{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
632 visninger | Oprettet:

Anskaffelse af hund nr. 2...? {{forumTopicSubject}}

Hej...
Vi har herhjemme snakket om at anskaffe en hund til. I øjeblikket har vi en 18 uger gammel Amerikansk Bulldog.

Har fået meget forskellig respons fra folk vi kender samt dyrlæger.. Så håber vi kan få lidt hjælp her... Vi har bla. fået at vide at det vil ødelægge vores lille Diesel hvis der allerede nu ville komme en hund mere i "hans" hjem... specielt hvis det er en dominerende race mere vi ville have...

Det er en Han hund mere vi godt vil have. Men ikke samme race evt. Fransk Bulldog eller rottweiler

håber på svar... Takker....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anskaffelse af hund nr. 2...?
  • #1   28. feb 2007 Jeg tror at i skal vente til jeres hund er noget ældre.

Men er ikke ekspert på dette område.....

• #2   28. feb 2007 Nej jeg er heller ik ekspert, men tror også det er bedst at vente lidt

• #3   28. feb 2007 Jeg mener jeg har hørt et sted at det er bedst hvis hunden er et par år inden der kommer en ny hund ind i familien, men hæng mig ikke op på det.......

• #4   28. feb 2007 En jeg skriver med herinde har en hund på 7 måneder og har næsten lige fået hund nr 2 på 3 måneder. Det går fint med de to.

• #5   28. feb 2007 Jeg har selv haft 4 hvalpe på samme tid,uden problemer!

Så det er ikke noget jeg kan fraråde,men så skal det også være snart i skal ha en anden så de er nogenlunde på samme alder..Ellers bliver han for vild til en lille hvalp og så er det bedre at vente til han ikke er så hvalpet mere!

• #6   28. feb 2007 Klaus: Ja jeg har også selv tænkt på hvordan det vil blive for dem. Den lille er en blanding af Amerikansk Bulldog/ Dogo Canario. Kender ik selv så meget til de to racer men kunne godt forestille mig noget postyr omkring dominans

• #7   28. feb 2007 Kan også bare se hvordan Maximus nogen gange er når han kommer i nærheden af andre hunde.
    Han bliver 14 måneder og er helt bestemt kommet i puberteten

• #8   28. feb 2007 ville ikke råde jer til to hanner, når den nye bliver kønsmoden vil der komme magt kampe, og det ligger ikke til en amerikansk bulldog at give op. så tror næppe nogle af dem vil overgive sig. og så står du med et problem..

alders forskellen er heller ikke stor nok, så de vil have svært ved at vide hvem som er fører hannen..

køb endelig en tæve hvis i allerede vil have en til..

• #9   28. feb 2007 Jeg vil sige, at med 2 hvalpe i huset er der liv og glade dage, men om den i har nu bliver ødelagt tror jeg nu ikke.

Det er nok nemmest at vente indtil den i har nu bliver lidt ældre, så i kan bede den om at lægge sig, hvis de to bliver for voldsomme med leg. Det er lidt sværere med 2 små hvalpe, for ligesom med børn, hvis de er 2 til at gejle hinanden op, så starter cirkuset. Men omvendt hvis man kan bede den ene om at lægge sig, så går det sjove af legen.

Men jeg vil ikke mene, at der som så sker noget ved det. Bare i kan holde ud at have 2 hvalpe, der kun tænker på at lege ud:-)

• #10   28. feb 2007 Det er bedst at vente til den første hund er blevet 2 år. Så er rangordenen der fra starten og hvalpen lærer meget af den voksne hund. Man kan sagtens have 2 hanner, det kender jeg mange der har, men det kræver at der er nogle år imellem.

• #11   28. feb 2007 Klaus: Lige nu er den lille ny bare en doven lille tyksak.
    Og alle hvalpe er jo søde. Så pt synes jeg ik blandingen er slem.Men som sagt ved jeg ik så meget om racerne

• #12   28. feb 2007 Jeg har lige anskaffert mig hund nr to på ca 10 uger, Zaco er 3 år.
    Det fungerer fint, fordi Zaco er lydig og lystrer godt, og er ude over alle de pubertets-lømmel-perioder.

