som han bliver bedre til det, kan man så flytte hænderne længere og længere fra hinanden, så han samtidig skal bevæge sig. Baloo er blevet så avanceret så peter kan sidde med godbidderne i den ene ende af stuen, og så skal baloo rører ved min åbne hånd i den anden ende af stuen for at få en godbid... så løber han frem og tilbage mellem os... smiley

Lidt svært at forklare uden at kunne vise det, men håber du forstår pointen i det... smiley

• #7   6. apr 2005 Gitte, den med sokken er rigtig god, har liget givet en til Bertram, og skal da lige love for at han er optaget nu. ;o)

• #8   6. apr 2005 Tusind tak for alle jeres indlæg... Så har jeg lidt og tænke over... smiley

• #9   6. apr 2005 Gitte: God ide, han nyder det virklig osse nu, han har knaset den fuldstændig i stykker inden i sokken, og arbejder virklig ihertigt på at få det ud... Og jeg tror ikke ungerne bliver så vilde med at han tar julemandens sok eller sæk... *LOOOOOOL*

• #10   6. apr 2005 Bodil: de øvelser med at samle ting op, er ikke så god med baloo lige nu... han vil nemlig ikke aflevere igen... smiley Så det skal vi lige have lært ham først... men er godt på vej... smiley

• #11   6. apr 2005 Bare rolig gitte... jeg bliver på, og følger med... men ville bare lige tilkendegive min taknemlighed for at i ville svare og deltage... og så skal jeg jo kigge på min opgave samtidig med.... smiley

• #12   6. apr 2005 Bodil: ja, det gør vi allerede... så det er også det jeg mener med at vi er godt på vej... smiley

• #13   6. apr 2005 Jeg må lige spørge om noget nu i proffer ;o) er her, Bertram har det med at bide i vores tøj (det vi har på) og specielt knægtens eller striktrøjer, er der nogle gode tips til at få ham til at stoppe med det, altså ud over at vi siger bestemt nej...

• #14   6. apr 2005 Nåh ja Bodil... Det var egentlig en god ide... Det tror jeg at jeg vil se om jeg kan lære ham.... smiley

• #15   6. apr 2005 Uha Mette... Kender det godt... Men heldigvis er Baloo næsten vokset fra det.. Han får et par flip engang imellem - og så ved vi heller ikke hvad vi skal gøre andet end og sige "FØJ"... Men han har et filter han slår til når han ikke vil høre hvad vi siger... smiley

• #16   6. apr 2005 Jah, Rikke... Og jeg havde ikke engang set at i havde skrevet om det igår.... smiley (Siger jeg mens jeg pudser min glorie.... ) *LOL*

• #17   6. apr 2005 Anne: Det filter har Bertram osse spottet *GG*

• #18   6. apr 2005 Bodil: Han stopper for det meste når det er min mand der siger det, han har lidt merer dårlige ører over for mig, og knægten ser han bare som sin legekamarat, men det er jo ham der ikke kan lide det, han har det med at blive lidt meget vild når han kommer hjem fra børnehave, og farer rundt..

• #19   6. apr 2005 Gitte, han har allerede mistet intressen for sokken nu :o(

• #20   6. apr 2005 Tror nu nok at det stopper, vores træner siger at han er meget dygtig, og han er kvik til at lærer de ting vi viser ham, så jeg er sikker på at vi nok skal få en STOR og god lydig hund ud af ham, han har et ekstremt godt tempremant. Han er på ingen måde nervøs eller lign, har ellers hørt fra mange at det kan GDér let få, men det er der ikke det mindste af.. ;o)

• #21   6. apr 2005 Baloo har en tendens til at tage ting på sofa bordet - netop for at få opmærksomhed... Ved ikke helt hvordan vi skal vænne ham af med det, udover ved at skælde ud.... suk suk... har sågar taget ham i at stå og slikke på nogle bolcher vi havde i en skål... AD!!!!

• #22   6. apr 2005 Bodil: Ja det er nok egentlig en rigtig god ide... Tit og ofte er det hvis vi har glemt nogle papirer eller reklamer på bordet.... Eller mit hårdspænde... Men måske vi skulle prøve og ignorere ham som du siger...

Gitte: Den med bolcherne - de stod ikke i hans højde som sådan, han sprang op i sofaen, og satte forbenene på bordet og hvis han så strækte hals kunne han lige nå dem... Det jeg tænker på er, gad vide hvor mange gange han havde gjort det før uden vi opdagede det... Og vi så bare gladeligt har spist af dem bagefter.... smiley

• #23   6. apr 2005 Rikke: Ja selvfølgelig... *LOOOOL*....

Jeg vil desuden give Bodil ret. Vi har en vandpistol liggende, som Baloo får et stret af. Og det er meget effektivt. Vi bruger den også når han bider i tøjet.

Men Bodil: vi fik af vide til træning at man skulle passe på med at sprøjte vand, det kunne virke på samme måde som et stød halsbånd - hvad er din mening om det? (altså vandet ikke halsbåndet)

• #24   6. apr 2005 Bodil: det er vi meget opmærksom på - det med at rose... Men vi er eksempelvis nødt til og bruge den for at holde baloo nede fra sofaen... og vi har brugt den mange gange, for at holde ham nede - men lige lidt virker det. Vandet har ellers virket med "alt andet" vi har brugt det til - men når det kommer til sofaen, vil han simpelthen ikke høre!!!

• #25   6. apr 2005 Bodil: ja han måtte være i sofaen de første par måneder, men så var det han begyndte at bide sig fast i min hesthale, og bide mig i nakken og sådan noget mærkeligt noget - så blev vi enige om at så måtte han ned og skulle ikke op igen.... Tak... Gider du ligge svaret på vores profil hvis du finder på noget??? Jeg smutter nemlig inden så længe... Men tak for hjælpen...

• #26   6. apr 2005 min sover hele natten til kl. 7 om morgenen.... jeg går en tur med hende og træner måske lidt agility nogle dage... men hun sover ik om dagen...

Kommentér på:
Aktivitet....???

Annonce