{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.563 visninger | Oprettet:

Puha svært emne {{forumTopicSubject}}

Det er utroligt svært at skrive om, og jeg/vi går stadig frem og tilbage med hvornår det er tid til farvel.
Jeg føler jeg bliver nødt til skrive herinde og ikke på fb, da børnene er derinde. Så ingen kommentarer om emnet derinde

Det handler om Batman. Vores dejlige søde battevatte <3. Som nogle måske kan huske fik han en blodprop eller hjerneblødning for et par år siden, og han kom sig rigtig godt over det, dog havde han lidt svært med at styre bagpartiet og kunne kun engang imellem lette ben, ellers stod han med forbenene fremad og bagbenene bagud og så tossede han.
Men her det sidste halve år er han virkelig pudse blevet gammel. Han har sværere og sværere ved at holde balancen. Og går klinet op af os for at komme ned af trappen for ikke at miste balancen. Han er begyndt at glemme hvad han skal, så skal han tisse er det som da han var hvalp hvor vi siger med lys stemme Batman tiiis.
Når bagpartiet svigter tilter han eller går nogle skridt for at få den op igen.

Vi kan se de gode dage, hvor er en Batman bliver færrere og færrere, men vi nyder dem i fulde drag, men hold da kæææft det er svært. Vi ved det er et spørgsmål om tid. Men han er jo lille batte.

Puha

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puha svært emne
  • #1   25. jul 2018 Med det du beskriver er vi langt ud over et værdigt liv. Jeg havde sagt farvel før det var nået dertil, selvom det gør ondt i hele kroppen at tænke på det. For mig handler det om livskvalitet. Jeg går slet, slet ikke på kompromis på det punkt, og ikke om hundene skal leve for min skyld.

• #2   25. jul 2018 Det er hamrende svært, især fordi nogle dage er han Batman og leger, så kan der komme et par dage hvor balancen driller.

• #4   25. jul 2018 Og også det der er hårdt for mig (egoistisk) er ar jeg ved det er mig der skal ringe og bestille tid, det er ikke manden, selvom jeg ville ønske at han kunne ringe til dyrlægen når der var noget. Det var også mig der gjorde der da det var Rocky, og hans aflivning var en rigtig grim oplevelse. smiley smiley

• #6   25. jul 2018 Det er gået virkelig stærkt det sidste halve år

• #7   25. jul 2018 Hjerne og hjerte er desværre ikke altid enige smiley

• #8   25. jul 2018 Jeg tænker altid tanken - hellere end dag for tidligt end en dag for sent.
    Det skal ikke nå derud til hvor hunden liv er uværdigt for den.

selvom det aldrig er sjovt - så lyder det for mig at grænsen er nået.
    det næste bliver i skal bære ham ned af trappen - holde ham så han ikke vælter mens han skal tisse.
    det er ikke værdigt for en hund at skulle opleve det.

• #9   25. jul 2018 Inderst inde, dybt inde ved jeg det godt. Jeg ved godt det er tiden, og nok har været det et stykke tid, men hooold nu kæft det er hårdt, og det gør så ondt dybt i sjælen.
    Der bliver bestilt tid imorgen til farvellet så må jeg sætte traumaet af Rockys aflivning væk.

• #12   25. jul 2018 For der første var der kaos på klinikken, så var der en dyrlæge der ikke tog hånd om os som ejere der skulle sige farvel til en højt elsket hund(havde min lille datter med). Dyrlægen da vi kom ind virkede som om hun havde tankerne alle mulige andre steder end der hvor hun var. Hun gav ham den første sprøjte, og gik så uden et ord kom igen 20 minutter efter og gav ham den sidste, sagde det er snart slut så gik hun igen.
    Vi sad med han dejlige hoved i skødet mens han udåndede. Hun kom til bage lidt senere og bad is om at gå.
    Den ligegyldighed chokerede mig og sidder stadig i mig

• #13   25. jul 2018 Det største kram i verden til dig og Batman.
    Det lyder som om du trænger til netop et sådan.

• #14   25. jul 2018 Tak Ginne smiley

• #18   25. jul 2018 Tak Nicole

• #19   25. jul 2018 Puha en smuk afsked. Stille og rolig. Ikke en stresset dyrlæge. Føj den oplevelse med Rocky sidder stadig i mig

• #20   25. jul 2018 Hvis din/e datter/børn skal med, kan jeg kun anbefale, at alt arrangeres først. Jeg var inde og arrangere, og betale for Kias aflivning, urne etc., dagen før hun blev aflivet. De var meget meget omsorgsfulde (har så også kendt os igennem mange år). Fortæl dem, at du har brug for, at det her bliver så god en oplevelse, som muligt.

Dyrlægerne arrangerede, at vi fik et rum, der havde privat udgang, så vi ikke skulle igennem klinikken bagefter, og vi måtte tage al den tid, vi havde brug for. Der var sat stole frem, og lagt et tæppe til Kia.
    Det var trods alt, en okay oplevelse.

Du gør hvad der er bedst for din hund. Når de dårlige dage overskygger de gode, så skal der siges farvel. Det er såå hårdt. Min Kia måtte aflives i maj, det hjalp meget, at dyrlægen var med hele vejen, og 100% enig i beslutningen.