Tror ikke jeg ville synes det er så spændende med to så unge hunde, hvor ingen af dem har grundtræningen iorden endnu....

• #13   28. feb 2007 klaus- ja netop.. der vil ikke være problemmer før den lille bliver kønsmoden og prøver at se om den kan bestemme,, tror bare ikke nogle af dem vil gå med til den anden bestemmer,, selv om de har boet sammen i over 1 år.. sådan er de desværre. vel ligesom i naturen.. se om man kan overtage flokken...

ellers skal i nok kastere den nye, det kunne evt være en mulighed, så kan det være den aldrig vil tage kampen op.. men har ingen effaringmed kastrering

køb jer en sød lille tæve... smiler..

• #14   28. feb 2007 der er lige en lille rettelse (mig med de to på 2 på 7 mdr og den lille ny på 3 mdr.. ) den lille er bla af eng bulldog og ikke am bulldog Hehee ..

Undskyld jeg retter på dig Karina smiley

• #15   28. feb 2007 heidi, så har de også lidt år imellem, det går jo også altid med en hvalp. men det er mere når hvalpen bliver kønsmoden, man ved aldrig om den vil prøve at overtage derhjemme..

og ja så er racerne nok også meget forskellige,, (har ikke set hvad din er ) mener bare generelt..

• #16   28. feb 2007 hehe undskyld Kristina. Kunne ik lige huske det. Vidste bare at det var noget med Bulldog

• #17   28. feb 2007 har hørt fra en pro. hunde træner at det er bedst den bliver ca 1½ år først... ville gentlig bare have det bekræftiget...

• #18   28. feb 2007 Klaus w...ØØØH,hvad mener du???

Jeg har dem da endnu og de er snart 3 år!!!

• #19   28. feb 2007 Det skal lige siges at Hector (den lille ) ikke var en planlagt gravditet for hans far blev passet der mens moren (eng bulldogen) var i løbetid og de var kun sammen under opsyn men da der også var et lille barn der lige skulle hjælpes så skete det smiley

Men jo en sjov blanding men den roligste hvalp jeg har haft.. (han viser tydeligt Eng bulldog sind)

• #20   28. feb 2007 Karina S,- Jeg mener også bare at jeg tror det er bedst at der er et par år imellem hundene...

Mine er begge hanhunde, den "gamle" kastreret, og jeg har da i baghovedet at det kan give nogle problemer når den lille bliver kønsmoden. Men den tid, den sorg smiley

Min pointe var bare, at jeg ihvertfald personligt synes det er rart at den ældste har grundtræningen iorden, og fx kan dækkes af, gå pænt i snor osv...

• #21   28. feb 2007 Det er okay Karina.. smiley

Men tror ikke der bliver noget problem med dem da Hector allerede nu ved at Noah bestemmer og vi er efter Hector når vi kan se Noah ikke gider mere de har lært og slappe af Og høre efter når vi lige ber dem slappe lidt af (de leger stort set kun vildt udenfor) Og Noah er en bla mellem Belgiskhyrde hund , bordercollie og Schæfer Og lystre Kanon allerede..

• #22   28. feb 2007 Kristina: Ja det er nogle gode vovser i har. smiley
    De må snart lege med Maximus igen. Det var dejligt at han sov hele vejen hjem fra Århus og hele afenen

• #23   28. feb 2007 heidi.. det er også rigtigt.. alders forskellen gør også meget, og når din ene hund er kastereret tror jeg også det hjælper på det... men alder er nok det vigtigste, så de selv e rklar over hvem der bestemmer, at hvalpen helt fra start ved den anden bestemmer, tror en på 1½ år har svært ved at vise den er bossen i huset..

og ja den tid den sorg,, det er bare ikke sjovt at skulle tage en svær beslutning en dag, hvis ingen af hundene vælger at overgive sig.. netop fordi de racer ofte har lidt svært ved at overgive sig. og de kan jo gøre meget skade på hinanden..

måske dine egne er lidt anderledes på det område..

• #24   28. feb 2007 Vi fik hund nr 2 da den store var et år. Det er to hanhunde, og det fungere uden problemer... smiley

• #25   28. feb 2007 Heehe jah de er dejlige Heehe ..

Ja da helt sikkert! vi er altid klar mine hunde Har nemlig godt af at have omgang med andre hunde Eller det har alle hunde jo.. Hehee

Ja mine var også bare HELT færdige

• #26   1. mar 2007 stine- hvor gamle er de nu?? begge to?

• #27   1. mar 2007 for en den mindste under 1½ år, så er det svært at sige om der kommer problemmer, håber ikke der gør. men det er der , den "lille" vil prøve at se om den kan bestemme..
    før den er 1½ er den jo bare en glad hvalp som ikke tænker på magt.. eller lederskab

men ja det kan sikkert godt lade sig gøre..

• #28   1. mar 2007 Kristina & Kim Nu Med **Noah & Hector** .: Det tror jeg nu at alle hunde har. Det har vi mennesker jo også. Så må jeg jo lige få overtalt kæresten til at han skal tage billeder af dem.

• #29   1. mar 2007 Ja det kunne være lækkert ..

Jeg skulle have haft det med da jeg var oppe ved dyrelægen og købe godbider til "baby'erne" og bestille tid til Hector for noah gik med den pose i munden Heele turen hjem og hoppede og dansede og ind i sneen og ud igen det var så SØDT!! Han var så stolt og han tabte ikke posen en eneste gang han elsker bare og gå med ting .. Hehee

• #30   1. mar 2007 Kan da ikke se det skulle være noget problem... kender da masser af hundeejere som har flere brugshunde, i næsten samme alder, er jo op til ejer/ opdragelse det meste.
    Tror dog lige man skal gøre sig helt klart om man har tid/ lyst til 2 hunde.

• #31   1. mar 2007 Jeg har heller ingen problemer med mine ikke når jeg ber dem slappe af for det fik de afvide allerede fra føreste dag og har forstået det nu ..

Vi har kun glæde af at ha de to..
    Og Noah hygger sig ved at have sin "lillebror" og de er gode til at aktiver sig selv.

• #32   1. mar 2007 den store er snart to, og den lille er snart et år... de har fint fundet deres plads i hirakiet hjemme...

• #33   1. mar 2007 Steffan : Mit råd til dig er at vente med den nye hvalp til du har grunuddannelsen af den første på plads og kender den til bunds, for så kan du bedre finde en hvalp, som ikke bringer uharmoni ind i flokken ; )) Bare hvad jeg selv lærte af at anskaffe mig 2 hvalpe på samme tid, den ene var voldsomt dominerende og den anden det modsatte, ikke godt for dem begge.

• #34   1. mar 2007 Jeg har haft to hvalpe med 10 ugers mellemrum. Det gik ikke lige mellem dem, gravhunden var for dominerende, de stressede hinanden. Men nu hvor Leika er 1 år, er jeg på udkig efter nr 2. men ikke en gravhund.

• #35   1. mar 2007 Jeg har to hanhunde med 6mdr mellemrum, det går over alle forventninger, de har så meget glæde af hinanden. Jeg mener ikke det er noget problem med to hanhunde, men nu har jeg heller ikke nogen dominant race.
    Jeg kan kun sige at det er dobbelt arbejde og have to og dobbelt så dyrt. Men kan kun anbefale at have to.
    Jeg kan desværre ikke svare dig på om tiden er den rigtige, men gør hvad i selv ønsker og husk at have alle de negative ting i baaghovedet.
    Mvh
    Lykke N

• #36   1. mar 2007 Jeg har selv gået i den del år med tankerne om hund nr 2 , men var selv usikker på hvordan de ville være for Cherie ( min hund ) og hvordan jeg skulle få tid til 2 hunde, da det jo er dobelt arbejde og de har været vigtigt for min at de har skulle kunne gå ud af huset hver for sig pga træning og for at få den dejlige ene tid med dem hver for sig. Jeg er så blevet plejemor for græskehunde og nyder at have 2 hunde i huset og Cherie nyder hundeselvskabet sååååååå meget og vil klart anbefalde 2 hunde men ville klart vente til din hun er noget ældre , men tæve er 4 år og ville mene at det er en god alder til at skaffe sig hund nr 2 .

Kommentér på:
Anskaffelse af hund nr. 2...?

Annonce