• #22   25. jul 2018 Min datter vil gerne med og sige farvel til Batman. De er næsten vokset op sammen og har været bedste venner, men igen oplevelsen med Rocky sidder i mig.
    Sanne og Nicole i to har givet mig ro i sjælen, så meget man nu kan have i denne situation.
    Aflivningen skal og må ikke være samme oplevelse som med Rocky, så Batman skal kremeres, så vil vi få lavet et minde om ham. Det har vi talt om manden og jeg.
    Vi må indse at tiden med Batman er ved at være lånt. Tak for knus og spark i røven. Dybt inde ved jeg det godt at tiden er ved at være inde til battens og vores afsked.

• #23   25. jul 2018 Det gør mig ondt smiley hvis du vil til en god dyrläge er egelund rigtig god også til den slags

• #24   25. jul 2018 Tak Lens smiley

• #25   25. jul 2018 Det gør mig oprigtig ondt Laila, jeg ved jo, hvor meget i holder af Batmanden. Og jeg har nydt synet af alle de mange billeder gennem tiden. Du ved bedst selv, hvornår det er tid, og jeg håber meget, at i får en fredelig afslutning. smiley Kæmpe kram. smiley

• #28   25. jul 2018 Det gør mig SÅ ondt, Laila smiley Har du set de hjerter, jeg fik lavet med tøserne (jeg har haft billeder på FB)?

• #29   26. jul 2018 Også en KÆMPE krammer herfra.

Vi har været igennem nøjagtig det samme for 2 år siden.. buzz fik en forbigående blodprop, og mistede fuldstændig følelsen i bagpartiet. Men dagene efter var han sig selv, men så begyndte balancen at drille, han var omtåget, satte sig ned og tissede, gik forvirret rundt og anede ikk hvad han skulle. Så gik der nogen dage hvor han var frisk og ham selv igen, så vi var også meget forvirret dengang..
    men dyrlægen sagde til os, at når han først har haft en forbigående blodprop, kommer der flere, og hvis en blodprop sætter sig, kan man ende med at sidde med en hund der er i kramper og har fråder ud af munden, og hvis det er om natten sådan noget sker, så kan man ikk vide om der går 1 time eller 2 før der kommer en dyrlæge. Og det ville vi slet ikk byde ham, og var heller ikk det sidste billede vi ville have af ham.

Hellere sende dem afsted med god samvittighed end det er for sent..

Tiden er trist og tomt bagefter, man kommer aldrig over det, men man lær at leve med det.

Vi har ham i en urne, hvor vi tænder lys og mindes ham på den måde, for han er her jo stadig, bare ikke fysisk tilstede (:

• #30   26. jul 2018 Også en KÆMPE krammer herfra.

Vi har været igennem nøjagtig det samme for 2 år siden.. buzz fik en forbigående blodprop, og mistede fuldstændig følelsen i bagpartiet. Men dagene efter var han sig selv, men så begyndte balancen at drille, han var omtåget, satte sig ned og tissede, gik forvirret rundt og anede ikk hvad han skulle. Så gik der nogen dage hvor han var frisk og ham selv igen, så vi var også meget forvirret dengang..
    men dyrlægen sagde til os, at når han først har haft en forbigående blodprop, kommer der flere, og hvis en blodprop sætter sig, kan man ende med at sidde med en hund der er i kramper og har fråder ud af munden, og hvis det er om natten sådan noget sker, så kan man ikk vide om der går 1 time eller 2 før der kommer en dyrlæge. Og det ville vi slet ikk byde ham, og var heller ikk det sidste billede vi ville have af ham.

Hellere sende dem afsted med god samvittighed end det er for sent..

Tiden er trist og tomt bagefter, man kommer aldrig over det, men man lær at leve med det.

Vi har ham i en urne, hvor vi tænder lys og mindes ham på den måde, for han er her jo stadig, bare ikke fysisk tilstede (:

• #31   26. jul 2018 Hvis du kigger tilbage på den sidste uge, hvor mange dage har du så kunnet sige til ham: "Du har haft en god dag idag, min ven"?

Der skal være flere gode end dårlige dage.

• #32   26. jul 2018 Du får også lige et kram fra mig.
    Stor, stor, stor respekt for din beslutning, og jeg ønsker af hjertet, at I får taget så god en afsked med ham, som overhovedet muligt. smiley

• #33   26. jul 2018 Tak for jeres krammer.
    Indtil videre er de gode dage i svagt overtal, så det er dem vi lever på.
    Batman er en fantastisk dejlig hund som vi elsker højt, derfor er de svære dage hårde at se på.
    Men det er på lånt tid, og vi ved det inderst inde.

Mette: Jeg har det hjerterne, og de er utrolig smukke.
    Jeg ville blot ønske jeg kunne få noget mere støtte af manden, men det er mig der hele tiden skal foretage de svære.
    Han er nok for.. ja jeg ved ikke.
    Men igen jeg skal ligge det egoistiske og mine følelser fra mig, og de objektiv på det.

Endnu engang tak for alle krammere og de små kærlige spark.
    Man kan sidde og være så pokkers klog på andres vegne, men når det kommer tæt på er det satme svært. ( spark til mig selv).

• #34   26. jul 2018 Laila.......

Har du brug for det, så skriv til mig på FB smiley

Kommentér på:
Puha svært emne

Annonce